Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie kan er iets aanvangen met dit idee?

This site may earn commission on affiliate links.
In hoeverre heb je al contact met Tesla gehad? Want zij zijn extreem terughoudend om wagens uit te lenen, voor wat het ook is. (véél meer dan andere automerken)

we zijn er in februari op uitnodiging geweest. (is te lezen in de eerste post)
wij vragen geen auto, het is een event dat Tesla zou moeten organiseren , en waar wij willen helpen waar mogelijk.
 
Last edited:
We hebben met een aantal tesla rijders (forum leden) verschillende avonden samen gezeten en alles doorgesproken. Voor onszelf een Q&A opgesteld. Daarna via een ommetje zijn we bij Tesla Amsterdam het project mogen gaan voorstellen ( bij het event team)
We zijn een beknopte PowerPoint presentatie gaan geven met een aantal mensen en het idee ging verder bekeken worden. Wij hadden bij het verlaten van de eerste bespreking wel een goed gevoel en dachten in een verdere fase meer details te kunnen gaan bespreken, maar om een of andere reden is het toen vast gelopen en hebben we weinig of geen respons meer gehad.
Ik heb het gevoel dat het team eigenlijk de enorme mogelijkheden nog niet goed zag. en dat de auto die er voor moet worden opgeofferd niets is in verhouding met de mogelijke inpakt.
Uiteindelijk is deze auto ook niet echt verloren. blijft een auto van slechts enkele maanden oud. Met een opfrisbeurt en de unieke status van deze auto, lijkt die nog een aardig centje op te brengen.

Vandaar ook de beslissing om het idee openbaar te maken.
 
Wij hadden bij het verlaten van de eerste bespreking wel een goed gevoel en dachten in een verdere fase meer details te kunnen gaan bespreken, maar om een of andere reden is het toen vast gelopen en hebben we weinig of geen respons meer gehad.

Wel jammer dan men het "fatsoen" niet heeft om gewoon even professioneel te reageren. Een "negatieve" reactie, is ook een reactie. Als ze die dan ook gelijk even funderen, dan heb je ook nog wat geleerd waarom men het bijvoorbeeld niet ziet zitten. We weten tenslotte niet wat er zich binnen Tesla allemaal afspeelt maar we denken graag mee. Mag dan toch ook een beetje positief gewaardeerd worden door Tesla?

Jammer, vind het idee zeker leuk, uniek, realiseerbaar en inderdaad krijgt Tesla hiermee een positieve exposure. Verder is zo'n initiatief een heel mooi voorbeeld dat Teslarijders een stel enthousiaste ambassadeurs zijn voor het merk. Wat wil men nog meer?
 
Bij tesla waren ze wel overtuigd dat ze met hun andere evenementen, zoals de "billion miles" en "Amsterdam-Londen" meer mensen teleurstelden dan dat ze er blij maakten. Maar in zulk concept zitten ze nu eenmaal vast aan het aantal stals bij de SuCs . meer mensen laten deelnemen zou een averechts beeld geven van de SuCs naar de buitenwereld.
Ik zou wel eens willen weten hoe groot de respons was voor zulke evenementen. En dan zit je nog vast aan een tijdschema.
In dit idee kan ieder voor zich opgeven waar en wanneer hij wil deelnemen. overdag of zelfs s 'nachts.
 
Mijn part laat je eerst iedere gedesinteresseerde inschrijven op de diverse trajecten en tijden, kan er daarna eventueel genomineerd of geloot worden worden. Wordt het een soort van de "olympische vlam dragen" en is het een "eer" dat je aan de estafette mee mocht doen. Gooi er een leuk/uniek certificaatje tegen aan en iedereen blij. Het moet moet misschien ook iets zijn wat door de Telsarijders gedragen word, waarmee Tesla kan laten zien hoe enthousiast we zijn. Moet voor zo'n organisatie toch ook weer niet zo'n grote inspanning zijn om hier wat mee te doen? Maar goed, wie ben ik. :)

Tesla leest hier mee toch? Misschien gebeurt er alsnog wat.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Dat Tesla een mooie kans voorbij laat gaan om bijvoorbeeld de X of 3 te promoten is spijtig.

Echter, als ik naar de doelstellingen uit de eerste post kijk, denk ik dat er weinig doelstellingen zijn die niet behaald worden, wanneer je bijvoorbeeld een Miniatuur Model S zou uitrusten met een GPS tracker en deze als estafettestok inzet. Elke statement kun je evengoed maken met eigen Model S. Daar hebben we Tesla niet voor nodig.

Heb je het probleem van onderhoud/waardevermindering gelijk opgelost. De enige doelstelling die je niet haalt is de kennismaking met een Model X, maar dat leek mij meer een aangename bijkomstigheid als ik de eerste post zo lees.
 
Dat Tesla een mooie kans voorbij laat gaan om bijvoorbeeld de X of 3 te promoten is spijtig.

Echter, als ik naar de doelstellingen uit de eerste post kijk, denk ik dat er weinig doelstellingen zijn die niet behaald worden, wanneer je bijvoorbeeld een Miniatuur Model S zou uitrusten met een GPS tracker en deze als estafettestok inzet. Elke statement kun je evengoed maken met eigen Model S. Daar hebben we Tesla niet voor nodig.

Heb je het probleem van onderhoud/waardevermindering gelijk opgelost. De enige doelstelling die je niet haalt is de kennismaking met een Model X, maar dat leek mij meer een aangename bijkomstigheid als ik de eerste post zo lees.

Over deze piste hebben we ook nagedacht, Maar dit zou een flauw afkooksel worden van het idee, waar de pers niet echt veel interesse voor gaat hebben. Hier bewijs je ook niet veel mee als tesla zijnde. Ook is de tesla community veel meer dan dit forum alleen.

(het zou wel erg zijn als we met het idee naar VW moeten stappen;))
 
  • Like
Reactions: Keezje
De pers lok je simpelweg met dezelfde clickbaits. Voorbeeld: "Tesla Model S legt 100.000km af in 80 dagen!", maar je vermeldt er niet bij dat het om een miniatuur gaat. Koekje van eigen deeg, zeg maar. ;)

Begrijp wel dat het een flauw afkooksel is van het originele idee en begrijp ook dat er veel minder animo voor is (zowel bij pers als rijders), maar dat wil niet zeggen dat je eerder benoemde doelstellingen niet kan behalen. Er is een verschil tussen wat je wil uitdragen en hoe je dat wil uitdragen. Mocht er nog een miniatuur vervoerd moeten worden met start- of eindpunt de SuC's Zwolle, Emsburen of Duiven, dan houd ik mij aanbevolen. ;)

Wel jammer dat er (nog) te weinig X-jes met trekhaak zijn. Anders kon je zonder waardevermindering een Tesla op aanhanger rondsleuren door Europa. :D
 
En kan het E-rally team hier geen rol in spelen? Tenslotte is de stichting E-rally opgericht om elektrisch rijden te promoten, niet persé alleen voor de jaarlijkse E-rally dus. Zij hebben in ieder geval de juiste contacten bij Tesla, en hebben eerder voor elkaar gekregen dat Tesla een extern initiatief ondersteunt en zelfs omarmt. Ik zie DS in de lijst staan, maar er zijn andere E-rally leden die nog betere contacten bij Tesla hebben volgens mij.
 
De pers lok je simpelweg met dezelfde clickbaits. Voorbeeld: "Tesla Model S legt 100.000km af in 80 dagen!", maar je vermeldt er niet bij dat het om een miniatuur gaat. Koekje van eigen deeg, zeg maar. ;)

Haha, dit doet me er aan denken dat ik vorig jaar als allereerste een tesla model S bovenop de preekstoelen heb gezet in Noorwegen.
(er was trouwens toen ook weinig persaandacht voor;))
 
  • Like
Reactions: Rick A.
En kan het E-rally team hier geen rol in spelen? Tenslotte is de stichting E-rally opgericht om elektrisch rijden te promoten, niet persé alleen voor de jaarlijkse E-rally dus. Zij hebben in ieder geval de juiste contacten bij Tesla, en hebben eerder voor elkaar gekregen dat Tesla een extern initiatief ondersteunt en zelfs omarmt. Ik zie DS in de lijst staan, maar er zijn andere E-rally leden die nog betere contacten bij Tesla hebben volgens mij.
Dat lijkt me zeker een mogelijkheid. Dirk (S19910) heeft al via Pjhartog enkele deuren open gekregen.
De E- Rally lijkt me hiervoor een sterke organisatie, waar tesla wel vertrouwen in heeft.
 
Het was via pj dat we een contact en afspraak bij Tesla kregen.
Na de teleurstelling van het ontbreken van ook maar de minste reactie zag ik deze ( dame) contactpersoon op de opening van sint-Martens - Latem. Sprak haar erop aan en ze antwoordde me dat we vooral verder moeten doen maar zij niets kunnen betekenen voor ons.... ???

En wie doet dan:
-mailing (gezien de privacyissues als zij de gegevens zouden overhandigen)
-24/7 dispatching
-onderhoud
-de auto (wat een minimale kost is in vergelijking met de exposure)
-...

Ik denk dus dat ze het niet helemaal gesnapt hebben.
We willen gerust een hoop werk verzetten (zelfs een deel van de dispatching) maar het moet van 2kanten komen.
 
Gewoon nog even met Tesla contact opnemen en vragen om een beslissing. Het kan best zijn dat het nog ergens "hangt" en zolang er geen ondubbelzinnig "neen" is gekomen zijn de opties nog open. In de wetenschap dat men (terecht) meeleest denk ik dat er wel een reactie komt.

Mij lijkt het te groots om daar te kunnen beslissen en dan is de gemakkelijkste oplossing om neen te zeggen.
Volgens mij moet dit van de top naar beneden doorsijpelen.
 

dat lukt niet, er komen zo veel mails binnen dat je veel geluk moet hebben dat hij wordt opgepikt.
het is trouwens [email protected];)
er moet een directer kanaal aangesproken worden

dit antwoordt krijg je op dat adres:
Due to a substantial increase in the volume of unsolicited email, my address has changed. Please contact [email protected] to reach me. My apologies for the inconvenience.

En daarna krijg je dit vanuit het tweede email adres dit:
Thank you for your message!

We aim to reply to as many inbound emails as possible. However, due to high volume, we are unfortunately unable to respond to every request.

For time-sensitive inquiries and general contact info (e.g. owners, sales, media, or careers), please visit: Contact | Tesla

All the best,

Office of Elon Musk, CEO

Tesla Motors

3500 Deer Creek Road I Palo Alto, CA 94304
 
  • Like
Reactions: FVO