Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Weer een politica aan het woord hoor. Verstand van niets maar wel een mening.

Maar Europarlementariër Berendsen vindt het echt te ver gaan om nu alle verkeersborden te vervangen, zodat overal in Europa dezelfde borden zijn. "Stel je voor dat alle gemeenten in Nederland borden uit het perk moeten trekken om ze voor veel geld te vervangen voor nieuwe. Dat gaat te ver."
"Maar als er nieuwe verkeersborden bijkomen, dan moet er wel gelet worden op dat iedereen het begrijpt", vertelt de Europarlementariër. "Maar echt niet met terugwerkende kracht."

Lieve mevrouw Berendsen. Er staan nu nog RVV66 borden in Nederland. Die zijn nog gewoon geldig. Als je nieuwe borden introduceert hoef je niet op stel en sprong alle bestaande borden weg te gooien.
Ik zou ook denken dat iedereen dat begrijpt. Maar misschien moet je daarvoor doorgeleerd hebben.

En daarbij doen we dat ook als we iets bedacht hebben om de zichtbaarheid te verhogen. Weet niemand meer dat borden vroeger gewoon vol gekleurd of een volledig gekleurde rand hadden en ze tegenwoordig allemaal een wit randje langs de kant van het bord hebben? Ook daarvoor zijn er veel goede borden vervangen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Toch wel heel wat reacties die België als slechtste land ter wereld bestempelen (van de 3 landen waar ze ooit gereden hebben)... 😂
Maar, het is waar, België heeft één van de triestigste wegeninfrastructuur ter wereld...
Alhoewel, ik reed ook in Bosnië, Kosovo, Afghanistan, Kenia, Egypte, Tunesië, Servië, Skopje, Griekenland,... En het probleem in die landen was dat de wegen ook eens weg konden zijn.

Het grote voordeel met België is dat je er steeds rond kan (behalve als je Belg bent 🥲)
 
Toch wel heel wat reacties die België als slechtste land ter wereld bestempelen (van de 3 landen waar ze ooit gereden hebben)... 😂
Maar, het is waar, België heeft één van de triestigste wegeninfrastructuur ter wereld...
Alhoewel, ik reed ook in Bosnië, Kosovo, Afghanistan, Kenia, Egypte, Tunesië, Servië, Skopje, Griekenland,... En het probleem in die landen was dat de wegen ook eens weg konden zijn.

Het grote voordeel met België is dat je er steeds rond kan (behalve als je Belg bent 🥲)
Vandaag nog eens de E411 genomen van Aarlen tot Namen. Is er dan niemand die Wallonië op de vingers tikt?
Waar is Europa als je het nodig hebt?
 
IMB_LwEsIq.gif

eentje van gisteren morgen, gewoon afkappen en oversteken. :rolleyes:
 
Jazeker, ben ook zo iemand die altijd ver achter parkeert. Helaas 1x gehad dat een busje toch naast me komt staan en z'n deur tegen de auto aanduwt. Toen ik terugkwam foto's gemaakt en wilde net wegrijden kwam de chauffeur al aangelopen. Hem aansprakelijk gesteld waarbij hij eerst ontkende. Toen de camerabeelden laten zien en het was heel duidelijk. Hij bleef ontkennen maar zijn verzekeringsmaatschappij gelukkig niet. Was ook best moeilijk ;)

Is daarna netjes hersteld.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Nick-m
Gebeurd het bij jullie ook zoveel dat ze in je wagen zitten te kijken, met hun deuren tot tegen je auto botsen ? Sentry is een zegen maar toch ook een vloek.
Ja, vroeger zag je dan bij het poetsen opeens een buts en/of kras zitten waarbij je dan alleen een vermoeden had hoe die ontstaan was en niets mee kon, maar nu zie je dan ook hoe de schade vermoedelijk ontstaan is. Overigens kan ik niet altijd een kenteken van de verantwoordelijke uit de Sentry beelden halen. Misschien ook maar goed ook, want anders blijf je aangifte doen van vernieling. Zit nu ook met een geval waar ik eigenlijk iets mee moet, maar geen tijd voor heb. Zegt ook iets over de schade overigens, minimaal.
 
Ja, vroeger zag je dan bij het poetsen opeens een buts en/of kras zitten waarbij je dan alleen een vermoeden had hoe die ontstaan was en niets mee kon, maar nu zie je dan ook hoe de schade vermoedelijk ontstaan is. Overigens kan ik niet altijd een kenteken van de verantwoordelijke uit de Sentry beelden halen. Misschien ook maar goed ook, want anders blijf je aangifte doen van vernieling. Zit nu ook met een geval waar ik eigenlijk iets mee moet, maar geen tijd voor heb. Zegt ook iets over de schade overigens, minimaal.
Als je achteruit dwarsparkeert, blijven de nr-platen uit beeld.
Altijd vooruit parkeren.
 
  • Like
Reactions: NielsA
nee nooit. achteruit inparkeren is veiliger, zowel voor je auto als je medeweggebruikers. Is wetenschappelijk aangetoond. Veel bedrijven verplichten zelfs het achteruit inparkeren op hun terrein.
Voor de veiligheid heb ik camera’s en rij ik op parkings voorzichtig.
Wat de bedrijven betreft. De reden is daar dat dit een eventuele evacuatie gemakkelijker maakt. Anders staat iedereen op iedereen te wachten als alle wagens moeten vertrekken.
 
Voor de veiligheid heb ik camera’s en rij ik op parkings voorzichtig.
Wat de bedrijven betreft. De reden is daar dat dit een eventuele evacuatie gemakkelijker maakt. Anders staat iedereen op iedereen te wachten als alle wagens moeten vertrekken.
sorry maar dat is niet de hoofdreden. Het heeft meer te maken met uitzicht (bij achteruit uitrijden zie je het overige bewegende verkeer minder goed dan reeds op de weg staande, achteruit de plek insteken) en met focus/attentie bij ritstart vs riteinde. Ik wil best eens gaan graven naar de onderzoeken, maar het is beslist niet ingegeven door evacuatie.
 
nee nooit. achteruit inparkeren is veiliger, zowel voor je auto als je medeweggebruikers. Is wetenschappelijk aangetoond. Veel bedrijven verplichten zelfs het achteruit inparkeren op hun terrein.
Ik weet het. Varieert een beetje bij me, achteruit en vooruit, afhankelijk van de situatie. Achteruit inparkeren heeft wel het voordeel dat je de camera kan gebruiken dus waarschijnlijk zelf minder snel schade rijdt. Overigens worden er ook als ik vooruit inparkeer niet altijd beelden opgenomen van het moment dat auto's naast me inparkeren.