Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor de uitleg @basvk !

Bij de 4 van liquid ingress protection staat er dat de test 10 of 5 minuten werd uitgevoerd. Betekent dat dan dat de UMC eigenlijk geen hele dag of nacht in de regen mag liggen?
De UMC is IP67... (ik had die vraag fout en had daar IP44 ingevuld dus ik weet dat nu ;))
Edit: de zwakke punten zijn waarschijnlijk de kabeldoorvoeren, en bij heftige regen kan er water over de kabels naar de doorvoeren sijpelen en langzaam naar binnen kruipen door capillaire werking.
Ik heb gezien dat Chinese laadkabels (met die witte stekkers) hier ook last van hebben, laat de stekkers niet in de nattigheid liggen!
 
  • Informative
Reactions: STLL
De UMC is IP67... (ik had die vraag fout en had daar IP44 ingevuld dus ik weet dat nu ;))
Edit: de zwakke punten zijn waarschijnlijk de kabeldoorvoeren, en bij heftige regen kan er water over de kabels naar de doorvoeren sijpelen en langzaam naar binnen kruipen door capillaire werking.
Ik heb gezien dat Chinese laadkabels (met die witte stekkers) hier ook last van hebben, laat de stekkers niet in de nattigheid liggen!

Bij mij staat er toch dat het juiste antwoord IP44 zou zijn?
En wat kan er dan gebeuren als je met de UMC aan het laden bent in openlucht en het begint heel hard te regenen, uren aan een stuk? Gaat de UMC dan kapot, ontstaat er brand, ontploft je Tesla, ...? En stel dat je ziet dat het regent, helpt het dan om het laden te stoppen, of moet je de UMC helemaal loskoppelen om schade te vermijden? En helpt het om het bakje van de UMC onder de auto te leggen, of is het de aansluiting aan de auto en aan het stopcontact die niet goed tegen de regen kan?
 
Bij mij staat er toch dat het juiste antwoord IP44 zou zijn?
Oei was al laat gisteren, je hebt gelijk, ip44, ik had ip67 ingevuld...
En wat kan er dan gebeuren als je met de UMC aan het laden bent in openlucht en het begint heel hard te regenen, uren aan een stuk? Gaat de UMC dan kapot, ontstaat er brand, ontploft je Tesla, ...?
In het beste geval gebeurt er niks spannends, maar als er water de stekkers of UMC insijpelt, dan kun je kortsluiting of corrosie verwachten. Corrosie zorgt voor hogere weerstand met warmteontwikkeling en mogelijk vervorming of zelfs brand als gevolg.
En stel dat je ziet dat het regent, helpt het dan om het laden te stoppen, of moet je de UMC helemaal loskoppelen om schade te vermijden? En helpt het om het bakje van de UMC onder de auto te leggen, of is het de aansluiting aan de auto en aan het stopcontact die niet goed tegen de regen kan?
Volgens mij is het met name de kant met verloopstekkers voor shuko of 3fase gevoelig, die zou je moeten afschermen voor regen. De UMC zelf is dacht ik volledig gepot (ingebed in rubberachtig spul) en de stekker aan de auto is volgens mij hetzelfde als bij de tesla wall charger, dus daar zal waarschijnlijk ook weinig kans op problemen mee zijn.
Maar goed, zekere voor het onzekere, koppel hem af en berg hem op bij zwaar weer of smeltende sneeuw...
 
  • Informative
Reactions: STLL
Had ik ook fout. Ben er ook wel wat teleurgesteld in dat t slechts ip44 is. Ik los t vaak zo op om problemen te voorkomen. Wel je suspension in Jack mode zetten.

3C7A2B7C-FD73-4141-8507-E3E90DFAABBA.jpeg
 
Ik heb hier in het verleden wel eens (nou ja, meerdere keren eigenlijk) gemeld dat ik die Calendar niet aan de praat krijg in mijn auto. Tot ergernis van mijn gewaardeerde streekgenoot op een eiland hier in de buurt, ex-politieman en aerodynamica expert wiens naam rijmt op Jim. Mijn laatste conclusie was dat het gebruik van MobileIron op mijn iphone (noodzaak voor mijn opdrachtgever) de connectie van je mail en agenda met andere apparaten (zoals een Tesla) voorkomt.
Sinds kort heb ik een iphoneX en ook daar deed hij het niet mee. Dat was geen verrassing meer.
Maar de verrassing kwam vanochtend. Ik stap in mijn auto, en zonder dat ik iets veranderd heb in welke setting dan ook krijg ik ineens mijn agenda te zien in de auto. Asjemenou? Hier moet Sinterklaas achter zitten, kan niet anders.
 
Ik heb hier in het verleden wel eens (nou ja, meerdere keren eigenlijk) gemeld dat ik die Calendar niet aan de praat krijg in mijn auto. Tot ergernis van mijn gewaardeerde streekgenoot op een eiland hier in de buurt, ex-politieman en aerodynamica expert wiens naam rijmt op Jim. Mijn laatste conclusie was dat het gebruik van MobileIron op mijn iphone (noodzaak voor mijn opdrachtgever) de connectie van je mail en agenda met andere apparaten (zoals een Tesla) voorkomt.
Sinds kort heb ik een iphoneX en ook daar deed hij het niet mee. Dat was geen verrassing meer.
Maar de verrassing kwam vanochtend. Ik stap in mijn auto, en zonder dat ik iets veranderd heb in welke setting dan ook krijg ik ineens mijn agenda te zien in de auto. Asjemenou? Hier moet Sinterklaas achter zitten, kan niet anders.
Vooral nu geen enkele setting meer wijzigen!!! (Don't repair it, when it isn't broken)
 
Ik heb hier in het verleden wel eens (nou ja, meerdere keren eigenlijk) gemeld dat ik die Calendar niet aan de praat krijg in mijn auto. Tot ergernis van mijn gewaardeerde streekgenoot op een eiland hier in de buurt, ex-politieman en aerodynamica expert wiens naam rijmt op Jim. Mijn laatste conclusie was dat het gebruik van MobileIron op mijn iphone (noodzaak voor mijn opdrachtgever) de connectie van je mail en agenda met andere apparaten (zoals een Tesla) voorkomt.
Sinds kort heb ik een iphoneX en ook daar deed hij het niet mee. Dat was geen verrassing meer.
Maar de verrassing kwam vanochtend. Ik stap in mijn auto, en zonder dat ik iets veranderd heb in welke setting dan ook krijg ik ineens mijn agenda te zien in de auto. Asjemenou? Hier moet Sinterklaas achter zitten, kan niet anders.

Maak je geen illusies. Het komt en het gaat. En meestal komt het niet.

Sinds mijn nieuwe Tesla in gebruik (vorige week) Is mijn agenda 1 maal verschenen. Sindsdien nooit meer.

Don't repair it...... Nou ja.
 
........
Sinds kort heb ik een iphoneX en ook daar deed hij het niet mee. Dat was geen verrassing meer.
Maar de verrassing kwam vanochtend. Ik stap in mijn auto, en zonder dat ik iets veranderd heb in welke setting dan ook krijg ik ineens mijn agenda te zien in de auto. Asjemenou? Hier moet Sinterklaas achter zitten, kan niet anders.
Bij mij nu precies omgekeerd.
Altijd agenda in de auto.
En nu met de iX, niks meer.
Af&aanmelden, ontkoppelen etc. Niets helpt :(