Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Okay; werkt het met een NL-Ikea-family-pas, of moet een Italiaanse zijn?

Ben een beetje allergisch geworden voor al die loyalty passen (heb ooit mede aan de wieg gestaan van de AH BonusKaart...).. dus had er geen bij me in Ancona - je kunt 'm gewoon via een scherm ter plekke "aanvragen".. Uiteindelijk zien ze er overal allemaal hetzelfde uit (net als Billy..) en is het alleen een kwestie van je pasje laten zien om een Enel-laadpas te leen te krijgen. Dus die Nederlandse zal ook wel werken en anders regel je ter plekke een "Italiaanse"..
 
Mijn pas werkte in eerste instantie niet. Dat merkte ik pas ter plekke hetgeen behoorlijk vervelend kan uitpakken natuurlijk.....Helpdesk gebeld (doorverbonden naar uitstekend Engels sprekende heer) die per omgaande de pas activeerde.. moest nog gebeuren. Stuurde me zelfs nog een SMS met de bevestiging en vraag of het nu goed ging... Gaf zo'n "Tesla-service" gevoel ...
 
Dat is nuttig om te weten. Simone van Duferco Energia schreef mij dat de pas onderweg is en dat deze 'geactiveerd' is voor PayPal:

"Dear Mr. The card has been sent.
We have activated your number card on our PayPal circuit so you can easily pay from our website if you need more charge."

Maar blijkbaar moet er dus nog een activatie plaatsvinden, die doe ik dan maar vooraf vanuit Nederland.
 
Dat is inderdaad de activering bij Enel (of wie dat ook uitvoert) - de paal moet de pas kunnen herkennen. Normaal gesproken zou het vanzelf goed moeten gaan. Mooie van deze laadpalen in Italië is dat ze bijna allemaal 22kW zijn (alleen in Rome merkte ik lagere snelheid) - met een duo-lader (voordeel van de classic -;) ben je met twee uur lunchen en wat rondlopen weer 200 km geladen. En dat de palen amper bezet zijn ( geen hybrides daar..., weinig EV nog) .. helaas staan er van Enel niet meer dan pakweg 500 - Amsterdam alleen al heeft er drie keer zo veel staan..
 
Voor diegene die het andere draadje gemist heeft... SuC in Fano is vanochtend bevestigd door het hotel (Tag Hotel).

"I confirm that we’re installing a Tesla Supercharger. Works will be completed towards 15th July,"

Helemaal top deze snelle zomeruitrol van Tesla, aangezien wij vanaf begin Augustus niet ver van Arezzo zitten hebben hebben we met die SuC + Fano + Forte dei Marmi nu genoeg stroom voor uitstapjes naar de oost- en westkust
 
Mijn vrouw begint vanaf vandaag over Zuid-Frankrijk te praten. Ze wil zover niet rijden omdat ze schrik heeft dat we veel tijd gaan verliezen aan de SuC. Mijn 2e thuis is al van kindsbeen Italië. Als vegetariër kan ik er ook lekker eten. Via Duitsland heb ik een ruimer SuC netwerk dan in Frankrijk. Misschien moet ik mijn hypnose cursus eens terug oprakelen om haar van gedachte te doen veranderen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ze wil zover niet rijden omdat ze schrik heeft dat we veel tijd gaan verliezen aan de SuC.
Ze moet juist ver willen rijden omdat het zo heerlijk relaxt is.
Genieten van de reis, er de tijd voor nemen en even de mindset: "De vakantie begint als je de deur achter je dicht trekt."
Wordt een ervaringsmomentje voor haar, reizen met de Tesla is heerlijk. :)
 
Mijn ouders hebben mij ook jarenlang naar Italië meegesleept toen ik klein was. Sinds ik mijn vrouw heb leren kennen, gaan we om-en-om naar zuid Frankrijk en Italië. Na een korte gewenningsperiode moet ik toegeven dat de Ardéche/Gard best prettige bestemmingen zijn.