Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.
This site may earn commission on affiliate links.
Het onvermijdelijke is gebeurd, en ik ben gezegend met eerste stoeprand schade op mijn velgen.

Ik wil dat natuurlijk laten herstellen. Weet iemand waar je daar het beste voor gaat, en of de Tesla velgen (21 Silver Turbine) een specifieke kleurcode hebben of zo?
Gaat zoiets vlot? Moet de band van de velg afgehaald worden? of is het best om te wachten op de winterwissel om dan dingen te herstellen.

Tips welkom (heb nu niet de 2450 posts van deze thread doorgelezen, kan me inbeelden dat de vraag al is gesteld)
AlloyGator NL heeft nu ivm de AutoRai een aanbieding: €79,- voor een set.....
zijn al veel Teslarijders langs geweest.
 
Wat is de meest passende kleur in combinatie met een MC Red Model S en Dark Grey 21" velgen?

Rode!

469afe907a1b2086d0da27be44da62f9.jpg

823a302d3da00939c2bccc7a1f6144b4.jpg


Ik heb zelf ook rode Alloygators, maar alleen icm een zwarte kleur:

47cac4a7ff08094ecab1965a083aa96f.jpg


Je moet er van houden, maar ik vind het wel geslaagd. Zie overigens steeds vaker zwarte auto's met rode velg randen. Heb denk ik een trend gezet ;)
 
Ik vind het op de rode ook niet echt mooi idd.
Je hebt ze in het zwart en maakt je velg kleiner of in het zilvergrijs en maakt je velg iets groter. Maar je ziet ze altjd wel, vandaar dat ik heb gekozen om het dan maar niet te verbergen. ;)
HWS heeft ze erop gehad (grijs) maar heeft ze er dezelfde dag weer afgetrokken omdat hij het absoluut niet mooi vond staan.

Overigens heb ik ze bij het wisselen van de achterbanden eraf gehad en de velgen kwamen er onbeschadigd onder vandaan (ondanks zand en vuil). :)
 
Last edited:
Ik vind het op de rode ook niet echt mooi idd.
Je hebt ze in het zwart en maakt je velg kleiner of in het zilvergrijs en maakt je velg iets groter. Maar je ziet ze altjd wel, vandaar dat ik heb gekozen om het dan maar niet terbergen. ;)
HWS heeft ze erop gehad (grijs) maar heeft ze er dezelfde dag weer afgetrokken omdat hij het absoluut niet mooi vond staan.

Overigens heb ik ze bij het wisselen van de achterbanden eraf gehad en de velgen kwamen er onbeschadigd onder vandaan (ondanks zand en vuil). :)

Hoe presteren ze in de praktijk eigenlijk? Heb je er al schade door kunnen vermijden?
 
Je hebt ze in het zwart en maakt je velg kleiner of in het zilvergrijs en maakt je velg iets groter. Maar je ziet ze altjd wel, vandaar dat ik heb gekozen om het dan maar niet terbergen. ;)
HWS heeft ze erop gehad (grijs) maar heeft ze er dezelfde dag weer afgetrokken omdat hij het absoluut niet mooi vond staan.
Klopt. Ik gebruik ook geen stoelhoezen:wink:. Zwart lijkt minder op te vallen.
 
Hoe presteren ze in de praktijk eigenlijk? Heb je er al schade door kunnen vermijden?

Ja erg goed, heb ze alle vier inmiddels wel gebruikt ;)
Kwestie van de braampjes eraf halen met het meegeleverde tooltje/mesje.

Heb zelfs een keer rechtsachter met een flinke dreun geraakt. en toen dacht ik nu moet hij inclusief velg wel schade hebben. Velg onbeschadigd gelukkig en de Alloygator alleen wat 'schade'. Tooltje gebruiken en weer zo goed als nieuw.
 
Karelsen in Soest , erg tevreden over.

PS: had ik ze vorige maand net laten herstellen (rechtsvoor en rechtsachter vorig jaar door mijn vrouw wat stoepjes geraakt), rij ik gisteren met rechtsvoor tegen een stoep aan terwijl ik uitweek voor een tegemoetkomer in een smal straatje. Les geleerd: niet meer aan de kant gaan voor een ander, dan maar stilstaan en er langs proberen te kruipen...

Ik zie een gat in de markt voor 4 eenvoudige sensoren of cameraatjes die het gebied net voor de voorwielen en net achter de achterwielen uitkammen op zoek naar stoepranden... Verbaast me dat Tesla dat met al hun sensorgeweld niet hebben meegenomen...
 
Ik zie een gat in de markt voor 4 eenvoudige sensoren of cameraatjes die het gebied net voor de voorwielen en net achter de achterwielen uitkammen op zoek naar stoepranden... Verbaast me dat Tesla dat met al hun sensorgeweld niet hebben meegenomen...

+1, gezien de grootte van de wagen vind ik een 360° view een groot gebrek.

Weet niet hoe gevoelig de sonar sensoren zijn en of je dat daarmee zou kunnen realiseren. Heb wel het gevoel dat ze (te) traag reageren tijdens het parkeren.
 
Het onvermijdelijke is gebeurd, en ik ben gezegend met eerste stoeprand schade op mijn velgen.

Ik wil dat natuurlijk laten herstellen. Weet iemand waar je daar het beste voor gaat, en of de Tesla velgen (21 Silver Turbine) een specifieke kleurcode hebben of zo?
Gaat zoiets vlot? Moet de band van de velg afgehaald worden? of is het best om te wachten op de winterwissel om dan dingen te herstellen.

Tips welkom (heb nu niet de 2450 posts van deze thread doorgelezen, kan me inbeelden dat de vraag al is gesteld)
Ik heb gisteren mijn beschadigde 21" grijze velg laten zien bij ABS Boekhorst in Didam. Opnieuw spuiten zeiden ze. Kosten: € 275,-.
Gelukkig is het verzekerings werk (ivm verhuur).

uploadfromtaptalk1429866485201.jpg