Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In de Master Class die ik afgelopen zaterdag in Reno volgde werd duidelijk dat ontvreemden van de Model S en X doenlijk is. Daar is specifieke apparatuur en gelijktijdige nabijheid zowel bij de auto als bij de keyfob nodig. Die twee hoeven NIET dichtbij elkaar te zijn.
Daarna moet de gestolen auto ook nog eens zonder contact met het Tesla moederschip operationeel blijven, wil de dief er daadwerkelijk mee rond rijden. Dat maakt diefstal minder rendabel.
Maar wellicht is inmiddels een (zwarte) markt voor onderdelen aan het ontstaan.
 
Zeker gezien de prijzen van losse onderdelen zijn een zwarte markt en de bijbehorende diefstal ook niet meer dan logisch, gezien vanuit crimineel perspectief. En die hogere prijzen zullen ook nog wel even blijven. Het maakt nogal een verschil of je bijvoorbeeld 50.000 of 500.000 centrale displays inkoopt.

Maar ook als de aantallen stijgen en de prijzen (wellicht) wat dalen, zal de criminaliteit blijven bestaan. Hoeveel Volkswagens werden en worden niet gestolen om de ingebouwde navigatie. Grote vraag en een groot aanbod. Bingo! En de fabrikant vaart er wel bij.
 
Deal: hij levert 7 uur en de andere partijen leveren miljoenen uren. Sounds fair to me.

Ja, het is niet te vergelijken. Alleen al omdat hij nog vaak moet ingrijpen. Voorbeeld: hij beweert dat camera's voldoende zijn en een radar niet nodig is. Vervolgens blijkt in dit filmpje dat door een laagstaande zon de camera's het niet redden en hij zelf moet rijden. Alsof dat niet te verwachten was haha. Maar toch leuk dat zo iemand zo veel moeite steekt in de ontwikkeling. Ben heel benieuwd hoe ver hij komt.
 
Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar ik heb een vraag: Als ik (per ongeluk) de keyfob / sleutel in de auto laat liggen, kan ik gewoon de auto in door op de handles te drukken. Nou had ik een paar keer tijdens het rijden de melding dat de sleutel niet aanwezig was, naar wat tikken tegen de keyfob was die er weer. Dus ik dacht laat ik maar de reserve keyfob meenemen en de andere thuis laten om er een nieuwe batterij in te doen.

En wat gebeurd er: ik laat de sleutels + keyfob in de auto liggen. Maar nu hielp drukken tegen de deurhandels dus niet. Dus kennelijk dient dat geprogrammeerd te worden? Hoe doe ik dat?

Sta je mooi voor l** terwijl passerende mensen je aankijken met een blik wat moet die man bij die auto.... (kennelijk zie ik er niet uit als de eigenaar van een Tesla). Echtgenote is de andere sleutel komen brengen.
 
Ik kan toch niet met de app de auto openen?
IMG_4909.png
 

Weet niet. Mogelijk wel.
Apple is gespecialiseerd in research tussen donker en klaren en laat liefst geen pottenkijkers toe.
Ondertussen al een jaar of 5 terug dat de 'rumours' boven kwamen van een Apple uurwerk - toen nog de iWatch genoemd -, trouwens ook met patenten op deze naam genomen, dan hele tijd radiostilte en plots was ze er.
Het zou mij niet verbazen als er toch nog concrete feiten boven water komen.
Apple heeft trouwens meer dan een jaar geleden personeel weggekocht bij Tesla en werkt voor bepaalde zaken samen met Google en het GoogleCar project.
Op een dag zal Tim Cook zeggen… "One more thing…" en 't zal van dat zijn.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G