Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
En de welke sprongen er dan uit, als ik vragen mag?
Xpeng en BYD.
IMG_3451.png
IMG_0585_Original.jpeg
IMG_0442_Original.jpeg
 
Maar anderen misschien wel. Als je een Audi A6 lust, maar je moet op je centen letten, ziet die BYD er toch heel mooi uit. En als je een Taycan wil zonder Taycan geld, ziet die Xpeng er ook strak uit.

Het zal zeker ook een druk zetten op de prijzen van Europese modellen, maar handicap is natuurlijk dat die Europese modellen door Henk en Ingrid worden gebouwd, en we het ook wel gaan voelen als Henk en Ingrid werkloos worden.
 
Maar anderen misschien wel. Als je een Audi A6 lust, maar je moet op je centen letten, ziet die BYD er toch heel mooi uit. En als je een Taycan wil zonder Taycan geld, ziet die Xpeng er ook strak uit.

Het zal zeker ook een druk zetten op de prijzen van Europese modellen, maar handicap is natuurlijk dat die Europese modellen door Henk en Ingrid worden gebouwd, en we het ook wel gaan voelen als Henk en Ingrid werkloos worden.
Een Xpeng vergelijken met een Taycan… Dan denk ik dat je echt geen idee hebt van Porsche liefhebbers.

Vooralsnog staan de meesten gewoon in de haven langzaam te verpieteren begrijp ik.
 
dit is volgens mij geen statussymbool, hiervoor zal men nog altijd naar iets duurs grijpen en wss iets Duits
Net zoals ik geen Chinese luxe handtassen ken.
De Xpeng is voor Chinezen een luxewagen. Recente Duitsers zie je er bijna niet meer. Tenzij op trailers om naar Europa te verschepen.
Een Xpeng vergelijken met een Taycan…
Ik heb dit veel mensen horen doen daar. Ook Europeanen.
Of het steek houdt of niet, doet niet ter zake, luxe kopen gaat om perceptie.
 
Maar aldaar maken ze ook wegen van papier maché.
Mooie 6-10 vakswegen, met afgedwongen snelheid, slimme verkeerslichten, loodrecht.
De lokale Waze (Baidu) heeft aan de verkeerslichten zelfs aan hoeveel seconden het nog duurt tot het groen woord.
Het autodelen is er zo goed als standaard, en goedkoper dan autobezit, met behulp van hun plaatselijke Uber (Didi). Een auto bezitten hoeft in de agglomeraties niet meer.
10-20% rijdt elektrisch. Batterijwissels zijn een normaliteit. Zelfs voor (deel)taxis met passagier.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen China fan, maar ik negeer de realiteit niet die ik gezien heb.
 
Vooralsnog zijn het prijzige auto’s uit China. Japan, Korea… allemaal de markt veroverd met instapmodellen voor weinig.

Ik denk dat ze nog een flinke kluif krijgen aan dit continent veroveren. De eigen markt zal prima lukken. Maar aldaar maken ze ook wegen van papier maché.
Ik denk dat je China nu wel een beetje onderschat, maar de toekomst zal het uitwijzen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mooie 6-10 vakswegen, met afgedwongen snelheid, slimme verkeerslichten, loodrecht.
De lokale Waze (Baidu) heeft aan de verkeerslichten zelfs aan hoeveel seconden het nog duurt tot het groen woord.
Het autodelen is er zo goed als standaard, en goedkoper dan autobezit, met behulp van hun plaatselijke Uber (Didi). Een auto bezitten hoeft in de agglomeraties niet meer.
10-20% rijdt elektrisch. Batterijwissels zijn een normaliteit. Zelfs voor (deel)taxis met passagier.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen China fan, maar ik negeer de realiteit niet die ik gezien heb.
Beiden is waar. ;)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Excuus als dit al eerder geplaatst is.

De “Chinese invasie” lijkt reuze mee te vallen:

Ze zullen ze niet terug naar China verschepen. Een verkoop- en logistiek proces opzetten hier duurt even, evenals kritische massa verkrijgen om het vertrouwen te wekken.
Ik heb de Japanse invasie nog mee gemaakt en de weerstand er tegen.
En als het niet lukt aan de huidige prijzen, dumpen ze ze wel.