Kymo
Member
Dat gaat prima, de wielomtrek van beide banden zijn nagenoeg hetzelfde.
Dat denk ik ook.
In ieder geval een stuk beter dan met de gemiddelde thuiskomer. En omdat de band wat smaller is, neemt hij minder ruimte in.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat gaat prima, de wielomtrek van beide banden zijn nagenoeg hetzelfde.
Heb t evengoed in m'n auto liggen met n klein compressortje. Uitsluitend als om wat voor reden de pechhulp me niet kan komen helpen.
Ik had dit vorige week ook toen ik in Zweden was. Bleek uiteindelijk dat het ventiel niet goed vast zat. Aangedraaid, opgepompt en tot nog toe blijft ie op druk.Van de zomer een langzaam leeglopende band gehad in Zuid-Frankrijk.
Gat was niet te vinden, waterbak was helaas niet voorhanden.
Aangezien eind volgende week de temperaturen beneden de 7 graden zakken, heb ik de (Erally) winterschoentjes vanonder het stof gehaald. Zelf zal ik 4,4kg moeten vermageren én vooral nog meer voor de stoepranden moeten opletten. :scared:
View attachment 106755
Ik deed mijn zomer/winter bandenwissel altijd zelf en wil dat met de Tesla (nu die 4 seizoenenbanden bijna op zijn) ook weer gaan doen.
Heb zo'n kleine garagekrik van 'n cm of 50 lang (2,5 ton). Kan 't gewicht prima hebben. Echter staat niet superstabiel op mijn niet geheel vlakke stoepje hier. komt voornamelijk omdat ie vrij smal is en vrij kleine wieltjes onder zitten.
Wat gebruiken jullie voor krik (de andere thuiswisselaars bedoel ik dan)?
Wat gebruiken jullie voor krik (de andere thuiswisselaars bedoel ik dan)?
ik gebruik ook zo'n goedkope garagekrik (25 euro ofzo). Werkt prima. Niet eronder gaan liggen (dan extra assteunen gebruiken) maar dat ik ook niet nodig.Ik deed mijn zomer/winter bandenwissel altijd zelf en wil dat met de Tesla (nu die 4 seizoenenbanden bijna op zijn) ook weer gaan doen.
Heb zo'n kleine garagekrik van 'n cm of 50 lang (2,5 ton). Kan 't gewicht prima hebben. Echter staat niet superstabiel op mijn niet geheel vlakke stoepje hier. komt voornamelijk omdat ie vrij smal is en vrij kleine wieltjes onder zitten.
Wat gebruiken jullie voor krik (de andere thuiswisselaars bedoel ik dan)?
Eraf draaien met een bekrachtigde moersleutel zou ik nog voorzichtig aanraden, erop draaien volstrekt niet! Voor je het weet zit je aan het eind van de draaiweg en beschadig je de moeren.ik gebruik ook zo'n goedkope garagekrik (25 euro ofzo). Werkt prima. Niet eronder gaan liggen (dan extra assteunen gebruiken) maar dat ik ook niet nodig.
Daarnaast een lange dopsleutel om de moer los te krijgen en vervolgens een elektrische slagmoersleutel om de moeren eraf/erop te draaien. Aanrader. Tenslotte natuurlijk een momentsleutel om de juiste Nm kracht te zetten (175).
Eraf draaien met een bekrachtigde moersleutel zou ik nog voorzichtig aanraden, erop draaien volstrekt niet! Voor je het weet zit je aan het eind van de draaiweg en beschadig je de moeren.
Misschien is die van jou niet zo sterk, maar een goede pneumatische slaat zo langs de randen wat ze afvijlt en beschadigd.Zo sterk is dat ding niet hoor. Laatste stuk moet je echt met de hand doen.
Ik deed mijn zomer/winter bandenwissel altijd zelf en wil dat met de Tesla (nu die 4 seizoenenbanden bijna op zijn) ook weer gaan doen.
Heb zo'n kleine garagekrik van 'n cm of 50 lang (2,5 ton). Kan 't gewicht prima hebben. Echter staat niet superstabiel op mijn niet geheel vlakke stoepje hier. komt voornamelijk omdat ie vrij smal is en vrij kleine wieltjes onder zitten.
Wat gebruiken jullie voor krik (de andere thuiswisselaars bedoel ik dan)?