Jamas
Member
Hallo forumgenoten, ik zal me ook eens voorstellen.
Ik ben Jacco, bijna 48 jaar en woon in het "Land van Maas en Waal" samen met mijn vrouw en kinderen(jongen 11 & meisje 10). Van beroep ben ik Senior SAP Developer bij een automatiserings consultancy bedrijf te Utrecht. Net als nagenoeg iedere jongen heb ik mooie auto's en motoren altijd kunnen waarderen. Ik ben ooit begonnen met mijn jeugddroom, de Fiat X1/9. Eigenlijk was ik met mijn 2 meter wat te groot voor deze kleine Italiaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Had je me maar eens op mijn kleine Suzuki TS50ER of later op de Honda Transalp voorbij moeten zien schuiven Maar goed, al deze bovenstaande machines hebben dat grote lijf tot uiterste tevredenheid vervoerd, ik denk er nog maar wat graag aan terug!
Van mijn 22e tot aan mijn 30e heb ik voornamelijk alleen maar motor gereden, eerst met een Transalp en later met een Africa Twin. Overal geweest, vele vakanties waaronder Griekenland voor 5 weken, vele kilometers in weer en wind, zomer en winter. Rond mijn 30e ging ik als programmeur aan de arbeid en kreeg mijn 1e leaseauto, het was een blauwe Seat Ibiza 1.9TDI. Leuk zo'n klein rap bakkie. Daarna volgden nog wat middenklassers, die doorgaans bij consultants horen die werken voor de grotere automatiseerders in den lande. O.a. Seat Leon TDi, Seat Altea, VW Touran en VW Passat station 2.0TSI. Ik heb ook nog een tijdje privé gereden en kilometers gedeclareerd. Dat deed ik met meerdere Renault Espace's automaat, wat een fijne MPV maar wat een pech en onkosten heb aan gehad. Meerdere Turbo's eruit geblazen en door een te vroeg versleten distributieriem de hele motor naar de filistijnen. We besloten weer te gaan leasen en vanwege de tegenvallende kosten zijn we toen maar voor een wat goedkoper modelletje gegaan. Het werd de Renault Megané Estate Bose Edition 1.5dci automaat. Deze is in de afgelopen 4 jaar geen enkele keer, op het periodiek onderhoud na, naar de Dealer geweest. Werkelijk een aanrader voor mensen die niet te duur willen rijden en zekerheid willen hebben dat alles blijft werken zoals het hoort.
Een jaar geleden ging ik al wat rond neuzen, want per december/januari zou er weer een nieuwe keuze mogen worden gemaakt. Ik had al besloten om wederom te gaan leasen, het privé auto verhaal zag ik toch weer niet zitten, maar deze keer wel een wat luxueuzer modelletje. In Excel ging ik diverse auto's toevoegen en vergelijken, in opties en prijs. En als ik me op auto's ga oriënteren, dan worden er ook vele proefritten gemaakt. Ik wil er namelijk van verzekerd zijn dat mijn grote lijf met alle redelijkheid in een auto past en dat dan de jeugd ook nog een beetje comfortabel achter mij kan plaats nemen. Buiten dat, vind ik het gewoon leuk om dan in allerlei auto's te rijden. Mijn 1e voorkeur ging uit naar de al jaren bestaande Volvo V70, maar de ruimte in het interieur viel me toch wat tegen. Er werd o.a. gereden met de vernieuwde Mercedes C klasse, BMW 3 Serie Touring & Audi A4 Avant. Mijn vrouw had liever een MPV, de Espace was me in de lease veel te duur en daarom werd er ook een proefrit in de nieuwe C4 Grand Picasso gemaakt. Deze laatste beschikte over de meeste ruimte zowel voor de passagiers als de bagage. Deze zou het wel eens kunnen gaan worden.
Maar toen.... onderweg was ik al eens een auto tegen gekomen die iets weg had van een Aston Martin of een Jaguar. Plots stond er een zwarte voor mijn deur geparkeerd. Ik ben er eens bewonderend omheen gelopen en middels de RDW de model informatie bekeken. Wat een prachtbak bedacht ik me toen. Hij bleek van de lokale tandarts te wezen en toevallig moest ik die week voor controle. Heb hem toen gecomplimenteerd met zijn mooie nieuwe auto en met wat een enthousiasme vertelde deze man mij over deze autonoom elektrische auto, de Tesla Model S. Thuis gekomen heb ik de Model S direct opgenomen in mijn Excel lijst en een proefrit aangevraagd in Duiven. Ja en toen was ik verkocht, wat een mooie bolide, wat een scherm, wat een ruimte, wat een luxe en bovenal wat een acceleratie. Ik dacht dat die grijns nooit meer van mijn gezicht zou verdwijnen
Ik maakte een profiel aan op dit prachtige forum en begon actief mee te doen, daarnaast werd de leasemaatschappij van waar ook de Megané kwam, gestalkt met verzoeken voor prijsopgave. De lease bedragen vielen me tegen en meer dan een 60kw zat er waarschijnlijk niet in. Bij XFrank heb ik toen eens wat info opgevraagd, maar de range bleek voor mij niet voldoende. Helaas, er leek een mooie droom(auto) in rook op te gaan. Maar toen werd ik door mijn office manager gewezen op andere leasemaatschappijen, waar ook zaken mee werd gedaan. Gelijk prijsopgaven gedaan en één daarvan bleef gelukkig onder de door mij uiterst gestelde grens! Mijn vrouw wilde eigenlijk liever toch een heel klein motortje, maar ja daar kon ik niet in mee. Ik moest alles uit de kast halen om haar te overtuigen dat dit onze auto voor de aankomende 5 jaar zou moeten zijn. Het was een “once in a lifetime”, mede door de sponsoring van de Nederlandse regering qua bijtelling, is dit mogelijk gemaakt. Over een paar jaar zou dit voordeel weg zijn en op 15% of meer bijtelling op een auto van 90K zit ik persoonlijk niet te wachten! Ach wat, laat ik mezelf ook eens een keer kietelen, we gaan er gewoon voor. En zie daar, sinds begin december staat er één mooie donker grijze bolide voor mijn deur .
Man man man , wat een auto !!!
Ik ben Jacco, bijna 48 jaar en woon in het "Land van Maas en Waal" samen met mijn vrouw en kinderen(jongen 11 & meisje 10). Van beroep ben ik Senior SAP Developer bij een automatiserings consultancy bedrijf te Utrecht. Net als nagenoeg iedere jongen heb ik mooie auto's en motoren altijd kunnen waarderen. Ik ben ooit begonnen met mijn jeugddroom, de Fiat X1/9. Eigenlijk was ik met mijn 2 meter wat te groot voor deze kleine Italiaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Had je me maar eens op mijn kleine Suzuki TS50ER of later op de Honda Transalp voorbij moeten zien schuiven Maar goed, al deze bovenstaande machines hebben dat grote lijf tot uiterste tevredenheid vervoerd, ik denk er nog maar wat graag aan terug!
Van mijn 22e tot aan mijn 30e heb ik voornamelijk alleen maar motor gereden, eerst met een Transalp en later met een Africa Twin. Overal geweest, vele vakanties waaronder Griekenland voor 5 weken, vele kilometers in weer en wind, zomer en winter. Rond mijn 30e ging ik als programmeur aan de arbeid en kreeg mijn 1e leaseauto, het was een blauwe Seat Ibiza 1.9TDI. Leuk zo'n klein rap bakkie. Daarna volgden nog wat middenklassers, die doorgaans bij consultants horen die werken voor de grotere automatiseerders in den lande. O.a. Seat Leon TDi, Seat Altea, VW Touran en VW Passat station 2.0TSI. Ik heb ook nog een tijdje privé gereden en kilometers gedeclareerd. Dat deed ik met meerdere Renault Espace's automaat, wat een fijne MPV maar wat een pech en onkosten heb aan gehad. Meerdere Turbo's eruit geblazen en door een te vroeg versleten distributieriem de hele motor naar de filistijnen. We besloten weer te gaan leasen en vanwege de tegenvallende kosten zijn we toen maar voor een wat goedkoper modelletje gegaan. Het werd de Renault Megané Estate Bose Edition 1.5dci automaat. Deze is in de afgelopen 4 jaar geen enkele keer, op het periodiek onderhoud na, naar de Dealer geweest. Werkelijk een aanrader voor mensen die niet te duur willen rijden en zekerheid willen hebben dat alles blijft werken zoals het hoort.
Een jaar geleden ging ik al wat rond neuzen, want per december/januari zou er weer een nieuwe keuze mogen worden gemaakt. Ik had al besloten om wederom te gaan leasen, het privé auto verhaal zag ik toch weer niet zitten, maar deze keer wel een wat luxueuzer modelletje. In Excel ging ik diverse auto's toevoegen en vergelijken, in opties en prijs. En als ik me op auto's ga oriënteren, dan worden er ook vele proefritten gemaakt. Ik wil er namelijk van verzekerd zijn dat mijn grote lijf met alle redelijkheid in een auto past en dat dan de jeugd ook nog een beetje comfortabel achter mij kan plaats nemen. Buiten dat, vind ik het gewoon leuk om dan in allerlei auto's te rijden. Mijn 1e voorkeur ging uit naar de al jaren bestaande Volvo V70, maar de ruimte in het interieur viel me toch wat tegen. Er werd o.a. gereden met de vernieuwde Mercedes C klasse, BMW 3 Serie Touring & Audi A4 Avant. Mijn vrouw had liever een MPV, de Espace was me in de lease veel te duur en daarom werd er ook een proefrit in de nieuwe C4 Grand Picasso gemaakt. Deze laatste beschikte over de meeste ruimte zowel voor de passagiers als de bagage. Deze zou het wel eens kunnen gaan worden.
Maar toen.... onderweg was ik al eens een auto tegen gekomen die iets weg had van een Aston Martin of een Jaguar. Plots stond er een zwarte voor mijn deur geparkeerd. Ik ben er eens bewonderend omheen gelopen en middels de RDW de model informatie bekeken. Wat een prachtbak bedacht ik me toen. Hij bleek van de lokale tandarts te wezen en toevallig moest ik die week voor controle. Heb hem toen gecomplimenteerd met zijn mooie nieuwe auto en met wat een enthousiasme vertelde deze man mij over deze autonoom elektrische auto, de Tesla Model S. Thuis gekomen heb ik de Model S direct opgenomen in mijn Excel lijst en een proefrit aangevraagd in Duiven. Ja en toen was ik verkocht, wat een mooie bolide, wat een scherm, wat een ruimte, wat een luxe en bovenal wat een acceleratie. Ik dacht dat die grijns nooit meer van mijn gezicht zou verdwijnen
Ik maakte een profiel aan op dit prachtige forum en begon actief mee te doen, daarnaast werd de leasemaatschappij van waar ook de Megané kwam, gestalkt met verzoeken voor prijsopgave. De lease bedragen vielen me tegen en meer dan een 60kw zat er waarschijnlijk niet in. Bij XFrank heb ik toen eens wat info opgevraagd, maar de range bleek voor mij niet voldoende. Helaas, er leek een mooie droom(auto) in rook op te gaan. Maar toen werd ik door mijn office manager gewezen op andere leasemaatschappijen, waar ook zaken mee werd gedaan. Gelijk prijsopgaven gedaan en één daarvan bleef gelukkig onder de door mij uiterst gestelde grens! Mijn vrouw wilde eigenlijk liever toch een heel klein motortje, maar ja daar kon ik niet in mee. Ik moest alles uit de kast halen om haar te overtuigen dat dit onze auto voor de aankomende 5 jaar zou moeten zijn. Het was een “once in a lifetime”, mede door de sponsoring van de Nederlandse regering qua bijtelling, is dit mogelijk gemaakt. Over een paar jaar zou dit voordeel weg zijn en op 15% of meer bijtelling op een auto van 90K zit ik persoonlijk niet te wachten! Ach wat, laat ik mezelf ook eens een keer kietelen, we gaan er gewoon voor. En zie daar, sinds begin december staat er één mooie donker grijze bolide voor mijn deur .
Man man man , wat een auto !!!
Last edited: