Als tegemoetkoming lijkt het mij redelijk om minimaal de laadsnelheden weer op oud nivo te brengen, de auto's weer te laden tot 4.2v per cel voor de getroffen auto's, en dan de garantietermijn te verlengen met de tijd dat de beperkingen aanwezig waren.
Natuurlijk wordt het aantal cycli van de accu flink vermindert bij laden tot 4.2v en bij snel laden, maar zo zijn ze wel verkocht, dus zou de klant zelf de keuze moeten hebben. Als de accu de garantieperiode doorstaat heeft Tesla er geen nadelen van, alleen voordelen want de klant zal na de garantie eerder een nieuwe accu of Tesla nodig hebben.
Ik blijf netjes tot 80% laden (degradatie over de laatste twee jaar ca 2 procent, maar slechts 22000km gereden), maar de enkele keer dat ik onderweg wil laden (met een actieradius van een km of 200) wil ik graag voor een keertje wel wat voller laden, en vooral sneller. Want iets langere afstanden zijn met mijn auto nu niet meer te doen, de tijd van het onderweg laden is soms langer dan de tijd dat ik aan het rijden ben.
Voor mijn normale dagelijkse gebruik van 10 tot 50 km is alles prima.