Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraagje aan de hardrijders onder ons:
Ik heb gisteren met mijn 85 (AP versie) in Duitsland de 226 km/u aangetikt (met z'n vieren in de auto incl. alle vakantiespullen ;) ) en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om dit nogmaals te doen om zo de topsnelheid te kunnen bepalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn 2014 Tesla niet meer dan 200 km/u zou halen, maar kan 1 van jullie mij misschien vertellen wat dan wel de topsnelheid betreft?
 
Ik
Even een vraagje aan de hardrijders onder ons:
Ik heb gisteren met mijn 85 (AP versie) in Duitsland de 226 km/u aangetikt (met z'n vieren in de auto incl. alle vakantiespullen ;) ) en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om dit nogmaals te doen om zo de topsnelheid te kunnen bepalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn 2014 Tesla niet meer dan 200 km/u zou halen, maar kan 1 van jullie mij misschien vertellen wat dan wel de topsnelheid betreft?
Die van mij (2013 85) houdt het helaas bij 202 voor gezien...
 
Even een vraagje aan de hardrijders onder ons:
Ik heb gisteren met mijn 85 (AP versie) in Duitsland de 226 km/u aangetikt (met z'n vieren in de auto incl. alle vakantiespullen ;) ) en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om dit nogmaals te doen om zo de topsnelheid te kunnen bepalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn 2014 Tesla niet meer dan 200 km/u zou halen, maar kan 1 van jullie mij misschien vertellen wat dan wel de topsnelheid betreft?

Ik meen dat het met de AP versie, dus geen classic, 250 km/uur is voor de 85. Voor de 70 is dat 225 km/uur.
 
Ik ben één keer tot de 190 gekomen in NL. De 70 zou zo'n 225 moeten halen toch? Het gaat in ieder geval moeiteloos...

Hoeveel wijkt de km-teller eigenlijk af van werkelijkheid bij de Tesla? Bij m'n vorige auto's kon ik altijd wel 88 rijden bij trajectcontrole 80, maar heb het gevoel dat ik in m'n Tesla te hard ga...
 
Ik ben één keer tot de 190 gekomen in NL. De 70 zou zo'n 225 moeten halen toch? Het gaat in ieder geval moeiteloos...

Hoeveel wijkt de km-teller eigenlijk af van werkelijkheid bij de Tesla? Bij m'n vorige auto's kon ik altijd wel 88 rijden bij trajectcontrole 80, maar heb het gevoel dat ik in m'n Tesla te hard ga...
Niet dat een telefoon betrouwbaar is, maar als ik op een iOS device de snelheid (waze, flitsmeister, tomtom, navigon) mag geloven dan zit hij er bij 100 maar een enkel kilometertje (soms 2) naast?
 
Hoeveel wijkt de km-teller eigenlijk af van werkelijkheid bij de Tesla? Bij m'n vorige auto's kon ik altijd wel 88 rijden bij trajectcontrole 80, maar heb het gevoel dat ik in m'n Tesla te hard ga...

NIKS ! Snelheidsmeter gebruikt GPS signaal om zich te ijken. Wijkt dus maximum + en - 1 km/h af op de werkelijkheid.
Check maar eens met een onafhankelijke GPS erbij of een snelheidsmeter app op je iPhone of zo'n meettoestel langs de weg… . ;)
 
Even een vraagje aan de hardrijders onder ons:
Ik heb gisteren met mijn 85 (AP versie) in Duitsland de 226 km/u aangetikt (met z'n vieren in de auto incl. alle vakantiespullen ;) ) en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om dit nogmaals te doen om zo de topsnelheid te kunnen bepalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn 2014 Tesla niet meer dan 200 km/u zou halen, maar kan 1 van jullie mij misschien vertellen wat dan wel de topsnelheid betreft?
Ik ben helaas geen echte hardrijder, maar wel een paar keer de topsnelheid uitgeprobeerd, gewoon omdat het kon (en voldoende range over...). De mijne heeft voorheen altijd een topsnelheid van 202 km/u gehad. Ik zag op een bepaald punt dat de nieuwe S85 een hogere topsnelheid had en heb toen Tesla gemaild of dat een software update zou zijn, maar ze gaven aan dat het een hardware update was. Nou is laatst mijn drive unit vervangen (de oude begon steeds meer bijgeluiden te maken - overigens echt super van Tesla hoe dit afgehandeld is!) en toevallig reed ik een weekje later in Duitsland. Bij een redelijk rustig stuk snelweg kwam ik er ineens achter dat hij niet inhield bij 202. Uiteindelijk de 228 km/u gehaald, daarna moest ik voor de veiligheid de snelheid wat laten zakken.

Het lijkt er dus op dat de nieuwere drive units een hogere topsnelheid hebben. Wellicht heb jij ook een keer een drive unit vervangen gehad? Of anders misschien toch af fabriek al een recentere drive unit.

Overigens is mijn nieuwe drive unit wel echt extreem stil. Is gewoon echt bijzonder kalm weer in de auto, ben er ongelofelijk blij mee in elk geval. Die topsnelheid interesseert me eigenlijk niet zo, qua range is het toch vrij zinloos om zo hard te rijden. En echt veel lol geeft het ook niet, 200+ km/u in de Tesla voelt nog steeds aardig rustig aan (wat wel positief is m.b.t. de wegligging).
 
Ik
NIKS ! Snelheidsmeter gebruikt GPS signaal om zich te ijken. Wijkt dus maximum + en - 1 km/h af op de werkelijkheid.
Check maar eens met een onafhankelijke GPS erbij of een snelheidsmeter app op je iPhone of zo'n meettoestel langs de weg… . ;)
denk dat je gelijk hebt. Bij mij is het verschil op zomer of winterset ook max 1km tov een ander gps systeem of telefoon. Ik vond dat erg bijzonder want de Tesla was de eerste auto met zo'n kleine afwijking. Nu denk ik dat dit in de Amerikaanse wetgeving ligt vastgelegd. Een maand geleden had ik voor een paar dagen een Ford Expedition mee. Van New York naar Vermont en weer terug. Deze week ook slechts 1ml af tov mijn Garmin. Daarna doorgevlogen naar LA en 3 weken in Chevrolet Camaro gereden die ook net zo nauwkeurig was.
 
Na de test in maart in NL met wat ze, hardnekkig in strijd met wat we allemaal weten, zelfrijdende auto's blijven noemen gaat het nu ook in België gebeuren.
Eerste grote Belgische test met zelfrijdende wagens gepland | ZDNet.be


Het zal ook wel, net als in NL, appels met peren vergelijken worden waarbij de Tesla AP een aantal generaties verder blijkt te zijn. Destijds heb ik op hetzelfde tijdstip, dezelfde route maar dan 2 x zo lang in beide richtingen gereden met AP aan en met een blocnootje precies bijgehouden wanneer ik zelf erbij werd geroepen en wat ik moest doen. Daar heb ik toen een verslagje van gemaakt dat ik jullie niet wil onthouden. Overigens zijn er na deze rit weer veel verbeteringen doorgevoerd aan de "neural map" en via updates aan de auto zelf waardoor het nu nog beter zal zijn. https://www.iletsel.nl/p/test16maart

Uiteraard keek ik gewoon op de weg en zou een stilstaande auto, half in de middenberm, (nu weer zo'n gedoe-item) wel gezien hebben :)
 
Even een vraagje aan de hardrijders onder ons:
Ik heb gisteren met mijn 85 (AP versie) in Duitsland de 226 km/u aangetikt (met z'n vieren in de auto incl. alle vakantiespullen ;) ) en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om dit nogmaals te doen om zo de topsnelheid te kunnen bepalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn 2014 Tesla niet meer dan 200 km/u zou halen, maar kan 1 van jullie mij misschien vertellen wat dan wel de topsnelheid betreft?

Twee weken geleden ging die van mij opeens ook hader dan de 204 die eerst het maximum was. DU is vervangen maar inmiddels ook een hoop softwareupdates gehad. Nieuwe limiet was mn vrouw op de rechterstoel :mad:
Binnenkort dus maar een keer terug naar Duitsland om de echte limiet te bepalen.
 
Na de test in maart in NL met wat ze, hardnekkig in strijd met wat we allemaal weten, zelfrijdende auto's blijven noemen gaat het nu ook in België gebeuren.
Eerste grote Belgische test met zelfrijdende wagens gepland | ZDNet.be


Het zal ook wel, net als in NL, appels met peren vergelijken worden waarbij de Tesla AP een aantal generaties verder blijkt te zijn. Destijds heb ik op hetzelfde tijdstip, dezelfde route maar dan 2 x zo lang in beide richtingen gereden met AP aan en met een blocnootje precies bijgehouden wanneer ik zelf erbij werd geroepen en wat ik moest doen. Daar heb ik toen een verslagje van gemaakt dat ik jullie niet wil onthouden. Overigens zijn er na deze rit weer veel verbeteringen doorgevoerd aan de "neural map" en via updates aan de auto zelf waardoor het nu nog beter zal zijn. https://www.iletsel.nl/p/test16maart

Uiteraard keek ik gewoon op de weg en zou een stilstaande auto, half in de middenberm, (nu weer zo'n gedoe-item) wel gezien hebben :)

Inderdaad. Heb maar een reactie geplaatst m.b.t. het "zelfrijden" stukje.
 
Ik heb me net ingeschreven om een kijkje te gaan nemen bij de "iLumen European Solar Challenge". Een race met zonnewagens tegen de Tesla model S op het circuit van Zolder gedurende 24u. Lijkt me interessant om eens te zien en meer info op:

iLumen European Solar Challenge

Daarnaast is er ook nog een sessie om het rendement van je zonnepanelen te verbeteren, door toepassing van PID (Potential induced degradation). Heeft iemand daar ervaring mee of wat meer kennis, want ik ben een complete leek op dit vlak?

Ilumen
 
Ik heb me net ingeschreven om een kijkje te gaan nemen bij de "iLumen European Solar Challenge". Een race met zonnewagens tegen de Tesla model S op het circuit van Zolder gedurende 24u. Lijkt me interessant om eens te zien en meer info op:

iLumen European Solar Challenge

Daarnaast is er ook nog een sessie om het rendement van je zonnepanelen te verbeteren, door toepassing van PID (Potential induced degradation). Heeft iemand daar ervaring mee of wat meer kennis, want ik ben een complete leek op dit vlak?

Ilumen
Heb me aangemeld.