Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou heel blij zijn moest er een Fastned alternatief naar België komen. Het hoeven zelfs geen 200 locaties te zijn. Een stuk of 50 zou al heel veel helpen. Dat maakt het leven met een CHAdeMO adapter en een Tesla in België ook wat makkelijker
Ja, dat snap ik. Wellicht is FastNed op termijn wel van plan naar België te gaan, alleen vraag ik me af hoe makkelijk het gaat zijn om daar ruimte te krijgen.
 
Ja, dat snap ik. Wellicht is FastNed op termijn wel van plan naar België te gaan, alleen vraag ik me af hoe makkelijk het gaat zijn om daar ruimte te krijgen.
Ik heb Fastned daarover aangesproken en ze antwoorden dat hun focus ligt op de uitrol van 200 stations in Nederland. Maar dat ze daarna een uitrol naar andere Europese landen niet uitsluiten.

En ik ben op dit moment nog vruchteloos aan het uitzoeken wie de gronden naast de snelwegen in België beheert. Zit het federaal (bij de FOD mobiliteit?) of gewestelijk (Agentschap Wegen en verkeer). Ik vermoed het tweede, maar vindt er geen duidelijke info over.
 
Vandaag getracht te laden bij Fastned "Het Veen "in Heerde, in tegenstelling tot de andere Tesla bestuurders lukte het mij niet om er ook maar enige juice in te krijgen. Ik kreeg na het aankoppelen van de Type 2 aansluitkabel de melding uit de MS dat er en fout in mijn laadkabel zit. Ik zag dat de meter 50 Amp aangaf, deze terug geregeld naar 3 x 24 Amp, kabel opnieuw aangesloten, maar steeds dezelfde melding. Ik zag aan de paal een kaartlezer en heb mijn kaart ervoor gehouden, daarmee werd de vaste laadkabel die niet past' vrijgegeven. Ik heb het met mijn eigen kabel nog een aantal keren getracht, maar steeds hetzelfde resultaat fout in de laadkabel volgens Tesla. huis aan mijn eigen lader geplaatst, eerst een foutmelding, maar na 10 sec. laden.
Wat heb ik fout gedaan??
 
Heb gister op aanraden Tesla Tech support getracht te laden bij Fastned Barneveld, zelfde als in Heerde, MS geeft onmiddellijk melding "storing in laadkabel " Tesla gebeld het enige zou zijn dat het aan mijn laadkabel zou moeten liggen. Ga over enige tijd proberen met en geleende kabel..
Overigens een mail van Fastned gekregen "men is op de hoogte van het probleem en me is in overleg met Tesla op dit op te lossen" (deze mail heb ik doorgezet naar Machiel van Tesla Amsterdam)
Afwachten dan maar.
Zou toch jammer zijn dat Fastned geen mogelijkheden voor de Tesla :cursing:zou krijgen!
 
Heb gister op aanraden Tesla Tech support getracht te laden bij Fastned Barneveld, zelfde als in Heerde, MS geeft onmiddellijk melding "storing in laadkabel " Tesla gebeld het enige zou zijn dat het aan mijn laadkabel zou moeten liggen. Ga over enige tijd proberen met en geleende kabel..
Overigens een mail van Fastned gekregen "men is op de hoogte van het probleem en me is in overleg met Tesla op dit op te lossen" (deze mail heb ik doorgezet naar Machiel van Tesla Amsterdam)
Afwachten dan maar.
Zou toch jammer zijn dat Fastned geen mogelijkheden voor de Tesla :cursing:zou krijgen!

Probeer volgende keer even om voordat je gaat laden het aantal Ampere omlaag te zetten bijv. op 60. Bij mij was het probleem dat Fastned op volle snelheid wil laden maar de Tesla kan niet meer dan 80A over de Type 2 stekker. Er gaat dan iets mis met de autodetectie van het aantal Ampere.
 
Probeer volgende keer even om voordat je gaat laden het aantal Ampere omlaag te zetten bijv. op 60. Bij mij was het probleem dat Fastned op volle snelheid wil laden maar de Tesla kan niet meer dan 80A over de Type 2 stekker. Er gaat dan iets mis met de autodetectie van het aantal Ampere.
Heb jij een enkele lader toevallig?

Ik was van de week bij FastNed en toen vertelde ze me dat. Ik heb met mijn duo-lader bij Palmpol geladen en dat ging prima. Ook een Roadster laad daar zonder problemen.

Ik zou niet weten waarom een enkele lader het probleem moet zijn, maar dat was het geval.

Het laden ging bij mij dus met 3x26A. Nu wachten op de CHAdeMO adapter!
 
Heb jij een enkele lader toevallig?

Ik was van de week bij FastNed en toen vertelde ze me dat. Ik heb met mijn duo-lader bij Palmpol geladen en dat ging prima. Ook een Roadster laad daar zonder problemen.

Ik zou niet weten waarom een enkele lader het probleem moet zijn, maar dat was het geval.

Het laden ging bij mij dus met 3x26A. Nu wachten op de CHAdeMO adapter!

Nope P85+ met duo charger.
 
Afgelopen zondag getracht te laden bij het Veen in Heerde, Fastned, nu met een kabel van een andere Tesla M eigenaar, resultaat: 1e mededeling auto, fout in laadkabel, zie handleiding laadkabel, 2e mededeling auto, fout in laadkabel en laadinfrastructuur, 3e mededeling auto: (met knipperende geel oranje driehoek) fault in charging infrastructure and charging cable, call Tesla service. Heb hem maar weer thuis opgeladen.
Wat moet ik doen? Ligt het aan Fastned of mijn MS of.....? Zeker als ik lees dat velen van jullie daar gewoon laden, zelfs bij dezelfde laders is dit frusterend.
 
Weet iemand of Fastned op schema ligt met de bouw van de rest vd laadstations. Zover ik op hun site lees zijn er nu 5 lokaties gereed en gaan ze binnenkort een soort aandelen verkopen om geld te genereren voor de bouw van de andere 196 stations. Maar wat als ze niet genoeg geld binnenhengelen ? Qua contract met Rijkswaterstaat moeten ze binnen enkele jaren alle stations hebben gebouwd. Wie weet meer ?
 
Weet iemand of Fastned op schema ligt met de bouw van de rest vd laadstations. Zover ik op hun site lees zijn er nu 5 lokaties gereed en gaan ze binnenkort een soort aandelen verkopen om geld te genereren voor de bouw van de andere 196 stations. Maar wat als ze niet genoeg geld binnenhengelen ? Qua contract met Rijkswaterstaat moeten ze binnen enkele jaren alle stations hebben gebouwd. Wie weet meer ?
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel die bestaande 5 locaties al gebruikt worden. Volgens mij kiezen alleen de meest ideologische hybrid rijders ervoor om een uur op een tankstation rond te hangen ipv wat benzine te verbranden, en redden BEV's het doorgaans met destination charging prima (want anders kocht je geen BEV). Ik hou mijn hart vast mbt het valide zijn van hun business case.
 
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel die bestaande 5 locaties al gebruikt worden. Volgens mij kiezen alleen de meest ideologische hybrid rijders ervoor om een uur op een tankstation rond te hangen ipv wat benzine te verbranden, en redden BEV's het doorgaans met destination charging prima (want anders kocht je geen BEV). Ik hou mijn hart vast mbt het valide zijn van hun business case.

Voor mij is het wachten op de ChaDemo adapter voordat ik hier ga stoppen....
 
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel die bestaande 5 locaties al gebruikt worden. Volgens mij kiezen alleen de meest ideologische hybrid rijders ervoor om een uur op een tankstation rond te hangen ipv wat benzine te verbranden, en redden BEV's het doorgaans met destination charging prima (want anders kocht je geen BEV). Ik hou mijn hart vast mbt het valide zijn van hun business case.
Nou, met je BEV kan je straks dus wél verder.

Stel je wil 140km rijden met je e-Up/e-Golf/i3/Zoe en komt na 80km een FastNed station tegen op die route. Dan kan je dus wel even een paar kWh extra de accu in duwen alvorens je door gaat.

Ook met de S is het handig. Moet je 400km? Dan kan een stop van 10 min bij FastNed voldoende zijn voor die extra kWh's die de rit net wat fijner maken. Je hoeft niet altijd helemaal vol te laden.
 
Ook met de S is het handig. Moet je 400km? Dan kan een stop van 10 min bij FastNed voldoende zijn voor die extra kWh's die de rit net wat fijner maken. Je hoeft niet altijd helemaal vol te laden.
10 minuten, da's 15 km extra? schiet niet echt op. Met Chademo wordt het iets interessanter, maar dan nog: dan is 10 minuten zo'n 35 km extra schat ik? Dan kan even iets eten en 30 minuten laden wel net van betekenis zijn.