Hans Noordsij
Well-Known Member
Wat een grapjassen. Ze willen natuurlijk investeren in een grote recreatieplas in Groningen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het lijkt wel alsof ze denken dat aardgas CO2-vrij is! :cursing:Uit het FD:
Baby stapjes zullen we maar zeggen, laat DNB zich nu maar met de economie bemoeien.
Het overstappen van productie van stroom van kolen naar gas zorgt iig voor veel minder CO2 uitstoot. Van 1000 naar 450 gr CO2/kWh. Dat kan heel snel want de gascentrales staan er al zo'n beetje. Zorgt wel voor duurdere stroom (als je de milieukosten niet meerekent). Ondertussen zsm duurzame stroom infaseren en gas uitfaseren. Voor de cijfernerds hieronder de lifecycle CO2 uitstoot/kWh per opwekkingstechnologie. Dus niet alleen wat er uit de schoorsteen komt, maar incl energie die het kost om de opwekkers te maken en grondstoffen te delven.
kolen 1000
gas 450
kern 133
zon 50
wind 10
Het overstappen van productie van stroom van kolen naar gas zorgt iig voor veel minder CO2 uitstoot. Van 1000 naar 450 gr CO2/kWh. Dat kan heel snel want de gascentrales staan er al zo'n beetje. Zorgt wel voor duurdere stroom (als je de milieukosten niet meerekent). Ondertussen zsm duurzame stroom infaseren en gas uitfaseren. Voor de cijfernerds hieronder de lifecycle CO2 uitstoot/kWh per opwekkingstechnologie. Dus niet alleen wat er uit de schoorsteen komt, maar incl energie die het kost om de opwekkers te maken en grondstoffen te delven.
kolen 1000
gas 450
kern 133
zon 50
wind 10
Heb je daar iets van n bron van? Wil dit staatje met wat onderbouwing wel kunnen inzetten in de regelmatige discussies over groen rijden.
En dan meteen ook de bron van de energie die nodig is om olie te kraken / benzine te produceren, dan kunnen we het pad olie tot raffinaderij en kolen tot centrale nog even "gelijk zetten" maar wel kolen (uitstoot) om Benzine te maken die wordt verbrand (uitstoot) vergelijken met kolen (uitstoot) om elektriciteit te maken om mee te rijden (geen uitstoot)... dan kan vervolgens gas / gas , kern / kern etc worden vergeleken....
Eerder uit het FD. We moeten gewoon zo snel mogelijk helemaal van olie, kolen EN gas af. Geen halve oplossingen.
Ik zou heel graag een onderbouwing krijgen van die 1.000 gr. CO2/kWh .Het overstappen van productie van stroom van kolen naar gas zorgt iig voor veel minder CO2 uitstoot. Van 1000 naar 450 gr CO2/kWh. Dat kan heel snel want de gascentrales staan er al zo'n beetje. Zorgt wel voor duurdere stroom (als je de milieukosten niet meerekent). Ondertussen zsm duurzame stroom infaseren en gas uitfaseren. Voor de cijfernerds hieronder de lifecycle CO2 uitstoot/kWh per opwekkingstechnologie. Dus niet alleen wat er uit de schoorsteen komt, maar incl energie die het kost om de opwekkers te maken en grondstoffen te delven.
kolen 1000
gas 450
kern 133
zon 50
wind 10
Ik heb wel eens geprobeerd op te zoeken hoeveel kWh energie nodig is om een liter benzine/diesel te raffineren, echter is deze info niet te vinden. Enerzijds omdat de gegevens niet bijgehouden worden, anderzijds omdat het heel lastig te berekenen is o.a. vanwege de afhankelijkheid van het productievolume van de raffinaderij.
Ik zou heel graag een onderbouwing krijgen van die 1.000 gr. CO2/kWh .
Dat zou sommige Business cases waar ik aan werk (financieel) financieel een stuk interessanter kunnen maken.
Met dit soort artikelen wordt het allemaal weer heel complex. Veel gegoochel met cijfers, en daarom voor een leek niet te weerleggen.
Greenpeace als groene demagoog – de ontmaskerd - Climategate.nl
Heb je daar iets van n bron van? Wil dit staatje met wat onderbouwing wel kunnen inzetten in de regelmatige discussies over groen rijden.
Johan heeft die code als eerste decrypted, ik heb alleen zijn url bezocht en een screenshot gepost er van
Grmbl, zelfs andere media hebben het overgenomen: http://www.dailymail.co.uk/sciencet...-charged-Tesla-car-hidden-software-files.html