Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Smaken verschillen en wat de één mooi vindt, vindt de ander niet te pruimen. Ik vind deze wielen schreeuwend lelijk. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Ik zie een wiel graag als een harmonisch rond geheel. Daarom wil ik ook graag allemaal dezelfde spaken die vanuit de naaf naar de buitenste wielomtrek lopen. Die spaken moeten dan ook allemaal precies gelijk zijn en onderling dezelfde spatiëring hebben. Daarom vind ik de originele 19" velgen niet harmonisch en ook lelijk. Zelfs de 19" Tesla Cyclone velgen met vijf groepen van twee spaken kunnen mij niet bekoren.
De getoonde wielen op de Blue Pearl verdelen het wiel in een ratjetoe van verschillende lelijke segmenten die teveel de aandacht opeisen en de lijn van de auto totaal om zeep helpen. Zo'n mooie blauwe Tesla zou je eigenlijk maar met één wiel moeten willen zien, originele darkgrey Tesla turbine wielen. En nogmaals, dit is mijn mening en die mag je een enkele reis prullenbak bereiden. Maar je hebt om onze mening gevraagd en daarom krijg je mijn eerlijke mening.
Wim, wat vindt je er van dat de turbine velgen aan de rechter kant voor je gevoel verkeerd om draaien? Ik had daar ook nog wel een mening van je verwacht ;-)
 
nieuw setje wintervelgen laten monteren, Vorsteiner VFF-102, 20 inch, zie voor details: http://www.baanvelgen.com/blog/vorsteiner-flow-forged-wheels-for-tesla-model-s
Tesla-Model-S-Vorsteiner-Flow-Forged-V-FF-102-wheels-3.jpg
Tesla-Model-S-Vorsteiner-Flow-Forged-V-FF-102-wheels-4.jpg
Tesla-Model-S-Vorsteiner-Flow-Forged-V-FF-102-wheels-5.jpg
Tesla-Model-S-Vorsteiner-Flow-Forged-V-FF-102-wheels-1.jpg
Tesla-Model-S-Vorsteiner-Flow-Forged-V-FF-102-wheels-2.jpg


 
Wim, wat vindt je er van dat de turbine velgen aan de rechter kant voor je gevoel verkeerd om draaien? Ik had daar ook nog wel een mening van je verwacht ;-)
Ik ken dit 'probleem' maar zie het niet als een bezwaar. Zou je dit willen oplossen dan moet er een totaal nieuw wiel worden ontworpen. Een los turbinewiel kost al € 975,- euro excl. btw. Bij nog een extra ontwerp zal dat nog enkele honderden euro's meer kosten.
 
Ik ken dit 'probleem' maar zie het niet als een bezwaar. Zou je dit willen oplossen dan moet er een totaal nieuw wiel worden ontworpen. Een los turbinewiel kost al € 975,- euro excl. btw. Bij nog een extra ontwerp zal dat nog enkele honderden euro's meer kosten.
Wim, het zal niet in de ontwerp kosten zitten, is een kwestie van spiegelen.
Denk eerder dat er geen vraag naar zal zijn omdat de meeste klanten het niet eens doorhebben (of onverschillig zijn) dat ze de verkeerde kant op draaien.
 
Wim, het zal niet in de ontwerp kosten zitten, is een kwestie van spiegelen.
Denk eerder dat er geen vraag naar zal zijn omdat de meeste klanten het niet eens doorhebben (of onverschillig zijn) dat ze de verkeerde kant op draaien.
Er is wel een serie nieuwe en kostbare matrijzen nodig. Het logistieke traject is ook een lastige omdat de wielen zoveel op elkaar lijken.
De gemiddelde bandenboer wisselt die wielen van voor naar achter en dat ... kan dan niet meer.
 
Er is wel een serie nieuwe en kostbare matrijzen nodig. Het logistieke traject is ook een lastige omdat de wielen zoveel op elkaar lijken.
De gemiddelde bandenboer wisselt die wielen van voor naar achter en dat ... kan dan niet meer.
Van voor naar achter is geen probleem, mits niet staggered. Enkel van links naar rechts en vise versa gaat niet. Meestal is de draairichting van de band hier ook al een beperkende factor in.

Maar logistiek zal het niet handig zijn nee. Aftermarket zijn er wel velgen die wel links-rechts 2 verschillende hebben.
 
Vandaag eerste dag in m'n P90D, wintermaanden set van m'n vorige P85 er gisteren opgezet.
Dus ik weet nu dat m'n oude sensoren uitgewisselde moeten worden met nieuwe want synchronisatie lukt niet, ze blijven onherkenbaar of kan het zijn dat de batterijen leeg zijn?
Maandag even naar Sec Tilburg !
 
De winterset ligt nog steeds in de garage en blijft daar nog wel even verwacht ik. Maar afgelopen week was het toch tijd geworden voor een nieuwe set zomerbanden. De originele 19 inch Goodyear Eagle RS-A2 lagen er nog op. Aangezien ik daar al 80.000 km mee had gereden heb ik maar besloten weer voor dezelfde banden te kiezen. Gingen jullie banden ook zo lang mee?
 
Vandaag eerste dag in m'n P90D, wintermaanden set van m'n vorige P85 er gisteren opgezet.
Dus ik weet nu dat m'n oude sensoren uitgewisselde moeten worden met nieuwe want synchronisatie lukt niet, ze blijven onherkenbaar of kan het zijn dat de batterijen leeg zijn?
Maandag even naar Sec Tilburg !
gaat niet meer werken, je hebt nieuwe nodig. die foutmelding verdwijnt niet... maar dan kun je wel de toestand van elke band live monitoren :)
 
De winterset ligt nog steeds in de garage en blijft daar nog wel even verwacht ik. Maar afgelopen week was het toch tijd geworden voor een nieuwe set zomerbanden. De originele 19 inch Goodyear Eagle RS-A2 lagen er nog op. Aangezien ik daar al 80.000 km mee had gereden heb ik maar besloten weer voor dezelfde banden te kiezen. Gingen jullie banden ook zo lang mee?

80.000?? Daar kwam in een ander draadje geloof ik ook al iemand mee.
Is mij in ieder geval nog nooit gelukt! :crying:
 
De winterset ligt nog steeds in de garage en blijft daar nog wel even verwacht ik. Maar afgelopen week was het toch tijd geworden voor een nieuwe set zomerbanden. De originele 19 inch Goodyear Eagle RS-A2 lagen er nog op. Aangezien ik daar al 80.000 km mee had gereden heb ik maar besloten weer voor dezelfde banden te kiezen. Gingen jullie banden ook zo lang mee?
Ja, dat haal ik ook. Terwijl ik helemaal geen rustige rijder ben, maar rij wel heel veel snelwegkilometers en daar slijten ze natuurlijk niet heel erg van. Heb wel de indruk dat de set zomerbanden Bridgestone die ik uit een sponsoring heb gekregen nog langer mee gingen, maar dat was een uitermate sportieve band (harde wangen) en door mijn vele kilometers heb ik liever iets meer comfort. Ook hadden die Bridgestones niet bepaald een lage rolweerstand dus toen ik de tweede maal zo'n set kon ontvangen heb ik die doorverkocht. Rij nu op de derde set en dat zijn weer originele Goodyears.
 
Als ik een extra 21" turbine velg allu kleur met band zou willen aanschaffen: Koop ik die dan gewoon bij Tesla, of is er een andere mogelijkheid? Ik heb 1 velg met wat stoeprand schade en die zou ik in de trunk willen houden als reservewiel.
Tesla levert hem je graag voor 975 euro excl. btw. Ze worden een enkele keer op Marktplaats aangeboden. Een grijze kun je voor rond 100 euro zilver laten spuiten.
 
zonde. zou m gewoon laten repareren bij onze Amsterdamse vrienden van http://www.velgenexpert.nl/, zie je niks meer van.
Als ik een extra 21" turbine velg allu kleur met band zou willen aanschaffen: Koop ik die dan gewoon bij Tesla, of is er een andere mogelijkheid? Ik heb 1 velg met wat stoeprand schade en die zou ik in de trunk willen houden als reservewiel.

- - - Updated - - -

over reserveband gesproken, is er een passende thuiskomer voor de Model S te koop?