Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Sorry ik vind het niet mooi..

Deze wel:

1415166059_5459b86b0278b.jpg



wat vinden jullie hiervan?
View attachment 106020
 
omdat ik er nog niet uit ben...
Smaken verschillen en wat de één mooi vindt, vindt de ander niet te pruimen. Ik vind deze wielen schreeuwend lelijk. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Ik zie een wiel graag als een harmonisch rond geheel. Daarom wil ik ook graag allemaal dezelfde spaken die vanuit de naaf naar de buitenste wielomtrek lopen. Die spaken moeten dan ook allemaal precies gelijk zijn en onderling dezelfde spatiëring hebben. Daarom vind ik de originele 19" velgen niet harmonisch en ook lelijk. Zelfs de 19" Tesla Cyclone velgen met vijf groepen van twee spaken kunnen mij niet bekoren.
De getoonde wielen op de Blue Pearl verdelen het wiel in een ratjetoe van verschillende lelijke segmenten die teveel de aandacht opeisen en de lijn van de auto totaal om zeep helpen. Zo'n mooie blauwe Tesla zou je eigenlijk maar met één wiel moeten willen zien, originele darkgrey Tesla turbine wielen. En nogmaals, dit is mijn mening en die mag je een enkele reis prullenbak bereiden. Maar je hebt om onze mening gevraagd en daarom krijg je mijn eerlijke mening.
 
Zo ken ik je weer Wim. Lulletje rozenwater als ik ben werp ik een blik op het grotere geheel, steek een thermometer in mijn gevoel en lees dan af wat ik er van vind.
Maar jij weet ook dit weer wetenschappelijk te benaderen. Wat mij al 44 jaar niet lukt weet jij treffend op papier te zetten, een verklaring van smaak. Een harmonisch geheel van spaken met gelijke spatiëring resulterend in segmenten van gelijke oppervlakte. Briljant. Je vergeet nog de inclinatie van de spaak ten opzichte van de loodlijn op de buitencirkel van de velg. Misschien kunnen we nog ergens een significantie en betrouwbaarheidsintervalletje kwijt. Mocht ik sarcastisch klinken, zo is het niet bedoeld. Ik vind het mooi hoe hier al ruim 300 pagina's met foto's worden gepost, die men vervolgens gewoon prachtig of spuuglelijk vindt, maar jij weet er nog een verklaring aan te verbinden.
Helaas zit mijn zoon nog niet op de middelbare school. Ik kan niet wachten tot hij zo'n boekje krijgt, hoe heette dat ook alweer vroeger...BINAS? Dan kunnen we nog wat chemische aspecten toevoegen voor de goedkopere velgen die kunnen roesten.
 
Smaken verschillen en wat de één mooi vindt, vindt de ander niet te pruimen. Ik vind deze wielen schreeuwend lelijk. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Ik zie een wiel graag als een harmonisch rond geheel. Daarom wil ik ook graag allemaal dezelfde spaken die vanuit de naaf naar de buitenste wielomtrek lopen. Die spaken moeten dan ook allemaal precies gelijk zijn en onderling dezelfde spatiëring hebben. Daarom vind ik de originele 19" velgen niet harmonisch en ook lelijk. Zelfs de 19" Tesla Cyclone velgen met vijf groepen van twee spaken kunnen mij niet bekoren.
De getoonde wielen op de Blue Pearl verdelen het wiel in een ratjetoe van verschillende lelijke segmenten die teveel de aandacht opeisen en de lijn van de auto totaal om zeep helpen. Zo'n mooie blauwe Tesla zou je eigenlijk maar met één wiel moeten willen zien, originele darkgrey Tesla turbine wielen. En nogmaals, dit is mijn mening en die mag je een enkele reis prullenbak bereiden. Maar je hebt om onze mening gevraagd en daarom krijg je mijn eerlijke mening.

Net een mooi setje gevonden, dat aan de eisen van Wim voldoet.
En zelfs een mooie naam voor gevonden:
"WIMS RIMS":smile:

Wims Rims.jpg