Page 1 of 1968 1234511511015011001 ... LastLast
Results 1 to 10 of 19675

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch)

Model S R231 EU widodh's Avatar

Belgium and the Netherlands (Dutch)

English: Since the Belgium thread is 'dead' it seemed best to create one thread for both Belgium and the Netherlands. Since we both speak Dutch it seemed easier.

The rest of this thread will be in dutch!

De oude threads:

* The Netherlands
    * Belgium

Het Nederlandse topic begon ook al aardig groot te worden, dus een nieuw topic was wel op zijn plaats.

Inmiddels is er ook een hele hoop besproken, het beste is daarvoor de oude threads terug te lezen.

Wel heeft Rogier Kroymans nog een post gemaakt in het Nederlandse topic, die is wel een must om even te lezen: The Netherlands - Page 39

Moraal van het verhaal: "De Model S wordt centraal geregeld in de UK"

We wachten allen met smart op prijzen voor de Model S in de EU, op de eerste testritten en op de uiteindelijke levering.

De discussie kan hier vrolijk verder gaan! Druk praten tot de Model S bij ons allen voor de deur staat.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Model S P1332 EU Xfrank's Avatar
    video materiaal van een gelukkige eigenaar
    Ben Goodwin - YouTube

Petrolhead Electrified PeterSZ's Avatar
    Nu kunnen we samen Elon hierheen halen, voor de EU marktintroductie van de Model S!
    Model S P852/VIN18985 delivered 15 november 12.15uur.
    P85, Grey, Tan, Obeche matte, Pano, 21" silver, Perf.Plus, SpoilerT, Tech, Sound, Park, Winter, Security
    Former daily driver: Fourdoor Fiat with Trident-logo

Quote Originally Posted by PeterSZ View Post
    Nu kunnen we samen Elon hierheen halen, voor de EU marktintroductie van de Model S!
    Dat zou erg leuk zijn inderdaad.

Ik ben vooral benieuwd hoe het verhaal uit gaat pakken over de EU distributie via Nederland zoals ik van George Blankenship hoorde in Mei van dit jaar.

Lijkt mij dat ze ergens Rotterdam pakken zodat het dicht bij de haven zit voor shipping, maar wellicht een locatie die goed te bereiken is per spoor?
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

rkc waalwijk jetje's Avatar
    Ik benieuwd naar een heleboel dingen. Niet zozeer hoe ze auto hier krijgen maar wel hoe snel,welke optie's kunnen we hier kiezen die er nu in USA nog niet op zitten, wat gaat hij kosten, wanneer krijg ik hem, welke kleuren kunnen we kiezen, als ik aan al die dingen denk en ik lees de reviews en zie de filmpjes op YouTube dan lijk ik wel een klein kind dat zit te wachten voor Sinterklaas kriebels in de buik voor iets wat pas over een paar maanden op mijn parkeerplaats staat. Zit vol spanning te wachten maar des te blijer ben ik als ik hem krijg

Dit net op het US forum gelezen(ze beginnen er een beetje mee te rammelen!)
    UPDATE ON EU DELIVERY - "BY THE END OF THE YEAR"

This is my email corresp with GB:
    xxxxxxx
    Hi George !
    Is it possible for you give any info when TM will announce European Prices and options ?
    Some months ago the TM person in London indicated Q4 for configuration and possibly Signature delivert eraly 2013.
    As we have entered Q4 I am very eager to hear prices and make a final configuration
    xxxxxxxxx
    Answ recieved OCT 20th:

Hi,

We plan to announce EU pricing by the end of the year and begin configurations shortly after the pricing announcement.
    Have a great weekend!

George

Dat zegt dus nog helemaal niets over de levering In ieder geval, als ze kort daarop beginnen kan ik de auto best snel hebben.

720 auto's voor mij. 500 Signatures + 230 Roadster owners alvorens ik aan de beurt ben. Als die fabriek op stoom is, is dat geen probleem.

Wel zit ik er aan te denken om nog een mail richting Tesla te sturen of ze nu een jaar na dato inmiddels een update hebben rondom de 3-fase laden. Hoe gaat dit werken in de EU?

is er iemand in Vlaanderen die ook de ecologiepremie voor ondernemingen gaat aanvragen?
    Ecologiepremie Plus voor ondernemingen | Vlaanderen.be

In de lijst van in aanmerking komende technologiën onder nr 641:" elektrisch aangedreven vaartuig of voertuig met vier wielen of meer voor gebruik op de weg(on road)". De steun is vastgesteld 30% op de meerkost van 20%.
    dus al snel gaat dit om een 4000 a 5000€

Persoonlijke vind ik het bericht van George ronduit slecht nieuws.

Tot nu toe worden de deadlines stelselmatig uitgesteld. Er zouden deze maand prijzen/demo's beschikbaar zijn of heel snel komen. Als ik kijk dat de prijzen eind 2012 worden bekend gemaakt dan ziet de planning er op krapst als volgt uit:
    December prijzen
    Jan/feb design studio operationeel
    Feb/mrt eerste proefritten in Europa
    Vanaf apr eerst orders plaatsen
    Mei/jun inplannen productie
    Juli eerste model S gereed in de VS
    Minimaal 2 maanden transport naar Europa
    September eerste model S gereed voor aflevering in Europa
    Oktober eerste 100 afleveringen

Er zit vast wel ergens een maandje in de planning die sneller en korter kan maar tot nu toe hebben ze nog geen enkele planning gehaald bij Tesla. Ik blijf een fan, maar......moet er wel steeds meer moeite voor doen. Als er niet in 2013 geleverd wordt kost dat 7% bijtelling de eerst 4 jaar.

Quote Originally Posted by The Froq View Post
    Persoonlijke vind ik het bericht van George ronduit slecht nieuws.

Tot nu toe worden de deadlines stelselmatig uitgesteld. Er zouden deze maand prijzen/demo's beschikbaar zijn of heel snel komen. Als ik kijk dat de prijzen eind 2012 worden bekend gemaakt dan ziet de planning er op krapst als volgt uit:
    December prijzen
    Jan/feb design studio operationeel
    Feb/mrt eerste proefritten in Europa
    Vanaf apr eerst orders plaatsen
    Mei/jun inplannen productie
    Juli eerste model S gereed in de VS
    Minimaal 2 maanden transport naar Europa
    September eerste model S gereed voor aflevering in Europa
    Oktober eerste 100 afleveringen

Er zit vast wel ergens een maandje in de planning die sneller en korter kan maar tot nu toe hebben ze nog geen enkele planning gehaald bij Tesla. Ik blijf een fan, maar......moet er wel steeds meer moeite voor doen. Als er niet in 2013 geleverd wordt kost dat 7% bijtelling de eerst 4 jaar.
    iets positiever is wel dat begin oktober de email to finalize your order reeds naar veel reservatiehouders is verzonden.(info uit forum "It's Time to Build Your Model S")

hier is momenteel het hoogste bekende nr: P7424
    dit is toch een teken dat ze verwachten om op korte temijn op kruissnelheid te komen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (1 members and 5 guests)

1. e-Rik