Tja, en die doelgroep zal het af laten weten wanneer over een jaar of twee/drie de nieuwe Tesla III gaat komen voor dezelfde prijs als een I3 maar met een range van 350 km en aansluiting op het SUC netwerk (gratis tanken). Tegen die tijd zullen er misschien wel 300 SuC's in Europa staan en zal ook het secundaire netwerk van Tesla (22 kW wall connectors, op strategische plaatsen, gekocht door uitbaters als restauranthouders maar stroom gratis van Tesla en beschikbaar voor auto's die SuC fähig zijn) al aan het uitrollen zijn waardoor de behoefte aan onderweg laden steeds kleiner zal worden.
Vergeet niet dat de overheid de doelstelling heeft van 1 MILJOEN EV's op de Nederlandse wegen in 2020. Laat het 2025 worden, maar dan moeten die 1.000.000 auto's ook allemaal ergens geladen worden.
Het zullen niet allemaal Tesla's zijn. Misschien 10%? 20%? Dan blijven er nog steeds 800.000 auto's over die ergens anders moeten laden. Daar lijkt mij echt wel een business case omheen te maken.
Ik ben ook een optimist, maar we moeten ook wel begrijpen dat er naast Tesla ook een andere 'wereld' bestaat en wellicht nog ontstaat.Ik verwacht ook dat de urban SuC's, zoals ook nu al vier in Londen, in of rond onze grote steden er gaan komen.
Ik ben optimist maar zoals het tot nu toe loopt lijkt het optimisme wel gerechtvaardigd.
Eind deze maand ben ik op een tweedaags congres in Rotterdam over EV mobiliteit. Ben benieuwd welke inzichten men daar heeft.
Fastned zie ik steeds minder zitten. Op langere termijn worden hybrides niet meer verkocht (het is helemaal niet meer nodig om een dubbel systeem mee te slepen terwijl de hybriderijder nu ook al vindt dat de auto elektrische het lekkerst rijdt. Daarnaast gaan die echt niet hun kleine batterij een half uur staan laden om enkele tientallen kilometers verder te kunnen komen.
Benieuwd hoe het met de waarde van de tussencategorie auto's, waaronder onze Leaf, gaat wanneer Model III concreter wordt met al de voordelen.
Ik denk dat dat een issue gaat worden, zeker wanneer de fiscale voordelen afnemen.
De PHEV moet een snelle dood sterven, die worden nu vooral misbruikt. Met betere accu's (goedkoper vooral) zijn ze echt overbodig.
Wat als de VAG groep met een 40kWh accu EV komt voor zeg 30.000 euro? Die mensen willen ook allemaal ergens kunnen snelladen. Vergeet ook Renault, BMW en Nissan niet.
JA, Tesla heeft een gigantische voorsprong, maar met de budgetten van de grote namen kunnen sommige dingen snel gaan als ze ineens echt willen.
In Duitsland komt de roep om de EV ook steeds meer, dus hij gaat er, wellicht vertraagd ook écht wel komen.
Tesla gaat met de SuperCharger een prachtig netwerk voor Tesla rijders hebben en wellicht sluit BMW zich wel bij Tesla aan, wie weet? Maar voor FastNed ligt er ook zeker een rol als we, nogmaals, 1.000.000 EV's op de Neerlandsche wegen hebben rijden.
Niet naar de stand van NU kijken, maar naar wat er over 5 tot 7 jaar gebeurd. Dan is het aanbod van EV's echt compleet anders.