Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Jedlix heeft toch geen koppeling met je zonnepanelen?
Je moet wat zonnepaneel instellingen geven (bijv. aantal kW) en dan halen ze een productie voorspelling op voor jouw locatie. Werkt goed, maar natuurlijk vaak in lijn met dynamische tarieven in mijn geval. Ik ken wat laders met solar charging opties, maar die houden dan weer geen rekening met een vertrektijd/doel....
 
Heb eindeijk eens werk gemaakt van mijn e-ink display die me meteen alle info geeft die ik nodig heb voor Engie Dynamic hier in BE:
- goedkoopste uur
- duurste uur
- start van de goedkoopste periode (gemiddeld) over 3 uur. (als ik laad, is dat meestal rond de 30kwh thuis)

Ik programmeer ook mijn Easee-laadpaal automatisch op basis van die start van de goedkoopste periode.

Refreshed 3x per dag, kan ong 3 maand mee per oplaadbeurt schat ik.

Heb dit nu in een eigen API gestoken, mochten er nog mensen hier gebruik van willen maken, geef dan even een seintje en dan maak ik heb wel even wat 'professioneler'.

WhatsApp Image 2024-01-24 at 09.10.04.jpeg
 
Ik begrijp het hobby concept, maar ik heb, voor een paar euro, gekozen voor een "makkelijkere" manier om de prijzen op te volgen.

View attachment 1011733
ja, snap ik ook zeker. Alleen heeft mijn vrouw ook nu een EV en ik wou ook voor haar een fool-proof methode om dat snel te kunnen zien. Kon het evengoed parsen naar een simpele site uiteraard, maar dan is er zo nog steeds een extra device nodig om dit op te zoeken, vandaar..
 
  • Like
Reactions: Krisja
Iemand ervaring met SolarEdge laadpalen in combinatie met SolarEdge Omvormer? Aanrader of Smappee toch beter ondanks dan 2 verschillende merken die moeten samenwerken?
Ik probeer het nog eens want de offerte is binnen. Concreet, het zou gaan over een SolarEdge SE5000H 1fase HD-Wave omvormer met 14 Jinko Solar panelen 420-440wP met, en dat is belangrijker, SolarEdge Home EV Charger, 7.4kW, RFID, MID en SolarEdge Home Inline Meter 1F

Wat het merk zelf betreft ben ik zeer tevreden, op ons "oude" huis liggen ze sinds 2016. Met de SE laadpaal en mogelijkheden tov bijv een SMAPPEE oid heb ik geen ervaring en nu kan ik nog kiezen..
 
Hier een Wallbox PulsarPlus, bevalt prima.
Overigens wel het PV systeem van SolarEdge, en dat bevalt ook prima.
Twijfel ik niet aan, er zijn nog goede slimme laders maar ervaringen met Solaredge, behalve de PV installaties, zijn weinig te vinden. Dus op die markt zijn ze relatief nieuw. Mijn installateur zweert bij Solaredge en zegt dat het voordeel is bij hetzelfde merk te blijven, een perfecte afstemming op elkaar, alles in 1 app te beheren.. slimme functies vind je natuurlijk bij veel merken.

Hoe dan ook morgen contacteer ik ze en het zal de installatie worden die ik in een vorige post heb beschreven. Als nadien iemand vragen heeft over de combinatie SE/SE.. Shoot

Ik kreeg van Tesla een TMC meegeleverd, die het perfect doet 😀
Ik ook en gebruik hem ook omdat aan ons huidige huis geen laadpaal staat. Zelfs al hadden we het huis niet verkocht, ik zie me toch niet alleen maar gebruik maken van die Mobiele lader en stond hier al een laadpaal vóór levering van de MY. Voor mij mag het laden net iets sneller gaan
 
  • Helpful
Reactions: Maarten