Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laa

This site may earn commission on affiliate links.
Vreselijk, kan alleen in Italië denk ik.
Ik wilde even laden bij een ultradruk outlet center, met nog 5 van de 8 laadplaatsen beschikbaar.
Aangekomen bleek toch alles bezet. Ik was eerste in de wachtrij. Het was wel vreemd dat er niemand in de Tesla's zat. Na ruim 40 minuten kwam er eindelijk iemand aan en vertrok.
Inmiddels stond er een hele rij auto's achter me te wachten.
De volgende eigenaar kwam aangelopen naar zijn Tesla zonder naar de rij om te kijken, koppelde zijn auto los en liep weer terug naar het winkelcentrum. Toen zag ik pas dat inmiddels 6 van de 8 laadplaatsen was losgekoppeld en werd gebruikt als Tesla parkeerplaats. Wat een stelletje aso's toch weer :-(
Paar jaar geleden ook al zoiets leuks meegemaakt bij een megastorm in de haven, alle buitenlanders druk bezig elkaar te helpen alles goed vast te leggen, een paar Italianen gooiden andermans boot los om hun eigen boot beter vast te kunnen leggen
.. 20240105_142801.jpg
1000025751.jpg
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Poeh, ik hoop dat nooit mee te maken. Ik zal altijd van andermans spullen afblijven, maar zal zo’n terugkerende halve zool in meerdere talen laten merken dat hij/zij een gigantische asshole is. Hoe haal je het in je hoofd? Ik kan daar gewoon niet bij. Hoe moeilijk is het nu om je auto na het laden te verplaatsen, zodat anderen ook kunnen laden.
Overigens zijn Italianen ook de kampioenen van ice-en van lokale laadpalen, dus verbazen. Nou nee…
 
Van de zomer stond een dikke Italiaanse diesel-Mercedes 4 dagen op één van de twee laadplekken. BeCharge gemaild met het verzoek om de politie te bellen. Kreeg ik mail terug dat ik dat zelf maar moest doen. Valt je toch ook de broek van uit.
 
Ja heb dit zelf een keer zien gebeuren. Laadklep gaat open ook al is de auto op slot. Dit was met de knop van een kabel van ev-chargeking.
Als ik mijn sleutel niet op zak heb, gaat mijn laadpoort toch echt niet ontgrendeld worden. Dit was helemaal in de begintijd mogelijk, maar bij mijn auto tegenwoordig niet meer.
 
Denk dat mijn situatie iets van max 1 jaar geleden is. Denk dat er wel 3 laadklepjes opengingen bij de Tesla’s om mij heen.

Update: ben net naar buiten gelopen zonder sleutel en zonder telefoon in de buurt en de laadklep gaat gewoon open bij het indrukken van de knop van mijn ev-chargeking laadkabel. Dus dit werkt gewoon nog steeds.
 
  • Like
Reactions: wooter
Heb het ook getest met de TWC. Als mijn spiegeltjes dichtgeklapt zijn en de auto op slot zit, kan ik drukken wat ik wil.. maar open gaat hij niet. Zou vreemd zijn dat dit anders is met een chargeking laadkabel.
 
Van de zomer stond een dikke Italiaanse diesel-Mercedes 4 dagen op één van de twee laadplekken. BeCharge gemaild met het verzoek om de politie te bellen. Kreeg ik mail terug dat ik dat zelf maar moest doen. Valt je toch ook de broek van uit.
Je zou denken dat het potentieel mislopen van inkomsten voor BeCharge toch voldoende incentive is om de politie in te schakelen in deze economisch uitdagende tijden.
 
  • Like
Reactions: Enzo63