LastNLSig
Active Member
Gisteren eerste serieuze slijtage aan de Model S verholpen.
Stoel was na 222.222km verworden tot een piepend en krakend doorgezeten campingstoeltje. Vooral bij optrekken deed dat gepiep en gekraak af aan het rijplezier.
Bij het laatste Sec bezoek gevraagd of ze ook wat aan het piepen en kraken konden doen. Bij ophaling niet meer over gehad. Maar zag vervolgens op het verslag/rekening dat het oordeel was dat de stoel 'beyond repair' is en dat er maar een nieuwe stoel in moest. Dat leek me wat begrotelijk.
Op ebay in de VS een half complete stoel gevonden (zitting kussen/bekleding/zijpanelen misten) die ik voor USD 139 kon scoren. Geheel toevallig in een stad halverwege LA en San Diego, een rit die vanwege een conferentie in San Diego toch al op de planning stond.
Op de hotelkamer de stoel deels gedemonteerd (waar laat je een airbag die niet mee kan in het vliegtuig?). Nog USD 60 voor verpakking en een lange vlucht terug verder had ik voor USD 200 alle ingredienten voor de reparatie/upgrade in huis.
Gisteren alles overgezet (frame/motoren etc van 'nieuwe' donorstoel, zittingen/bekleding/airbag/zijpanelen/foot-light van originele stoel). Voor de zekerheid ook het 'brein' van de oude stoel overgezet (maar had waarschijnljk ook met nieuwe gewerkt).
Resultaat is een weer 'als nieuw' strak aanvoelende stoel. (zeer hoge DIY voldoeningsfactor)
Een aan te bevelen niet al te ingewikkelde klus voor leden van de 200.000+ club.
Kan alleen niet garanderen dat er weer zo'n koopje te vinden is.
Stoel was na 222.222km verworden tot een piepend en krakend doorgezeten campingstoeltje. Vooral bij optrekken deed dat gepiep en gekraak af aan het rijplezier.
Bij het laatste Sec bezoek gevraagd of ze ook wat aan het piepen en kraken konden doen. Bij ophaling niet meer over gehad. Maar zag vervolgens op het verslag/rekening dat het oordeel was dat de stoel 'beyond repair' is en dat er maar een nieuwe stoel in moest. Dat leek me wat begrotelijk.
Op ebay in de VS een half complete stoel gevonden (zitting kussen/bekleding/zijpanelen misten) die ik voor USD 139 kon scoren. Geheel toevallig in een stad halverwege LA en San Diego, een rit die vanwege een conferentie in San Diego toch al op de planning stond.
Op de hotelkamer de stoel deels gedemonteerd (waar laat je een airbag die niet mee kan in het vliegtuig?). Nog USD 60 voor verpakking en een lange vlucht terug verder had ik voor USD 200 alle ingredienten voor de reparatie/upgrade in huis.
Gisteren alles overgezet (frame/motoren etc van 'nieuwe' donorstoel, zittingen/bekleding/airbag/zijpanelen/foot-light van originele stoel). Voor de zekerheid ook het 'brein' van de oude stoel overgezet (maar had waarschijnljk ook met nieuwe gewerkt).
Resultaat is een weer 'als nieuw' strak aanvoelende stoel. (zeer hoge DIY voldoeningsfactor)
Een aan te bevelen niet al te ingewikkelde klus voor leden van de 200.000+ club.
Kan alleen niet garanderen dat er weer zo'n koopje te vinden is.