Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Goed, welgeteld 1 dag met m'n Alloygators gereden. Na afgelopen zondag een middagje gehamerd te hebben op mijn velgen, wat kunnen die dingen toch veel hebben als je af en toe mis slaat, gistermiddag maar m'n zomervelgen weer gemonteerd. Die winter die komt toch niet meer. Had al zo m'n twijfels tijdens het monteren maar eenmaal op de auto vind ik ze erg afbreuk doen aan de prachtige lijnen van de auto. Vanochtend maar direct langs m'n bandenspecialist gereden en ze er weer afgetrokken. Dan maar een keer goed vloeken en een nieuwe velg bestellen.
 
Goed, welgeteld 1 dag met m'n Alloygators gereden. Na afgelopen zondag een middagje gehamerd te hebben op mijn velgen, wat kunnen die dingen toch veel hebben als je af en toe mis slaat, gistermiddag maar m'n zomervelgen weer gemonteerd. Die winter die komt toch niet meer. Had al zo m'n twijfels tijdens het monteren maar eenmaal op de auto vind ik ze erg afbreuk doen aan de prachtige lijnen van de auto. Vanochtend maar direct langs m'n bandenspecialist gereden en ze er weer afgetrokken. Dan maar een keer goed vloeken en een nieuwe velg bestellen.

Heb het omgekeerde: vind de grijze alloygators op mijn 19" velgen juist wat toevoegen: maken de velgen optisch een fractie groter (en de band iets dunner): beter in verhouding.
 
Ik ben benieuwd! Ik heb net de Nankang EcoContact 2 MFS gekocht voor de zomer.

Eigenlijk wilde ik voor Continental gaan, maar mijn collega bleef maar aandringen dat Nankang goede banden zijn. Ik heb geen idee, vind ze best goedkoop, maar de specs zijn goed.

Een C label voor verbruik en A voor natte wegen. Of die labels écht kloppen? Ik weet het niet, maar dat ga ik wel zien als ze er onder liggen.

Mijn collega bood aan de banden te betalen indien ik ze écht niet vind bevallen, dus ik ben benieuwd.
 
Die ratings zeggen inderdaad niet alles. Ten eerste zijn het slechts een heel beperkt aantal aspecten dat wordt getest. De A bijvoorbeeld is alleen remmen op nat wegdek, maar zegt niets over aquaplaning of gedrag in bochten. Ten tweede worden de tests door de fabrikanten zelf uitgevoerd en niet door een onafhankelijke organisatie.

Ik heb veel gebruik gemaakt van Tyres by Brand - TyreReviews voordat ik de Goodyear AS2's heb besteld. Die site toont naast gebruikerservaringen en -ratings ook veel tests van Europesche autobladen over de afgelopen jaren. Bij die tests worden ook regelmatig slijtage-, rolweerstand- en geluidsmetingen gedaan. Maar dan dus alle banden bekeken onder dezelfde omstandigheden en gemeten met dezelfde apparatuur. Daar komen nogal eens resultaten uit die afwijken van de rating. Plus dat ze geluidsniveau af kunnen zetten tegen slijtage.

Ik ben wel erg benieuwd wat je van de Nankang's vind.
 
Die ratings zeggen inderdaad niet alles. Ten eerste zijn het slechts een heel beperkt aantal aspecten dat wordt getest. De A bijvoorbeeld is alleen remmen op nat wegdek, maar zegt niets over aquaplaning of gedrag in bochten. Ten tweede worden de tests door de fabrikanten zelf uitgevoerd en niet door een onafhankelijke organisatie.

Ik heb veel gebruik gemaakt van Tyres by Brand - TyreReviews voordat ik de Goodyear AS2's heb besteld. Die site toont naast gebruikerservaringen en -ratings ook veel tests van Europesche autobladen over de afgelopen jaren. Bij die tests worden ook regelmatig slijtage-, rolweerstand- en geluidsmetingen gedaan. Maar dan dus alle banden bekeken onder dezelfde omstandigheden en gemeten met dezelfde apparatuur. Daar komen nogal eens resultaten uit die afwijken van de rating. Plus dat ze geluidsniveau af kunnen zetten tegen slijtage.

Ik ben wel erg benieuwd wat je van de Nankang's vind.
Ze zijn inmiddels binnen, maar gaan er pas op zodra ik begin Maart naar Oostenrijk ben geweest.

Voor nu zien de banden er best OK uit, maar dat is uiteraard pas te zeggen als ze er onder hebben gelegen.
 
Nee, geen enkel probleem. Één keer nieuw aanmelden en sindsdien probleemloos werken. Hoe kom je erbij dat die niet goed zouden passen?

Bedankt voor deze "quick reply" :wink:
Op de rubbervulk.be website kan ik dat vinden : "17-43013 - TPMS sensor universeel 315Mhz - USA"
De originele Bao Long sensors lijken met een andere frequentie (433Mhz) te werken... of ben ik mis? :frown:
 
Inderdaad is allerlei RF communicatie die in de US op 315 MHz werkt hier niet toegestaan en zit op de 433 MHz band. Hoe dat met de TPMS sensoren van Tesla zit, weet ik niet. Maar de sensoren van rubbervulk/RS trading werken gewoon en zitten dus op de jusite frequentie voor de auto.

Volgens mij is die afwijkende RF band ook de reden waarom bijna niemand de Homelink functie aan de praat krijgt. Ik in ider geval ook niet.
 
Inderdaad is allerlei RF communicatie die in de US op 315 MHz werkt hier niet toegestaan en zit op de 433 MHz band. Hoe dat met de TPMS sensoren van Tesla zit, weet ik niet. Maar de sensoren van rubbervulk/RS trading werken gewoon en zitten dus op de jusite frequentie voor de auto.

OK. Dan weet ik voldoende... :biggrin:

Volgens mij is die afwijkende RF band ook de reden waarom bijna niemand de Homelink functie aan de praat krijgt. Ik in ider geval ook niet.

Ik ook niet... Wel lastig... :mad: