Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Goed dat jij voor die malloot aan het opletten was, man man.. Dit zijn echt de gevaarlijkste fratsen op de weg.
Ik dacht het dus even te melden bij de politie, voordat deze chauffeur echt iemand dood gaat rijden. Maar helaas zijn die vooral druk met boeven vangen;
 

Attachments

  • IMG_5615.jpeg
    IMG_5615.jpeg
    146.8 KB · Views: 52
  • Like
  • Informative
Reactions: NielsA and Nick-m
Ik dacht het dus even te melden bij de politie, voordat deze chauffeur echt iemand dood gaat rijden. Maar helaas zijn die vooral druk met boeven vangen;
Klopt, kunnen ze niks mee. Wel correct uiteraard, de vereiste dat de politie zelf de overtreding moet vaststellen. Ik hoop alleen wel dat deze meldingen met videobewijs een legale database ingaan, en dat rechters die meewegen als dit soort pipo's ooit eens voor het hekje komen te staan. Of dat agenten bij verkeerscontroles op basis ervan bestuurders sneller bekeuren ofzo.
 
Deze hele belangrijke zakenvrouw in haar Peugeot nummernummernogwatelcheapo, was vast aan het appen dat ze wat later zou zijn in de hele belangrijke meeting waar zij uiteraard een hele belangrijke rol in heeft..

Poeh wat een aannames en elitair.
Als men niet in een Tesla/BMW/Porsche of whatever rijdt dan voegt iemand gelijk niets meer toe op het werk?

De bestuurder (man/vrouw; ik kon het niet zien) moet duidelijk zich bezig houden met auto rijden en niet met de telefoon; maar iemand dan gelijk beoordelen op belangrijkheid en sociale status vanwege een auto keuze....?
 
Poeh wat een aannames en elitair.
Als men niet in een Tesla/BMW/Porsche of whatever rijdt dan voegt iemand gelijk niets meer toe op het werk?

De bestuurder (man/vrouw; ik kon het niet zien) moet duidelijk zich bezig houden met auto rijden en niet met de telefoon; maar iemand dan gelijk beoordelen op belangrijkheid en sociale status vanwege een auto keuze....?
Helemaal met je eens. Wat boeit het dat je je kleingeld besteed aan een auto, om een bepaald beeld af te dwingen. Echter ben ik er wel voor gezwicht en dat is de reden waarom mijn eerste auto ooit een Tesla is.

Voor vele jaren deed ik of de sales vooral via videocalls. Maar soms kwam ik langs - met de bus natuurlijk, want een auto had ik toen echt niet nodig. Die blik van de potentiële klant, als ik zei geen uitrijkaart nodig te hebben! :D

Het boeide eigenlijk niet, want werk zat. Maar ik begon het irritant te vinden om te moeten vergaderen tijdens/rondom etenstijd met 2 kleine kinderen. Dus het plan met codenaam "de-internationaliseren" werd in 2019 uitgeschreven, en daar stond dus ook een auto bij. De keuze voor het prijssegment €50-60k is gekomen door advies van andere sales-mensen en open gesprekken over beeldvorming - de lange versie van "Het moet niet te duur zijn en ook niet te goedkoop". Ik heb door Corona en "vervelend" langlopende contracten de sales-power van Tesla M3 nooit kunnen testen.

Mijn buurman heeft exact die Peugeot trouwens ook. Hij is dokter en gewoon pragmatisch ingesteld - hij klaagt wel over de kwaliteit en de onderhoudskosten van dat ding, maar niet of zijn auto wel prestigieus genoeg is voor zijn beroep.
 
Niets menselijks is mij vreemd 😊
Ook ik rij een auto die ik mooi vind; en als ik 22 miljoen per jaar zou verdienen zou ik niet per se uitkomen of een Fiat Bravo als auto. (Denk dat de Tesla 3 of Y nog steeds prima zouden volstaan 😜)

Toch koos ik destijds voor een Fiat Bravo 1.9 Sport met alles er op en eraan over de standaard onder mijn collega's: Audi A3 Sportback; met 0 opties. Puur omdat ik een aangeklede auto prettiger vindt dan de prestige van het merk. En ik kijk nog steeds met veel plezier terug op die Fiat.
 
Helaas stond mijn Tesla dashcam uit vanmiddag dus heb ik het niet op beeld. Maar wel de moeite waard om even te vertellen wat er vanochtend gebeurde op de A12 voor Bodegraven. In mijn spiegel zie ik een politiegolfje met blauwe lichten in de grille. Geen geluidssignalen dus, ja je moet aan de kant maar er is geen bloedspoed.
Ik rij zelf helemaal rechts dus zit 'm niet in de weg. Maar ik zie een andere auto van baan 3 naar 2 opschuiven om de Golf door te laten (er is nog een 4e baan trouwens). Dan halen ze me allebei in en begint dat politiegolfje vanuit de derde baan die andere auto naar rechts te drukken, waar twee vrachtwagens rijden. Er is geen ruimte om een baan op te schuiven maar daar heeft het Golfje geen boodschap aan. Hij blijft die auto naar rechts duwen en rijdt echt half op de 2e baan waar dus niet veel meer ruimte over is. Uiteindelijk gaat het Golfje er weer verder vandoor maar wat een bizar stukje machtsvertoon.
 
Handmatig, in het menu? De mijne staat ook standaard uit tenzij ik toeter of op het icoontje druk.
Mocht hij uit staan, dan zou je altijd te laat zijn, als je op het icoontje drukt of toetert.
Hij staat altijd aan, alleen schrijft hij de laatste x minuten naar de stick als je toetert of op het icoontje drukt.
Volgens mij kan je hem zelfs niet uit zetten.
 
Mocht hij uit staan, dan zou je altijd te laat zijn, als je op het icoontje drukt of toetert.
Hij staat altijd aan, alleen schrijft hij de laatste x minuten naar de stick als je toetert of op het icoontje drukt.
Volgens mij kan je hem zelfs niet uit zetten.
Nee, hij slaat dan een clip op van pak hem beet 10 minuten met een rode stip van het toetertijdstip. En ja, hij staat toch echt uit of, zou ook kunnen, neemt wel op maar slaat niet op tenzij toeter ingedrukt.
 
Nee, hij slaat dan een clip op van pak hem beet 10 minuten met een rode stip van het toetertijdstip. En ja, hij staat toch echt uit of, zou ook kunnen, neemt wel op maar slaat niet op tenzij toeter ingedrukt.
Hij slaat continu op, maar overschrijft alles ouder dan ca. 10 minuten, behalve als je op het icoontje klikt, of op de claxon drukt. Dan zal die clip nooit overschreven worden.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Poeh wat een aannames en elitair.
Als men niet in een Tesla/BMW/Porsche of whatever rijdt dan voegt iemand gelijk niets meer toe op het werk?

De bestuurder (man/vrouw; ik kon het niet zien) moet duidelijk zich bezig houden met auto rijden en niet met de telefoon; maar iemand dan gelijk beoordelen op belangrijkheid en sociale status vanwege een auto keuze....?
Niemand is belangrijk genoeg om te appen in een auto waar ze zelf de bestuurder van zijn. De eerste Peugeot nummernummernogwatelcheapo met chauffeur moet ik nog tegenkomen.

Net als dat deze mijnheer in zijn duurdere Audi ook niet belangrijk genoeg is om te hard te rijden. Ook lekker Hollands trouwens: bij mist niet de maximale snelheid aanhouden of zelfs langzamer rijden, maar gewoon te hard doorstiefelen maar wel (onterecht) de mistlampen aan..
 

Attachments

  • IMB_VIsBG9.gif
    IMB_VIsBG9.gif
    4.6 MB · Views: 16
  • Funny
Reactions: SandeepT