Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
de route gaat volledig om :D, ik pak Milaan - Genua - Forte dei Marmi, dus de kustweg. Iemand ervaring met in één stuk door zonder te laden van Dorno naar Forte dei Marmi? Via daglievemensen.nl ( ivm rekening houdend met hoogteverschillen ) geeft hij vrij hoog verbruik aan ( 76 kWh op 221km bij gemiddeld verbruik van 250 Wh/km )

Volgens mij geen probleem. Die A7 naar Genua is vrij vlak, rond Genua maak je wel wat hoogtemeters maar daarna is het ook weer vlak.
En als je dit in de zomer gaat doen: je verbruik is bij de hogere temperaturen een stuk beter dan in de winter in NL.
Ik zou het met mijn S60 ook redden.
 
  • Informative
Reactions: Charly D
drie kwartier pakweg.... tuurlijk is de tunnel sneller, als je tenminste niet hoeft te wachten... maar je hebt wel drie kwartier genieten!
Ik heb het vorige jaar mei op deze manier gedaan - ook leuk (behalve het weer) -;)
Het verschil is dus nog geen half uur, want de tunnel kost je ook zo'n 15 minuten. En als het druk is vanuit het zuiden pak dan een afslag eerder (vaak wordt deze dan al in de navigatie aangegeven) ben je al gauw sneller, is mijn ervaring.:)
 
Dat is precies wat wij ook doen... fileinfo in de gaten houden en voor de file-voor-de tunnel er af.. Het is echt erg leuk - en sterk aan te bevelen - met een EV de bergen in te gaan. Bij warm weer dak open en je zoeft omhoog/omlaag. Andere aanrader: Stelvio pas in de Dolemieten - hebben we vorig jaar gedaan. Omhoog schrik je je rot over je energieverbruik - naar beneden krijg je er weer erg veel terug. Na de afdaling heb je er tov de top pakweg weer 15 km typica bij.
 
Schaamteloos gekopieerd uit het Zoe-forum.
Ik ben zelf nog niet tot in Italië geraakt, maar dit lijkt me wel erg bruikbaar.

Verse nieuws uit Italië, rechtstreeks vanuit het Enel hoofdkantoor
icon_smile.gif


Enel Energia heeft een App heeft gereleased genaamd "E-Go" waarmee je (in het Engels) een account kan aanmaken en koppelen aan een credit card (Eurocard/Mastercard, Visa, etc).

Vanuit deze app kan je 1 van de 830 stuks 22kWh ENEL laadpalen vinden & starten.
Na het laden kan je hem met deze app stoppen.

Bijna alle palen hebben minimaal 1 Mennekes Type 2 aansluiting en vaak ook nog een Frans/Italiaanse 3C outlet.

Het tarief is 2,5 cent / minuut oftwel €1,50 per uur. Erg betaalbaar dus, voor 22kWh komt dat neer op €0,07 per kWh,
daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

Hier is de rechtstreekse link naar de app voor iOS en Android

Ciao!


 
Dat ziet er erg goed! Geen gedoe met contracten en rekeningen zoals bij Due Energie.. administratie die niet klopt... gewoon credit-card.! En we gaan komende zomer ook weer gratis laden zie ik. Ik vraag me wel af wat wordt bedoeld met "top-up service"... tot nu toe betaal je bij Enel gewoon de tarieven die we hier ook kennen.

The refills are free until December 31! Then pay only 2.5 cents per minute * (VAT and taxes included).
The rate is valid for public stations of Enel, in Italy.
*This refers exclusively to top-up service


Als er inmiddels werkelijk ruim 800 laadpunten zijn hebben ze flink uitgebreid - vorig jaar zaten ze rond de 500. Overigens kamen we twee jaar terug in Rome ook nog wel 11kW paaltjes tegen

Direct maar aangemeld - je moet een Codice Fiscale invoeren dat werkt prima met de button Calcola CF. Kom uiteindelijk niet verder bij de aanmelding, bij de bevestiging en daarna invoeren van de aanvullende gegevens hangt het systeem.. iemand al wel gelukt het af te ronden?
 
Dat ziet er erg goed! Geen gedoe met contracten en rekeningen zoals bij Due Energie.. administratie die niet klopt... gewoon credit-card.! En we gaan komende zomer ook weer gratis laden zie ik. Ik vraag me wel af wat wordt bedoeld met "top-up service"... tot nu toe betaal je bij Enel gewoon de tarieven die we hier ook kennen.

The refills are free until December 31! Then pay only 2.5 cents per minute * (VAT and taxes included).
The rate is valid for public stations of Enel, in Italy.
*This refers exclusively to top-up service


Als er inmiddels werkelijk ruim 800 laadpunten zijn hebben ze flink uitgebreid - vorig jaar zaten ze rond de 500. Overigens kamen we twee jaar terug in Rome ook nog wel 11kW paaltjes tegen

Direct maar aangemeld - je moet een Codice Fiscale invoeren dat werkt prima met de button Calcola CF. Kom uiteindelijk niet verder bij de aanmelding, bij de bevestiging en daarna invoeren van de aanvullende gegevens hangt het systeem.. iemand al wel gelukt het af te ronden?

Ja dit me me gelukt, ik heb me aangemeld als Oversea customer...... bij mij werd het BTW nummer niet geaccepteerd
 
Ja, is gelukt. Als particulier. Zakelijk lijkt die last te hebben met mijn BTW-nummer. Kwestie van formaat?
De Codice fiscale kon ik genereren met deze, in te geven zonder spatie in de App.
Na te klikken op de link in de bevestigingsmail kon ik opnieuw inloggen en kon ik zelfs mijn creditcard gegevens overmaken.