Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo forumgenoten, ik zal me ook eens voorstellen.
Ik ben Jacco, bijna 48 jaar en woon in het "Land van Maas en Waal" samen met mijn vrouw en kinderen(jongen 11 & meisje 10). Van beroep ben ik Senior SAP Developer bij een automatiserings consultancy bedrijf te Utrecht. Net als nagenoeg iedere jongen heb ik mooie auto's en motoren altijd kunnen waarderen. Ik ben ooit begonnen met mijn jeugddroom, de Fiat X1/9. Eigenlijk was ik met mijn 2 meter wat te groot voor deze kleine Italiaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Had je me maar eens op mijn kleine Suzuki TS50ER of later op de Honda Transalp voorbij moeten zien schuiven :) Maar goed, al deze bovenstaande machines hebben dat grote lijf tot uiterste tevredenheid vervoerd, ik denk er nog maar wat graag aan terug!
Jacco Fiat X1_9.jpg

Van mijn 22e tot aan mijn 30e heb ik voornamelijk alleen maar motor gereden, eerst met een Transalp en later met een Africa Twin. Overal geweest, vele vakanties waaronder Griekenland voor 5 weken, vele kilometers in weer en wind, zomer en winter. Rond mijn 30e ging ik als programmeur aan de arbeid en kreeg mijn 1e leaseauto, het was een blauwe Seat Ibiza 1.9TDI. Leuk zo'n klein rap bakkie. Daarna volgden nog wat middenklassers, die doorgaans bij consultants horen die werken voor de grotere automatiseerders in den lande. O.a. Seat Leon TDi, Seat Altea, VW Touran en VW Passat station 2.0TSI. Ik heb ook nog een tijdje privé gereden en kilometers gedeclareerd. Dat deed ik met meerdere Renault Espace's automaat, wat een fijne MPV maar wat een pech en onkosten heb aan gehad. Meerdere Turbo's eruit geblazen en door een te vroeg versleten distributieriem de hele motor naar de filistijnen. We besloten weer te gaan leasen en vanwege de tegenvallende kosten zijn we toen maar voor een wat goedkoper modelletje gegaan. Het werd de Renault Megané Estate Bose Edition 1.5dci automaat. Deze is in de afgelopen 4 jaar geen enkele keer, op het periodiek onderhoud na, naar de Dealer geweest. Werkelijk een aanrader voor mensen die niet te duur willen rijden en zekerheid willen hebben dat alles blijft werken zoals het hoort.

Een jaar geleden ging ik al wat rond neuzen, want per december/januari zou er weer een nieuwe keuze mogen worden gemaakt. Ik had al besloten om wederom te gaan leasen, het privé auto verhaal zag ik toch weer niet zitten, maar deze keer wel een wat luxueuzer modelletje. In Excel ging ik diverse auto's toevoegen en vergelijken, in opties en prijs. En als ik me op auto's ga oriënteren, dan worden er ook vele proefritten gemaakt. Ik wil er namelijk van verzekerd zijn dat mijn grote lijf met alle redelijkheid in een auto past en dat dan de jeugd ook nog een beetje comfortabel achter mij kan plaats nemen. Buiten dat, vind ik het gewoon leuk om dan in allerlei auto's te rijden. Mijn 1e voorkeur ging uit naar de al jaren bestaande Volvo V70, maar de ruimte in het interieur viel me toch wat tegen. Er werd o.a. gereden met de vernieuwde Mercedes C klasse, BMW 3 Serie Touring & Audi A4 Avant. Mijn vrouw had liever een MPV, de Espace was me in de lease veel te duur en daarom werd er ook een proefrit in de nieuwe C4 Grand Picasso gemaakt. Deze laatste beschikte over de meeste ruimte zowel voor de passagiers als de bagage. Deze zou het wel eens kunnen gaan worden.

Maar toen.... onderweg was ik al eens een auto tegen gekomen die iets weg had van een Aston Martin of een Jaguar. Plots stond er een zwarte voor mijn deur geparkeerd. Ik ben er eens bewonderend omheen gelopen en middels de RDW de model informatie bekeken. Wat een prachtbak bedacht ik me toen. Hij bleek van de lokale tandarts te wezen en toevallig moest ik die week voor controle. Heb hem toen gecomplimenteerd met zijn mooie nieuwe auto en met wat een enthousiasme vertelde deze man mij over deze autonoom elektrische auto, de Tesla Model S. Thuis gekomen heb ik de Model S direct opgenomen in mijn Excel lijst en een proefrit aangevraagd in Duiven. Ja en toen was ik verkocht, wat een mooie bolide, wat een scherm, wat een ruimte, wat een luxe en bovenal wat een acceleratie. Ik dacht dat die grijns nooit meer van mijn gezicht zou verdwijnen :)

Ik maakte een profiel aan op dit prachtige forum en begon actief mee te doen, daarnaast werd de leasemaatschappij van waar ook de Megané kwam, gestalkt met verzoeken voor prijsopgave. De lease bedragen vielen me tegen en meer dan een 60kw zat er waarschijnlijk niet in. Bij XFrank heb ik toen eens wat info opgevraagd, maar de range bleek voor mij niet voldoende. Helaas, er leek een mooie droom(auto) in rook op te gaan. Maar toen werd ik door mijn office manager gewezen op andere leasemaatschappijen, waar ook zaken mee werd gedaan. Gelijk prijsopgaven gedaan en één daarvan bleef gelukkig onder de door mij uiterst gestelde grens! Mijn vrouw wilde eigenlijk liever toch een heel klein motortje, maar ja daar kon ik niet in mee. Ik moest alles uit de kast halen om haar te overtuigen dat dit onze auto voor de aankomende 5 jaar zou moeten zijn. Het was een “once in a lifetime”, mede door de sponsoring van de Nederlandse regering qua bijtelling, is dit mogelijk gemaakt. Over een paar jaar zou dit voordeel weg zijn en op 15% of meer bijtelling op een auto van 90K zit ik persoonlijk niet te wachten! Ach wat, laat ik mezelf ook eens een keer kietelen, we gaan er gewoon voor. En zie daar, sinds begin december staat er één mooie donker grijze bolide voor mijn deur :).

Man man man , wat een auto !!!
Jacco Tesla Model S.jpg
 
Last edited:
Mijn naam is Paul Veth, 38 jaar, gehuwd en een dochter van 18. Heb bijna 10 jaar als Militair bij defensie gewerkt, waarvan ruim 6 in Den Haag op het ministerie. Sinds november 2002 ondernemer geworden, en per 2010 mijn huidige bedrijfsvoering gestart. Heb nooit iets met auto’s gehad, wel met elektronica. Vandaar nu ook o.a. een groothandel in consumenten elektronica en heb ook eigen merken en exclusieve merken voor Europa. We doen ontwikkeling, support, service, logistiek allemaal zelf en hebben een aantal mensen op de weg in BeNeLux welke ongeveer 300 retail winkels bezoeken met regelmaat. Op dit moment aan het uitbreiden in een 3-tal EU landen, waar we ook mensen op de weg gaan zetten. Doel is om alles met EV te gaan doen, dus iedere nieuwe auto die ik aanschaf moet een EV zijn…. Dat is best een uitdaging. Op dit moment en aantal Renault Zoë’s rijden en wat getest met diverse andere merken. We hebben nog een 8 tal ICE welke binnen 3 jaar vervangen moeten zijn. Hopelijk Tesla Model III dan al zover. Alle parkeerplaatsen bij de bedrijfspanden worden voorzien van 22kW (hoofdkantoor zullen dat er 16 moeten worden) en ook een 43kW/50kW op het achter terrein. Alles zal uiteindelijk via zonnepanelen en een bufferaccu moeten voorzien worden van elektriciteit, zo ook de internationale kantoren. Zoals aangegeven, heb nooit veel met auto’s gehad, dus heb de S gekocht door alles aan te klikken behalve de kinderstoelen, en de helft aan te betalen ivm de toen nog goede MIA regeling. Géén proefrit, nooit in een S gezeten tot ik hem op ging halen… NA 10 meter ben ik dus een auto freak geworden….Een Tesla Freak dan… Ok, dat is dus ook een aardig stuk over mijn bedrijf, maar dat is dan ook een groot deel wat ik ben.
 
Mijn naam is Paul Veth, 38 jaar, gehuwd en een dochter van 18. Heb bijna 10 jaar als Militair bij defensie gewerkt, waarvan ruim 6 in Den Haag op het ministerie. Sinds november 2002 ondernemer geworden, en per 2010 mijn huidige bedrijfsvoering gestart. Heb nooit iets met auto’s gehad, wel met elektronica. Vandaar nu ook o.a. een groothandel in consumenten elektronica en heb ook eigen merken en exclusieve merken voor Europa. We doen ontwikkeling, support, service, logistiek allemaal zelf en hebben een aantal mensen op de weg in BeNeLux welke ongeveer 300 retail winkels bezoeken met regelmaat. Op dit moment aan het uitbreiden in een 3-tal EU landen, waar we ook mensen op de weg gaan zetten. Doel is om alles met EV te gaan doen, dus iedere nieuwe auto die ik aanschaf moet een EV zijn…. Dat is best een uitdaging. Op dit moment en aantal Renault Zoë’s rijden en wat getest met diverse andere merken. We hebben nog een 8 tal ICE welke binnen 3 jaar vervangen moeten zijn. Hopelijk Tesla Model III dan al zover. Alle parkeerplaatsen bij de bedrijfspanden worden voorzien van 22kW (hoofdkantoor zullen dat er 16 moeten worden) en ook een 43kW/50kW op het achter terrein. Alles zal uiteindelijk via zonnepanelen en een bufferaccu moeten voorzien worden van elektriciteit, zo ook de internationale kantoren. Zoals aangegeven, heb nooit veel met auto’s gehad, dus heb de S gekocht door alles aan te klikken behalve de kinderstoelen, en de helft aan te betalen ivm de toen nog goede MIA regeling. Géén proefrit, nooit in een S gezeten tot ik hem op ging halen… NA 10 meter ben ik dus een auto freak geworden….Een Tesla Freak dan… Ok, dat is dus ook een aardig stuk over mijn bedrijf, maar dat is dan ook een groot deel wat ik ben.

leuke producten verkoop je trouwens...
 
Ik voeg mij toe aan de rij.

Christian is mijn voornaam, ik ben stilaan op weg naar 54 jaar, jurist van opleiding, zelfstandig bestuurder in een middelgroot bedrijf voor verzekeringsmakelarij dat gespecialiseerd is in risk management en verzekeringen voor ondernemingen. Gehuwd, twee hééééle mooie dochters (van 21 jaar en van 16 jaar).

Auto’s hebben mij als kind al geboeid, vooral de wagens van Britse afkomst. Op mijn 19[SUP]de[/SUP], aan de unief, reed ik rond met een knalrode Triumph Spitfire, zoveel mogelijk top down, ook als het weer frisser en natter was, met dikke anorak, muts en sjaal. Ik was toen al behoorlijk club-minded want als trouw lid van de Triumph Enthousisast’s Club was ik elke maand van de partij op de bijeenkomsten. Dikwijls meegereden in toeristische rally’s (tenminste, als de “Spit” niet in de garage stond met een zoveelste mechanical breakdown…). Na de studies begon het echte (lees : serieuze) leven, de eerste job, het samenwonen met mijn vriendin. Toen ook groeide de behoefte naar een meer betrouwbare en functionele wagen . En zo heb ik mijn mooie roadster met bloedend hart te goedkoop verkocht om vervolgens een Seat Ibiza aan te schaffen. De Engelse wagens verdwenen in de Engelse mist.

In de loop van de jaren heb ik met VW Golf TDI, Volvo V40, Renault Laguna Grandtour, BWM 3 Touring gereden. Sinds enige tijd delen mijn vrouw en oudste dochter een Audi A4 Cabrio en in 2008 heb ik mijn oude liefde voor de Engelse wagens teruggevonden met een zilverkleurige Jaguar X-type, een beetje verlaagd, op 18”alu en Pirelli P Zero.

Vermits ik stilaan toe ben aan een nieuwe leasing ben ik in januari van dit jaar naar het autosalon in Brussel afgezakt om zeer geïntrigeerd te gaan kijken naar het prototype van de eerste SUV in de geschiedenis van Jaguar, de CX-17. Indrukwekkend ! Na lang te hebben rond gehangen op de Jaguar-stand ben ik nadien naar het “dure” expopaleis gekuierd waar Mc Laren, Aston Martin, Maserati, Bentley, RR, broederlijk naast elkaar stonden. En daar… was ook Tesla…

De wagen was mij nauwelijks bekend, maar toen ik ‘m daar zag, in rode livrei, bloedmooi, was het gebeurd. I had a crush… De CX-17 was plots vergeten. Een kwartier aangeschoven in de rij bezwete mensen om plaats te nemen in de Model S, te kort, want er waren alweer veel nieuwsgierigen achter mij die duidelijk ongeduldig werden. Die ruimte binnenin, het strakke interieur, de knappe afwerking, het zag er allemaal prima uit. En dan het immense touchscreen, dit was Battlestar Galactica en Stars Wars tegelijk ! Van de spectaculaire prestaties had ik toen zelfs nog geen vermoeden, alleen al de looks van de Model S hadden mij aan de grond genageld.

De dagen en weken nadien heb ik op het internet de reviews verslonden, op You Tube heb ik de filmpjes meermaals opnieuw bekeken, van de moeiteloze dragraces tegen “de Gevestigde Waarden” heb ik gesmuld (heeft u ook de vernedering van de Aston Martin Rapide gezien ? En die van de arme Jaguar F-Type ?). De microbe zat diep in mijn lijf en er was geen remedie mogelijk.

De uiteindelijke - zalige - testrit op 30 september jongsleden (ik kon niet langer wachten op de “echte” kennismaking met de Model S), met dank aan Mois van Tesla in Aartselaar, was de bevestiging van een beslissing die ik onbewust al maanden eerder had genomen.

Een zestal weken later was de bestelling van mijn gitzwarte Tesla MS een feit.

Februari 2015 wordt mooi, mooi, mooi…




maar er waren
 
Ik stel mezelf ook even voor.
Willem Roodenburg, 55 jaar, gescheiden en twee zoons van 15 & 18 jaar. Na mijn studie aan Wageningen Agricultural University (toen nog Landbouw Hogeschool) 15 jaar in Afrika (Senegal, Mali, Burkina Faso, Guinee, Madagascar, Rwanda, Burundi en nog wat andere landen) en 5 jaar in Azië (India, Papua New Guinea. Samoa, Australië) gewoond en gewerkt. Al in 1996 een bedrijf gehad voor zonne-energie in Afrika en daarnaast veel bezig geweest met biogas en wind energie. Nu een eigen bedrijf dat Europese bedrijven helpt om zaken te doen in voornamelijk Afrika (PSI - Private Sector Investeringsprogramma - Alliance Plus). Heb op internet enkele jaren geleden watertandend zitten kijken naar de Fisker Karma en kwam tot de conclusie dat elektrisch/hybride rijden voor mij er nog niet inzat. Met een eigen zaak ga je toch rekenen en op een gegeven moment kwam de Opel Ampera in het vizier. Ampera besteld maar ondertussen leerde ik de Tesla kennen. Wat een droomauto, daar kon de Ampera niet tegenop! Maar ja, ik had die Ampera besteld. Aflevering van de Ampera is drie keer uitgesteld en toen was ik het zat omdat ik inmiddels veel liever een Tesla wilde. Uitgebreid gesprek gehad bij Opel en gezegd hoe teleurgesteld ik was in het steeds weer uitstellen van de levering en toen kon ik hem zonder verdere kosten afbestellen. Met een geweldig Yesssss gevoel naar huis gereden en direct 's avonds mijn Tes gereserveerd, dat was in januari 2013 en ik kreeg haar op 6 december 2013. Als je een jaar in de MS rijdt krijg je toch wel het gevoel dat het normaal is om elektrisch te rijden. Vorige week in Marokko geweest voor werk en daar een Dacia gehuurd. Eerste dag bij schakelen steeds de ruitenwissers aangezet want dat ben je zo gewend in de Tes. Daarnaast veel lawaai en een acceleratie van een dood paard. Bij terugkeer realiseerde ik me weer hoe geweldig het is om in een Tesla te rijden. Ook vind ik het Forum geweldig. Over een paar jaar kijken we met nostalgie terug naar ons Forum en hoe we elkaar informeerden over o.a. reizen door Europa en de kinderziektes van onze Tes.
 
Beste,

Omdat ik geen nicknaam heb, kan iedereen via google wel wat basisgegevens over mijzelf bijeenharken.
Wie interesse heeft kan beroepsmatig wat informatie vinden op mijn LinkedInprofiel:be.linkedin.com/in/patrickclaerhoutcoverbel/.

Ik ben zelf niet echt een autofreak (eigenaar geweest van Ford Taunus, Peugeot 404, Sunbeam, Volkswagen Golf, VW Multivan, Fiat Multipla en Peugeot 1007). Ik ben in 2010 op Tesla uitgekomen nadat ik in het kader van een nichewerking uit mijn verzekeringsbedrijf meer accent begon te leggen op duurzaamheid en een werking rond ethisch beleggen opzette. Hoe ik daartoe kwam kan je hier lezen (bevat ook wat bio: http://ethischbeleggen.com/wie-schrijft-deze-blog/ )
Het is uiteraard moeilijk om duurzaamheid te preken als je daar in praktijk geen gevolg aan geeft en met een zwaar vervuilende wagen blijft rondtuffen. Daarom heb ik in oktober 2010 een voorschot betaald voor een Tesla. Dit in de overtuiging dat de kostprijs van de wagen zowat rond de € 50.000 zou liggen. Toen in 2013 de Europese prijzen eindelijk bekend waren was het toen toch ook wel eventjes slikken en enkele hulplijnen inroepen om de financiering rond te krijgen, maar het Teslavirus had me reeds dusdanig gebeten dat de beker tot de bodem diende leeggedronken worden. Dus sinds november 2013 ben ik trotse eigenaar en dit met inmiddels bijna 39.000 km op de teller.

Enkele bijkomende elementen om het geheel af te kruiden:

1. ik woon in Gent binnen een cohousingsproject. Met 8 gezinnen kochten we een oude stadsschool op, die we gezamenlijk omgebouwd hebben. Zie: http://gentintransitie.com/2013/02/13/cohousing-meerhem/
2. als er tijd over is kan je mij wel eens met muziek bezig zien. Bijv. in een plaatselijke fanfare. Maar ik neem ook de blowjobs (trompet, trombone en sopraansax)voor mijn rekening in De Illustratie. Een muziekgroep waarbij we oude theaterrot Mong Rosseel van begeleiding voorzien tijdens allerlei activiteiten. Zoals vorige vrijdag in een programma op vraag van Welzijnszorg: https://drive.google.com/folderview?id=0ByTWjIUKKzogRXlHTlZRY2RVT3c&usp=sharing_eid
3. Ik heb zelf geen eigen kinderen en blijf daarom het kind in mijzelf koesteren. Mijn partner is een politieke vluchtelinge, die na alle ellende die ze in haar thuisland meemaakte met vallen en opstaan zich een nieuwe toekomst probeert te boetseren aan mijn zijde.
 
ook ik als toekomstig (verwachting 2e helft maart 2015) me even voorstellen.

Eric Vergeer, 47 gelukkig getrouwd twee tieners. Bij mijn eerste werkgever in de IT (1989 - 1998) avond HTS technisch computerkunde en een MBA gehaald. Doorstart van Nederlandse computerfabrikant mogen ondersteunen. Daarna eigen IT bedrijf opgericht. In 2008 de switch van IT naar de mens gemaakt en als trainer in sales en management aan de slag gegaan.
Sinds 1 november dit jaar door als zelfstandig performance verbeteraar. Middels een wetenschappelijk bewezen model (Organizational Behavior Management) help ik bedrijven (business = behavior) om prestaties te verbeteren d.m.v. gedrag. Das lekker zwart / wit. Gedrag is er wel of is er niet er ontstaan nooit discussies over. Meten is om mensen te helpen te verbeteren (en niet om te straffen). Goed gedrag dat beloond wordt ga je veel vaker zien ;-). Resultaten zijn voorspelbaar en aantoonbaar. Vele malen hoger rendement dan met trainen. Voel me als een vis in het water.

En het kan nog mooier ;-) Als hij eindelijk geleverd is. Wat?:
P85D, glazen panorama dak, 19" standaard velgen (later de winterset), Metallic blue (gaat naar detailler), Zwarte next gen stoelen, Zwart piano lak, Zwart alcantara headliner, Rode remklauwen, Duolader, Tech pakket met auto pilot (waarbij ik dat laatste niet ga gebruiken, auto rijden is te leuk), Luchtvering (lang over getwijfeld), Ultra High Fidelity geluidspakket (Audio freak dus is nog niet het eindpunt), winterpakket, beveiligingspakket (je weet maar nooit wat de verzekeraars gaan eisen).

Gisteren 45 zonnepanelen laten installeren om echt groen te rijden. Meterkast totaal vernieuwd (wil met 3x 32[A] geen enkel risico lopen). Hager Witty intelligente laadpaal (XEV120) aangeschaft i.c.m. XEV304 die de laadstoom terugbrengt zodat de totale load de hoofdzekeringen (nu 3x 35[A] niet te boven gaat. Ik zal nooit thuis via een rode CEE willen laden daar mijn gezin mij heilig is. Veel mensen realiseren zich niet wat 11kW of 22kW voor een vermogen is (hier lezende op het forum). Daarom ook netjes een B-type aardlek schakelaar er tussen.

In onze ogen het nadeel van Tesla: Geen geluid :crying:

Wat tot nu toe voor moois gereden:
Ford Escort 1.3 (van fiets naar auto, grootste vooruitgang
Opel Kadet 1.6D
Opel Omega 2.0i
Opel Vectra 1.8GT
BMW 316 coupe
BMW 328 cabriolet
Volvo V40 (snap wat topgear over Volvo zegt ;-), eens maar nooit weer , had geen keuze, was van werkgever.
BMW 530D, een van de eersten met de bijbehorende uitdagingen (2000)
BMW X5 4.6i
Mercedes S55 AMG (rijdt mijn vrouw nu in, volledig gerestaureerde young timer)
BMW535D, hier rij ik nu nog in tot eind maart 2015, liefhebbers mogen zich melden!

Hou best wel van snelheid, mijn laatste motor: suzuki GSXR1000 yoshimura door Mark Hoegee verder getuned. 180 KG, 230 PK, 0-100 onder 2.6 sec

Echt uitziende naar de nieuwe top beleving. Al wel besmet maar nog niet operationeel.
 
In onze ogen het nadeel van Tesla: Geen geluid :crying:
.

Hoor het wel vaker. Maar blijkt in praktijk echt geen issue te zijn. Rij nu sinds sep 2013 in een Tesla, is simpelweg een kwestie van je als "gast" gedragen in een gebied met veel voetgangers (bv centrum Amsterdam). Sommige EV's voegen geluid toe tot 30 km per uur. Ben bang dat Europa dat nog eens gaat voorschrijven - maar is volstrekte kolder. Jen hebt ook nog zoiets als banden-ruis.

- - - Updated - - -

Maar ik neem ook de blowjobs (trompet, trombone en sopraansax)voor mijn rekening in De Illustratie. .

Misschien hebben we een perverse mind.. maar in NL bedoelen we daar volstrekt wat anders mee -;)
 
over censuur gesproken.. in de auto voice recognition eens proberen met "play f**ck..." of iets dergelijks.. dat komt er dan ook echt op het scherm te staan -;) - met de sterretjes dus.. blijven wel Amerikanen..

Ik kon natuurlijk ook schrijven dat ik een 'blaaskaak' ;-( ben, maar ik gebruikte het ander woord opzettelijk (ken natuurlijk ook jullie invulling) als test om te zien of de forumpolitie hier ook censuur zou op toepassen. Quod non.
 
Leuk om al deze persoonlijke verhalen van forumgenoten te lezen!

Ook maar even een kort verhaaltje over mezelf dan.
Ik ben (sinds kort) 34 en woon in het centrum van Den Haag, samen met mijn vrouw Pauline (ook af en toe hier op het forum te vinden) en zoontje Laurens (1,5). Een tweede kind wordt eind mei verwacht. :smile:
Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerd in Leiden, maar naast mijn passie voor kunst altijd bezig geweest met techniek en IT, in het bijzonder data en datavisualisaties. Als freelancer ook vooral werkzaam op het gebied van data-analyse en datavisualisaties.

Wat betreft auto's liep ik eigenlijk alleen warm voor oldtimers en had ik nooit zoveel met nieuwe auto's. Vanaf mijn 18de heb ik als dagelijkse auto gereden in een Mercedes 220s (ponton) uit 1957 die ik nog steeds heb, maar nu alleen nog bij goed weer uit de garage haal. Mijn vrouw rijdt vooral in onze Peugeot 504 uit 1977, die nu met winterreces is en wat restauratiewerkzaamheden ondergaat. Vóór de Tesla reed ik in een Volvo 960, een heerlijke auto, maar met bijna 50.000 km per jaar werden vooral de pomphouders er ook erg blij van. Mijn vrouw is werkzaam bij de TU Delft als projectmanager op het gebied van duurzaamheid/cleantech, waaronder elektrisch vervoer. Zij was dan ook al een aantal jaren bezig elektrische auto's onder mijn aandacht te brengen en heeft me uiteindelijk overgehaald om in 2012 een Model S te reserveren. En daar heb ik geen seconde spijt van gehad! 18 november 2013 is onze Model S geleverd (specificaties zie onder) en het is iedere dag een genot om in te rijden. Dit weekend nog op en neer naar Braunschweig (midden Duitsland) gereden voor een opera, gewoon omdat het kan en leuk is om in deze auto een roadtrip te maken. :biggrin:
 
Ik zal mezelf ook even voorstellen.

Mijn naam is Robrecht, ik ben 28jaar, getrouwd en heb een dochter van 15maanden. Na een opleiding elektronica in het secundair onderwijs was het voor mij al genoeg geweest met studeren en ben ik direct gaan werken. Ik had altijd al het idee om iets met men handen te doen en ben dan maar in een schrijnwerkerij gaan werken die gespecialiseerd was in scheepsinterieuren. Enkele jaren later en enkele near-misses later (lees bijna vingers kwijt) heb ik mezelf omgeschoold naar industrieel ontwerper. Nadien ben ik gaan werken in een studiebureau dat vooral in de scheepsbouw actief was, mijn taak daar was het ontwerpen van staalstructuren voor verscheidene bagger-schepen en superjachten en offshore high voltage substations. 3 jaar geleden ben ik diezelfde job als zelfstandige gaan uitvoeren en terecht gekomen op een werf die vooral offshore high voltage substations bouwt. Ik doe daar het design en engineering, voor verschillende projecten.

Als man/jonge ben ik altijd al gefascineerd geweest door mooie wagens, mijn droomwagen blijft nog altijd een wiesmann, of die er nog ooit komt na de Tesla weet ik niet. Tesla heb ik sinds het begin wel intressant gevonden maar nooit echt gedacht dat het binnen mijn mogelijkheden was er één aan te kopen. Enkele maanden geleden een test-ritje geboekt en e.e.a. nagerekend en het werd allemaal toch realistischer dan ik dacht, met als gevolg dat de Tesla besteld werd.
 
Last edited:
Wil ook niet helemaal anoniem blijven al zegt mijn forumnaam via google al genoeg eigenlijk

Mijn naam is geheel onverwacht Bas van der Poel, ben 37 jaar, woon samen in Alphen aan den Rijn en heb 2 dochters van 4 en 7.
Opleiding bedrijfskundige Informatica aan de HES Amsterdam.
Bij mijn stageadres CMG gaan werken. (studeren is ook niet echt mijn ding..) en daar programeren in SAS geleerd.
Dat SAS programmeren doe ik nu op Freelance basis (B.A. Solutions) wat beter bevalt dan via een Consultancy bureau.
Voor meer info over werk kun je terecht op linkedin: http://nl.linkedin.com/pub/bas-van-der-poel/2/837/430/


Was aan het begin nogal sceptisch over electrisch rijden en de Tesla roadster kon me ook niet echt bekoren. Te duur voor te weinig auto(kon hem ook niet betalen overigens)..
Ik dacht dat een ICE veel lekkerder reed..
Ben niet echte een petrolhead maar houd wel van mooie auto's.
Kwa auto altijd beperkt budget gehad of het was een Lease auto(geld niet voor de Alfa 159 en de Audi A4).
Mijn auto geschiedenis:
Opel kadet 1.3 op gas. (verschrikkelijk ding maar kon niet meer betalen)
VW Golf II GTI 16v. (kocht hem met 2 ton op de teller maar heeft het toch een paar jaar volgehouden en reed als een gek. Tenminste dat vond ik toen..)
Opel Astra (lease)
VW Golf 4 TDI (Lease)
Alfa 159 (deels Lease)
Audi A4 avant 1.8 TFSI (ABT Getuned tot 215 pk, mijn trots toen! :) )
door mijn gebrek aan interesse in electrische auto's kwam ik pas in september 2013 in aanraking met de Model S. heb gelijk een afspraak gemaakt in Eindhoven voor een testrit.
Dat had ik misschien niet moeten doen, gelijk verkocht en moest hem hebben!
Probleem; kon de auto niet betalen. Gelukkig vind de nederlandse regering het ook een mooie auto en subsidieerd de aankopers ervan graag...
Helaas was het toen al te laat om hem in 2013 geleverd te krijgen... (voor de 0% bijteling)
Maar na veel rekenen, twijfelen, googlen en fora bezoeken toch in december 2013 alsnog besteld!

Sinds 28 mei 2014 eigenaar van de model S85. Ongelooflijk wat een auto!

Nu nog vaker op het forum te vinden om maar meer info over de auto te vergaren. Probleem is dat ik dan ook elke keer dingen zie die ik ook eigenlijk wil.
Er staan nog wat aankopen op het verlanglijstje:
een Smart EVSE zoals die van Fuzzylogic (gebruik nu nog rode stekker aansluiting)
20 inch zomer velgen. (twijfel tussen vossen CV4 of Borbet BLX)
Verlagingsset
 
Tijd om mezelf voortestellen, Ik lees al een tijdje mee op dit forum.

Naam Jan, 42 jaar woon door de weeks in de buurt van Amsterdam en in het weekend in oosten van Noord-Brabant. Heb een zoon van 12 Jaar. Werk als freelance ICT gespecialiseerd in application delivery. Van kind af aan best wel geïnteresseerd in auto’s en techniek in het algemeen. Veel verschillende auto’s, meeste als lease auto’s van mijn werkgever, en de laatste 2 auto’s zelf gekocht. Volg het merk Tesla al een tijdje, was al erg onder de indruk van de roadster die als POC een goed concept bleek te zijn. Met de Model S was ik helemaal verkocht. Heb eind 2012 tot half 2013 vaak op het punt gestaan om een Model S te bestellen. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik nog een goede auto heb. In september van dit jaar toch een keer een proefrit gemaakt in een Model S en ja eigenlijk verkocht…Na de aankondiging van de D variant en autopilot update, overstag gegaan en begin november een S85D kleur zwart, Tan leder, pano-dak, luchtvering en tech package. Behoorlijke klap met geld, dus gehouden bij standaard 19” en standaard audio en single charger. Vandaag is de leverdatum opgeschoven van april naar mei, genoeg tijd om me te oriënteren hier op het forum, welke thuislaat oplossing ik ga kiezen en welke tripjes we kunnen gaan maken met deze auto! Kijk er enorm naar uit!
 
Ik ben Paul 41 jaar en heb een it bedrijf KbWorks we zijn gespecialiseerd in Microsoft Office365 en SharePoint.
Ik woon momenteel in Ijmuiden en heb de zaak in Halfweg. Hiervoor heb ik eerst een aantal golfjes gehad een seat en als laatste een ford mondeo.
Doordat deze het begaf moest ik kijken naar iets anders en viel dit fiscaal goed uit naast dat ik het een super mooie auto vind.
Ik heb hem sinds 13 decemeber 14.

Verder houd ik van skieen, Snowboarden en kitesurfen.
 
Mijn beurt :wink:
Christophe Lams, 40 jaar oud en woonachtig te Oostende België. Echtgenoot & vader van een knappe 15 jarige dochter.
Professioneel ben ik zelfstandig consultant (als Microsoft IT infrastructure specialist met een verdere specialisatie in private/hybrid/public Cloud technologies).
Al van kindsbeen af een beetje freaky als het op auto's aankomt, zelf al een hele waslijst aan auto's versleten maar bij deze laatste blijf ik nu toch nog wel eventjes plakken :)
 
Beste allemaal,

Ook ik zal mij even voorstellen, mijn naam is René Tol en woon in Hellevoetsluis.

Het is alweer ruim een half jaar geleden, en 40K Km verder, dat ik de wagen afgehaald heb in Den Haag. op een paar kleinigheden na geen problemen gehad met de Teslarossa.
Ik werk als zelfstandig professional in de olie en gas branche en verhuur mij als projectmanager.

Onze model S hebben we in Feb 2014 besteld en werd 23-5-2014 geleverd. Is op het winterpakket en de 3e stoelrij na vol opties, zelf hebben we de zijramen not een tintje gegeven om het een echte .... bak van te maken.

René Tol
 
Ook hier een nieuwe Teslabezitter en forumdeelnemer.

Mijn naam is Erik van Stek. Ik woon met mijn vrouw en kinderen in Rijswijk-ZH. Op 28 december 2014 heb ik mijn Tesla S85 opgehaald in Tilburg.

Normaal gesproken heb ik weinig met auto's: als een auto comfortabel, veilig en betrouwbaar is vind ik het wel prima. Hiervoor reed ik zakelijk tot volle tevredenheid in een inmiddels 7 jaar oude Volvo S40 die op zich nog best een paar jaar had meegekund.

Het concept van elektrisch rijden sprak me al langer aan, ook omdat er op het gebied van luchtkwaliteit en schonere energie zeer forse voordelen te behalen zijn als deze technologie de auto's met verbrandingsmotoren verdringt. Ik was echter totaal niet onder de indruk van wat er aan volledig elektrische auto's op de markt kwam. En een hybride auto vind ik niet aantrekkelijk. Dit zijn vaak complexe en dure auto's omdat er 2 systemen in 1 auto ingepast moeten worden, wat praktisch gesproken ook weer vaak ten koste gaat van de bagegeruimte.

Toen ik mijn Volvo wegbracht voor een onderhoudsbeurt, zag ik een filiaal van Tesla zitten op het Forepark (bedrijventerrein) in Den Haag. Hier even gestopt, binnengewandeld, het model S bewonderd en me laten uitleggen hoe het zit met zaken als bereik en betrouwbaarheid. Toen was het natuurlijk maar een kleine stap om een paar dagen later een proefrit te maken, dit keer in het bijzijn van mijn vrouw en kinderen. Al tijdens deze proefrit wist ik: dit wordt mijn nieuwe auto. Het is verreweg de mooiste en beste auto waar ik tot nu toe in heb gereden, en dat 100% elektrisch. Uiteindelijk gekozen voor de 'normale' 85 versie met als belangrijkste opties het feitelijk onvermijdelijke techpakket, luchtvering en, op verzoek van mijn kinderen, de achteruitkijkende stoelen. Verder nog een duolader hoewel ik me afvraag of dit ooit nodig gaat zijn (op de oprit staat een 11KWH laadpaal).

Eerste indrukken: fantastisch ruime auto, zeer comfortabel op de lange afstanden, zeer prettig in de bediening. Verder merk ik als nuchtere Hollander dat Tesla toch iets erg goed doet in de merkbeleving; je hebt het gevoel niet alleen een auto te kopen maar ook toe te treden tot een selecte club van 'early adopters' die welbewust het beste aanschaffen wat er op het gebied van elektrisch rijden te krijgen is in de markt. Ik merk verder dat de auto in positieve zin veel aandacht trekt.