Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het wordt langzamerhand weer iets frisser. Wanneer ik 15 minuten voor vertrek de pre-heater met de app activeer, is de beperking op de regeneratie ook verdwenen tegen vertrektijd. Win-win.
Vanmorgen 40 minuten voorverwarmd en 20 minuten voor vertrek nog even extra opgeladen. Wagen lekker warm en ontdooid (ja het vriest al). Toch beperkte regen bij vertrek.
Mis enkel nog achterruit verwarming via app.
 
Weet iemand waar precies de lichtsensor van een model S zit?
Door 8 camera's? :)

Concreet - model en bouwjaar zijn erg belangrijk. Ik meen me te herinneren dat de 'classics' het automatisch aan en uitschakelen van de verlichting berekenen o.b.v tijd/tijdzone, waarbij ook het aan- en uitgaan van de ruitenwissers een manier is om verlichting buiten aan te zetten. Maar day/night modus om de MCU wordt volgens mij berekend op basis van de stand van de zon.
 
Door 8 camera's? :)

Concreet - model en bouwjaar zijn erg belangrijk. Ik meen me te herinneren dat de 'classics' het automatisch aan en uitschakelen van de verlichting berekenen o.b.v tijd/tijdzone, waarbij ook het aan- en uitgaan van de ruitenwissers een manier is om verlichting buiten aan te zetten. Maar day/night modus om de MCU wordt volgens mij berekend op basis van de stand van de zon.

dat lijkt me niet - licht gaat ook aan in een tunnel in classic.....ongeacht tijdstip..
 
Bij de classic zit de sensor idd op de voorruit naast de achteruitkijkspiegel.
Voor de Noorwegentrip plakte ik daar een stickertje zodat de koplampen steeds aan bleven.
De mederoadtrippers die dit niet gedaan hadden mochten de lichten steeds manueel inschakelen.

Sticker moest trouwens echt ondoorzichtig zijn...
 
  • Informative
Reactions: basvk
Bij de classic zit de sensor idd op de voorruit naast de achteruitkijkspiegel.
Voor de Noorwegentrip plakte ik daar een stickertje zodat de koplampen steeds aan bleven.
De mederoadtrippers die dit niet gedaan hadden mochten de lichten steeds manueel inschakelen.

Sticker moest trouwens echt ondoorzichtig zijn...

Veel antwoorden, veel versies. Vermoed dat S-19910 gelijk heeft. Zal morgen even checken. De GPS versie lijkt het minst waarschijnlijk. Maar wie ben ik.
 
Veel antwoorden, veel versies. Vermoed dat S-19910 gelijk heeft. Zal morgen even checken. De GPS versie lijkt het minst waarschijnlijk. Maar wie ben ik.
Diegene rechts op je profielfoto denk ik :)
Is dat trouwens niet de Mont Rose op je profielfoto? Wil ik deze winter echt eens doen met m'n kinderen, lijkt een zalige (en makkelijke) afdaling :
. Iemand ervaring mee?
 
Vanmorgen 40 minuten voorverwarmd en 20 minuten voor vertrek nog even extra opgeladen. Wagen lekker warm en ontdooid (ja het vriest al). Toch beperkte regen bij vertrek.
Mis enkel nog achterruit verwarming via app.

Inderdaad, ik heb ook geprobeerd om ReGen volledig te krijgen bij vertrek 's morgens door voldoende voor te verwarmen, maar dat lukt me niet. Zijn jullie zeker dat het voldoende is om de verwarming aan te zetten ? Je moet niet de auto via de app "starten" (wat dat ook mag betekenen) ?
 
Inderdaad, ik heb ook geprobeerd om ReGen volledig te krijgen bij vertrek 's morgens door voldoende voor te verwarmen, maar dat lukt me niet. Zijn jullie zeker dat het voldoende is om de verwarming aan te zetten ? Je moet niet de auto via de app "starten" (wat dat ook mag betekenen) ?

Het heeft niet zo veel zin de auto te verwarmen, dat wil zeggen het interieur.. Alhoewel het wel erg comfortabel is.
Het gaat er om dat de accu is voorverwarmd - dat bereik je door de accu te laden voor vertrek. Dus bv s'nachts naar 80% SoC en dan nog een uurtje naar 90%..
 
  • Informative
Reactions: TomVdP
Het heeft niet zo veel zin de auto te verwarmen, dat wil zeggen het interieur.. Alhoewel het wel erg comfortabel is.
Het gaat er om dat de accu is voorverwarmd - dat bereik je door de accu te laden voor vertrek. Dus bv s'nachts naar 80% SoC en dan nog een uurtje naar 90%..

Ah nee, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij ook de batterij begint voor te verwarmen als je de auto verwarmt. Niet onlogisch, want je gaat dan toch vertrekken. Maar niet dus.