Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Er gold een maximum snelheid van 50 km/u in de tunnel op dat moment. Als je mijn auto als referentiekader neemt, ik reed 54 km/u, dan reed die 'slome' auto echt (niet) langzaam. Maar inderdaad bij lange na niet hard genoeg voor de Qashqai chauffeur.
Filmpje is een mooi drukkingsmiddel voor de slachtoffers om het in der minne te regelen via de verzekering.
Als de verzekering van de tegenpartij dit ziet riskeert de veroorzaker om het zelf te moeten betalen. Verzekeringen zijn voor ‘ongelukken’, niet voor bewust verkeerd gedrag.
Daarom mag je ook nooit aan de tegenpartij verklaren dat je in fout was. Als je weet dat je in fout bent, had je die actie niet mogen uitvoeren.
 
Filmpje is een mooi drukkingsmiddel voor de slachtoffers om het in der minne te regelen via de verzekering.
Als de verzekering van de tegenpartij dit ziet riskeert de veroorzaker om het zelf te moeten betalen. Verzekeringen zijn voor ‘ongelukken’, niet voor bewust verkeerd gedrag.
Daarom mag je ook nooit aan de tegenpartij verklaren dat je in fout was. Als je weet dat je in fout bent, had je die actie niet mogen uitvoeren.
Dat het de beste man/vrouw nog maar veel geld gaat kosten, dit soort rijgedrag slaat nergens op.
 
  • Like
Reactions: NielsA and Phil V
Filmpje is een mooi drukkingsmiddel voor de slachtoffers om het in der minne te regelen via de verzekering.
Als de verzekering van de tegenpartij dit ziet riskeert de veroorzaker om het zelf te moeten betalen. Verzekeringen zijn voor ‘ongelukken’, niet voor bewust verkeerd gedrag.
Daarom mag je ook nooit aan de tegenpartij verklaren dat je in fout was. Als je weet dat je in fout bent, had je die actie niet mogen uitvoeren.
De politie denkt er toch anders over. Ze gaan mijn filmpjes opvragen.
 
Vraag: Vandaag naar Dusseldorf gereden via NL. Idioot in een Volvo tegengekomen die echt vlak voor mijn neus naar rechts ging (denk dat er geen 30cm tussen zat) tegen 100+ km/u. Vervolgens haal ik hem in, hij begint te flippen en haalt mij in om een brake check te doen, obscene gebaren te maken, teken van volgen ik wil het persoonlijk maken, Mij volgen en opzij dwingen, lichten flitsen etc. ik heb dit allemaal op camera en zou hier graag een vervolg aangeven. (On)Gelukkig zat vrouw en kind in de wagen. Ik heb kenteken ik heb de beelden wat kan je daar in NL mee doen ?
 
Vraag: Vandaag naar Dusseldorf gereden via NL. Idioot in een Volvo tegengekomen die echt vlak voor mijn neus naar rechts ging (denk dat er geen 30cm tussen zat) tegen 100+ km/u. Vervolgens haal ik hem in, hij begint te flippen en haalt mij in om een brake check te doen, obscene gebaren te maken, teken van volgen ik wil het persoonlijk maken, Mij volgen en opzij dwingen, lichten flitsen etc. ik heb dit allemaal op camera en zou hier graag een vervolg aangeven. (On)Gelukkig zat vrouw en kind in de wagen. Ik heb kenteken ik heb de beelden wat kan je daar in NL mee doen ?
Gewoon politie bellen op 0900-8844. Ik heb ooit een spookrijder op beeld gehad op de A3 Oberhausen-Arnhem. Politie NL kon me gewoon doorverbinden met een Nederlands sprekende collega in Duitsland. Kon de beelden vervolgens naar hen mailen. Helaas hebben ze de chauffeur nooit kunnen vinden destijds.

Was de Volvo uit NL of DE?
 
Filmpje is een mooi drukkingsmiddel voor de slachtoffers om het in der minne te regelen via de verzekering.
Als de verzekering van de tegenpartij dit ziet riskeert de veroorzaker om het zelf te moeten betalen. Verzekeringen zijn voor ‘ongelukken’, niet voor bewust verkeerd gedrag.
Daarom mag je ook nooit aan de tegenpartij verklaren dat je in fout was. Als je weet dat je in fout bent, had je die actie niet mogen uitvoeren.
Geen paniek, de verzekeringsmaatschappij is nog altijd verplicht om uit te keren, en het is wazig genoeg om niet te kunnen oordelen of het hier om een moedwillige aanrijding ging. Ik denk dat het een idiote actie was, maar niet dat ie moedwillig die aanrijding wou veroorzaken.
 
Gewoon politie bellen op 0900-8844. Ik heb ooit een spookrijder op beeld gehad op de A3 Oberhausen-Arnhem. Politie NL kon me gewoon doorverbinden met een Nederlands sprekende collega in Duitsland. Kon de beelden vervolgens naar hen mailen. Helaas hebben ze de chauffeur nooit kunnen vinden destijds.

Was de Volvo uit NL of DE?
Nederlander. RDW Gegevens kan ik vinden, daar stopt het zeker...
 
Deze hurk stond er al toen ik aan kwam rijden. Niet te zien op beeld, maar liet mij en anderen nog een goede 25 seconden wachten omdat hij even iemand af moest zetten. Terwijl daar voldoende beschikbare parkeerhavens voor waren. Zelfs zijn auto recht zetten en half op de stoep was voldoende geweest. Maar nee, lastig, dus iedereen wacht maar even. Vervolgens moest er bijna een fietser aan geloven wiens fietspad hij blokkeerde en waren de voetgangers op het zebrapad hun lijf en leden ook niet zeker. Vast geen benul hoe hufterig en asociaal zijn gedrag is.
IMB_IhbkN7.gif
 
Deze hurk stond er al toen ik aan kwam rijden. Niet te zien op beeld, maar liet mij en anderen nog een goede 25 seconden wachten omdat hij even iemand af moest zetten. Terwijl daar voldoende beschikbare parkeerhavens voor waren. Zelfs zijn auto recht zetten en half op de stoep was voldoende geweest. Maar nee, lastig, dus iedereen wacht maar even. Vervolgens moest er bijna een fietser aan geloven wiens fietspad hij blokkeerde en waren de voetgangers op het zebrapad hun lijf en leden ook niet zeker. Vast geen benul hoe hufterig en asociaal zijn gedrag is.
View attachment 1004400
Hij heeft z'n alarmlichten toch aan? Dan mag alles
 
  • Like
  • Funny
Reactions: NielsA and Menabe
Had er daarstraks ook eentje die rechts in m'n dode hoek ging rijden. Ja, dan zegt de auto dat het rechter rijvak niet vrij is, en dan kan ik niet naar rechts.

Die persoon heeft me vervolgens rechts ingehaald, dan voor me gaan rijden, dan terug naar rechts, vertraagd zodat ie op zijn mobieltje kon tikkelen en ik er voorbij ging, dan weer achter me komen rijden, dan links me voorbij, dan weer vertraagd en weer op zn mobieltje z'n Facebook geüpdate, waarbij ik er weer links voorbij ging.

Ik reed de hele tijd dezelfde snelheid.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: NielsA and Krisja
Principe van voorkomen van rechts inhalen is vrij simpel:
  • Als iemand rechts kan inhalen was de weg rechts daarvoor vrij, je had dus rechts kunnen rijden,
  • Als iemand dan weer voor je naar links kan, was er voor je dus ook ruimte.
Er zijn dus twee oplossingen tegen dit soort vandalen:
  • Zorg dat ze niet voor je weer naar links kunnen. Met een Tesla is dat vrij makkelijk op te lossen,
  • Naar rechts gaan als het kan.
Beide oplossingen zijn geen onderdeel van autopilot, noch van FSD... Daar zit in ieder geval een deel van dit gedoe. Meestal geef ik een beetje gas bij naar mijn voorligger om aso's niet te verleiden.
 
Klopt, maar ik reed achter een andere auto, en die andere auto was andere auto's ook aan het inhalen, maar dat ging niet aan een groot snelheidsverschil.

Dat onze appende collega dan eerst in mijn dode hoek komt rijden, daarna naast me, en er zich dan tussen wringt, is niet op mijn conto.

Overigens is het zinloos om voor minder dan 10 seconden naar het rechtervak te gaan, als je daarna terug naar links moet. Schiet niet op want je achterligger kan even snel als je voorligger.

En verder, aan vMax lig ik niet zo wakker van hardrijders die door willen. Als je dan toch fel te hard wil rijden en komt bumperkleven hoewel ik achter iemand rij, dan is het makkelijker dat je gewoon rechts inhaalt en er een extra overtreding van maakt.