You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En de welke sprongen er dan uit, als ik vragen mag?Ik was vorige zomer in China. Het was er duidelijk dat tot een 4-tal jaar geleden, de Duitse wagens een statussymbool waren.
Sedert ongeveer 4 jaar zijn die duidelijk vervangen door Chinese luxewagens. Meestal elektrisch.
Je moet er echt eens gaan naar zien. Is geen ‘spul’ en geen kermis.Ik kan er niet warm van worden, dat Chinese spul. Hoop kermis, maar in de basis meer geld voor minder.
Heel knappe auto’s maar 2 zaken:
Een Xpeng vergelijken met een Taycan… Dan denk ik dat je echt geen idee hebt van Porsche liefhebbers.Maar anderen misschien wel. Als je een Audi A6 lust, maar je moet op je centen letten, ziet die BYD er toch heel mooi uit. En als je een Taycan wil zonder Taycan geld, ziet die Xpeng er ook strak uit.
Het zal zeker ook een druk zetten op de prijzen van Europese modellen, maar handicap is natuurlijk dat die Europese modellen door Henk en Ingrid worden gebouwd, en we het ook wel gaan voelen als Henk en Ingrid werkloos worden.
Ik heb ze gezien. Als anderen er gelukkig van worden moeten ze het vooral doen. Ik zie mijzelf er in dit leven niet voor kiezen.Je moet er echt eens gaan naar zien. Is geen ‘spul’ en geen kermis.
Zelfs minstens even veel voor minder geld.
De Xpeng is voor Chinezen een luxewagen. Recente Duitsers zie je er bijna niet meer. Tenzij op trailers om naar Europa te verschepen.dit is volgens mij geen statussymbool, hiervoor zal men nog altijd naar iets duurs grijpen en wss iets Duits
Net zoals ik geen Chinese luxe handtassen ken.
Ik heb dit veel mensen horen doen daar. Ook Europeanen.Een Xpeng vergelijken met een Taycan…
Mooie 6-10 vakswegen, met afgedwongen snelheid, slimme verkeerslichten, loodrecht.Maar aldaar maken ze ook wegen van papier maché.
Ik denk dat je China nu wel een beetje onderschat, maar de toekomst zal het uitwijzen.Vooralsnog zijn het prijzige auto’s uit China. Japan, Korea… allemaal de markt veroverd met instapmodellen voor weinig.
Ik denk dat ze nog een flinke kluif krijgen aan dit continent veroveren. De eigen markt zal prima lukken. Maar aldaar maken ze ook wegen van papier maché.
Ik heb het vooral over de vooroordelen van de kopers hier.Ik denk dat je China nu wel een beetje onderschat, maar de toekomst zal het uitwijzen.
Beiden is waar.Mooie 6-10 vakswegen, met afgedwongen snelheid, slimme verkeerslichten, loodrecht.
De lokale Waze (Baidu) heeft aan de verkeerslichten zelfs aan hoeveel seconden het nog duurt tot het groen woord.
Het autodelen is er zo goed als standaard, en goedkoper dan autobezit, met behulp van hun plaatselijke Uber (Didi). Een auto bezitten hoeft in de agglomeraties niet meer.
10-20% rijdt elektrisch. Batterijwissels zijn een normaliteit. Zelfs voor (deel)taxis met passagier.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen China fan, maar ik negeer de realiteit niet die ik gezien heb.
Ze zullen ze niet terug naar China verschepen. Een verkoop- en logistiek proces opzetten hier duurt even, evenals kritische massa verkrijgen om het vertrouwen te wekken.Excuus als dit al eerder geplaatst is.
De “Chinese invasie” lijkt reuze mee te vallen:
Propvolle autoterminals door opmars Chinese auto? Dat is niet het hele verhaal
Veel haventerreinen staan vol met auto's, volgens sommigen door de opkomst van e-auto's uit China. Maar er zijn meer verklaringen.nos.nl