Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Om te kunnen laden op 16A blauwe stekkers heb je in ieder geval nodig: een verloopstuk van CEE 16A blauw naar de rode adapter die je bij je Tesla UMC krijgt, zie hier: (gebruik code TMC10 voor 10% korting)
Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female

Verder zou ik een verlengkabel meenemen voor CEE 16A rood (10 meter), en een huis-tuin-en-keuken adapter voor standaard schuko naar de italiaanse type L stopcontacten (voor nood - wel laadsnelheid in de auto flink lager zetten om te voorkomen dat eea oververhit)
 
  • Informative
Reactions: Charly D
Jammer- is een leuke en mooie plek - mijn meiden waren superenthousiast over het zwembad - ik meer over eten en de wijn -;)

Alternatief is in Parma blijven en laden op een van de publieke type 2 laadpalen van Enel. Dat kan via een laadpas van Due Energie. Of als je de andere route kiest die je noemde bij een van de palen in Santa Margherita Ligure, Is ongeveer halverwege. Hotels genoeg in die regio's -;)
 
Jammer- is een leuke en mooie plek - mijn meiden waren superenthousiast over het zwembad - ik meer over eten en de wijn -;)

Alternatief is in Parma blijven en laden op een van de publieke type 2 laadpalen van Enel. Dat kan via een laadpas van Due Energie. Of als je de andere route kiest die je noemde bij een van de palen in Santa Margherita Ligure, Is ongeveer halverwege. Hotels genoeg in die regio's -;)

inderdaad jammer, die combi is precies wat ik zoek ....ik ga ze nog een mail sturen, je weet nooit
 
Om te kunnen laden op 16A blauwe stekkers heb je in ieder geval nodig: een verloopstuk van CEE 16A blauw naar de rode adapter die je bij je Tesla UMC krijgt, zie hier: (gebruik code TMC10 voor 10% korting)
Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female

Verder zou ik een verlengkabel meenemen voor CEE 16A rood (10 meter), en een huis-tuin-en-keuken adapter voor standaard schuko naar de italiaanse type L stopcontacten (voor nood - wel laadsnelheid in de auto flink lager zetten om te voorkomen dat eea oververhit)

is alleen rood niet voldoende?
 
is alleen rood niet voldoende?

Hangt er van af waar je allemaal heen gaat en gaat verblijven en wat ze daar hebben natuurlijk.
Mijn ervaring is dat je vaker blauwe 16A stekkers zult aantreffen dan rode.
Ik heb vorig jaar in ieder geval bij vier agriturismo's in Toscane op 16A blauw kunnen laden.
En voor een paar tientjes vergroot je het aantal mogelijkheden waar je kan laden aanzienlijk.
Andere ervaring: vertrouw niet blindelings op antwoorden betreffende laadmogelijkheden die je per email van verhuurders krijgt - soms hebben ze zelf geen idee of ze 16A of 32A aansluitingen beschikbaar hebben.
Een foto zegt al meer maar dan nog kan het lastig zijn om te zien of het om 16A of 32A gaat.
 
Hoera, weer een Supercharger erbij in Italië! San Severino, onder Napels.
Die komt mooi van pas komende zomervakantie naar Amalfi :D
IMG_0729.jpg
 
Last edited:
de route gaat volledig om :D, ik pak Milaan - Genua - Forte dei Marmi, dus de kustweg. Iemand ervaring met in één stuk door zonder te laden van Dorno naar Forte dei Marmi? Via daglievemensen.nl ( ivm rekening houdend met hoogteverschillen ) geeft hij vrij hoog verbruik aan ( 76 kWh op 221km bij gemiddeld verbruik van 250 Wh/km )
 
Ik heb geen ervaring met dat stuk - maar met een 90D moet je die 221 km natuurlijk makkelijk kunnen halen. Voor ons is sinds we Tesla rijden de reis meer en meer een onderdeel van de vakantie geworden... lekker relaxed.. Als ik het stuk zou moeten rijden zou ik een pas van Due Energie meenemen en waarschijnlijk lekker even stoppen langs de kust om wat bij te laden (bv rond Genua).. rustig kop koffie drinken of wat eten.. Italianen uitleggen wat voor fantastische auto dit is - aandacht verzekerd en altijd leuk -;)
 
Ik heb geen ervaring met dat stuk - maar met een 90D moet je die 221 km natuurlijk makkelijk kunnen halen. Voor ons is sinds we Tesla rijden de reis meer en meer een onderdeel van de vakantie geworden... lekker relaxed.. Als ik het stuk zou moeten rijden zou ik een pas van Due Energie meenemen en waarschijnlijk lekker even stoppen langs de kust om wat bij te laden (bv rond Genua).. rustig kop koffie drinken of wat eten.. Italianen uitleggen wat voor fantastische auto dit is - aandacht verzekerd en altijd leuk -;)

die 221km moet inderdaad prima te doen zijn, maar ik heb nog geen ervaring met rijden met hoogte verschillen en ik zit nu met de 1e 5.000km op een gemiddeld verbruik van 286 Wh/km, valt mij wat tegen dus ben daar nog wat onzeker over...
Ik heb de reis nu gepland, we starten de donderdag en rijden tot meer van Luzern, dan vrijdagochtend op tijd de Gotthart door ivm files en B&B bij Gavi ( 320 slechts die dag rijden ). Op zaterdag slechts kleine 300km nog naar plaats van bestemming, dus onderweg inderdaad lekker lunchen aan de kust. Hoewel de B&B aangaf dat ik op stopcontact kan laden, ben ik nog wat op zoek naar zekerheden om alleen bij SuC' ers te laden. Overnachtingen zijn geboekt, kabels zijn vandaag binnengekomen, nu nog een kaart van Due Energie en laat de zomer maar komen ;)
 
Goede instelling ! Nog één tip. als je toch de tijd neemt ga dan over de Gotthart-pas ipv door de tunnel! Met een Tesla duizend keer leuker dan door die saaie donkere tunnel.... de auto blijft maar doortrekken omhoog.. geen centje pijn.. en je geniet ook nog een van de mooie uitzichten. Van de energie die je gebruikt omhoog, krijg je een groot deel weer terug naar beneden.