Net mijn P85D opgehaald in Rotterdam waar hij de Ludicrous upgrade gekregen heeft. Wat me opviel is dat ze daar vertelden dat dit pas de 5e was die ze daar gedaan hadden, had verwacht dat er meer gekken zoals ik waren
Anyway, flink stukje rustige snelweg naar huis dus genoeg kunnen testen. In eerste instantie dacht ik "Meh, is dit het nu?" want het verschil in stoplicht sprintjes is voor het gevoel niet heel veel anders maar gaandeweg ga je toch het verschil voelen.
Het is geen gigantische verandering, maar er is toch wel duidelijk een verschil vanaf +- 100km/u te voelen tov de P85D, waar deze vanaf die snelheden aanvoelde als een "normale" P85 lijkt het nu alsof het duwtje achter je rug net dat beetje meer is.
En dan bij hogere snelheid: even van 150 naar 200 getrokken (in Duitsland natuurlijk
) en dat is toch echt wel een goed merkbaar verschil met voorheen.
Het doet me een beetje denken aan "vroeger" toen ik met mijn Porsche nog regelmatig bij vrij baan op de snelweg ff het gaspedaal op de vloer stompte en dat lekkere duwtje in je rug voelde, heerlijk!
Nu met de Ludicrous kan dat ook weer maar dan met in je hoofd een groene weide met windmolens en bloemetjes want er worden geen liters olie verstookt in het proces
Toen ik bijna terug thuis was zat er nog zo'n 30-40% in en waar voorheen bij lagere SoC een merkbaar beperkt vermogen beschikbaar was lijkt er nu duidelijk meer pit in te zitten bij lagere SoC.
Binnenkort nog wat 0-100 sprintjes proberen, dat heb ik nu niet echt kunnen testen, maar mijn gevoel zegt dat ik dat verschil niet echt zal gaan merken. Het was sowieso al een nekhernia-machine die P85D dus dat zat al wel snor.
Al met al niet ontevreden, maar eigenlijk moet je wel een steekje los hebben als je zo'n upgrade doet
En de hoofdprijs betalen bij aanschaf: dat zou ik echt alleen doen als geld geen issue is en je het beste van het beste wil.
Paar andere puntjes ook netjes afgevinkt door het SeC, en natuurlijk is de config van de auto veranderd, zo staat er nu een streepje onder de P85D in het infoscherm en op de badge achterop: