Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met opladen in de Dolomieten ? We plannen s'ochtends in S. Anton full geladen te vertrekken en over diverse passen te gaan (Stelvio, Gavia, Tonale). Ben op zoek naar prettige overnachtingsplek met oplader (mogelijk DesC in Cortina Sulla Strada del Vino) en/of plekken waar we tijdens lunch kunnen bijladen.
 
In de Brenta Dolomieten zijn ze nog niet zo ver met oplaad stations. Net voor de Stelvio heb je in het dorp Gomagoi nog een oplaadpunt. Daarna door over de Gavia pas. Eventueel eten in Ponte di Legno dan snel over Passo Tonale. Lelijk wintersport oord. Daarna zit er nog een oplader in Dimaro. Vanaf daar kun je kiezen of je richting Trento gaat of richting Bozen dan zou je nog Molveno en Andalo mee kunnen nemen.
 
Egbert e.o./a., op de dueenergie kaart zie ik alleen maar palen non-disponible staan. Jij meldde dat je er met de pas twee kunt gebruiken? Enig idee hoe ik die vind?

Op camping Fabulous kom ik ondanks toezeggingen niet verder dan 5A, 4 km/u. Ik snap hoe de camping aan z'n naam Is gekomen.
 
Hier ook nog maar even de melding van SuC toppertje Magliano. Prachtige Destination ook voor eten en overnachten ook meerdaags.
 

Attachments

  • IMG_20160717_154431.jpg
    IMG_20160717_154431.jpg
    700 KB · Views: 67
  • Like
Reactions: Wheelsonfire
Egbert e.o./a., op de dueenergie kaart zie ik alleen maar palen non-disponible staan. Jij meldde dat je er met de pas twee kunt gebruiken? Enig idee hoe ik die vind?.

Buongiorno Kees !

Volgens hun website staan ze op de volgende lokaties, maar zijn ze inderdaad op dit moment niet beschikbaar..
via Antonio Gramsci 74,
Via Usodimare Antoniotto 14

die zal jij dan ook zien neem ik aan.. Geen Hera pas bij je ?
 
Iemand ervaring met opladen in de Dolomieten ? We plannen s'ochtends in S. Anton full geladen te vertrekken en over diverse passen te gaan (Stelvio, Gavia, Tonale). Ben op zoek naar prettige overnachtingsplek met oplader (mogelijk DesC in Cortina Sulla Strada del Vino) en/of plekken waar we tijdens lunch kunnen bijladen.

ik ben zaterdag in Toblach en heb een oplossing gevonden in dit hotel

Home

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, maar de eigenaar heeft zelf een hybride BMW waarvoor ze net een 11KW laadpunt in de garage gezet hebben. Volgens de installateur van het laadpunt moet het ook werken met een TESLA.

Ik zal de resultaten van het laden 'afmelden' in deze thread en desgevallend het hotel toevoegen aan de thread met hotels + laadoplossing.
 
Heb vanmorgen vroeg gebeld, was een probleem met de website.

Ik denk dat ik morgen de DeC in Roma ga gebruiken. Is zoals gebruikelijk voor 'patrons' maar het lijkt gewoon een parking te zijn.
Had op maandag twee keer geprobeerd te bellen ingeval reserveren nodig zou zijn, maar er werd niet opgenomen. Vanmorgen gewoon gegaan, en een van de twee plekken was vrij, de andere bezet door een Franse S.
De directie heette ons hartelijk welkom en gaf de nodige en overbodige aanwijzingen voor het inparkeren, wilde weten hoe lang we zouden blijven, waar we heen gingen, wilde al een taxi bellen (de parking ligt een beetje buiten het centrum, maar toch slechts 20 min lopen naar de eerste hotspot, Piazza della Popolo en op dat moment hadden we 68 min gedaan over een rit van 22 km dus we wilden wel lopen. Vaticaanstad ligt trouwens nog dichterbij. Afijn, keurige parkeerplek en de tarieven zijn laag.
Tot mijn verrassing werd mij bij het betalen gezegd dat ik voor het laden moest betalen. Ah, dat wist ik niet? 15 euro. Direct ging er een korting op de parkeerkosten af en omdat het totaal toen ineens 20 euro werd voor laden en 7 uur parkeren, heb ik dat maar zo gelaten. Een beetje vaag wel.
Fijne dag in Rome gehad, hoewel later op de dag bloedverziekend heet.
De mooiste foto van de dag Is natuurlijk
 

Attachments

  • IMG_20160719_102716.jpg
    IMG_20160719_102716.jpg
    280.8 KB · Views: 54
  • Like
Reactions: Wheelsonfire
We gaan dit jaar op vakantie naar Italië. Als zovelen hier :)
Nu heb ik hier eens gelezen over iemand die een Telepass tip gaf. Nu heb ik ook een Telepass transponder besteld. Nu lees ik her en der dat de voorruit van de Tesla plaatsing van zo'n transponder moeilijk maakt. Komt door de coating van de ruit. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Onze MS is uit 2013, dus een van de eersten :)
 
Op die manier kan je goedkoper in Rome zelf laan een Enel-paaltje aden met je Due card. Parkeren is dan zelfs gratis als ik mij goed herinner. Overigens, betalen voor een DeC laadsessie lijkt mij tegen de regels die Tesla hanteert. Of werkt dat niet mee zo ?
Ik was dus ook verbaasd. Vond het wel prima om veilig en ruim binnen te staan en heb als ik omreken naar alleen laadkosten voor zo'n 60kWh die 20 euro betaald, en het due-tegoed nog even gereserveerd. Vandaar dat ik geen zin had om me er druk over te maken, hoewel ik er rekening mee hou dat de medewerker bij wie ik moest afrekenen (mijn in/uitrijkaart deed het niet in de automaat..?) iets uit de duim zoog. Misschien kan iemand die (nog) niet op vakantie is, navraag bij Tesla doen?
 
We gaan dit jaar op vakantie naar Italië. Als zovelen hier :)
Nu heb ik hier eens gelezen over iemand die een Telepass tip gaf. Nu heb ik ook een Telepass transponder besteld. Nu lees ik her en der dat de voorruit van de Tesla plaatsing van zo'n transponder moeilijk maakt. Komt door de coating van de ruit. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Onze MS is uit 2013, dus een van de eersten :)
Je moet 'm echt zo dicht mogelijk tegen de bevestiging van de spiegel zetten, dan gaat het goed. Niet te hard komen aanrijden want de eerste signalering Is al ruim voor de poort. Heb ook een 2013 S.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Je moet 'm echt zo dicht mogelijk tegen de bevestiging van de spiegel zetten, dan gaat het goed. Niet te hard komen aanrijden want de eerste signalering Is al ruim voor de poort. Heb ook een 2013 S.
Dank Keesje! Plaats je transponder verticaal of horizontaal, rechts of links van de achteruitkijkspiegel? Welke snelheid adviseer je? Zit de eerste detectie (hoe) ver van te voren? Dank!