Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade P85D?

This site may earn commission on affiliate links.
Niet doen! ;)
Straks ben je sneller dan ik in mijn X, die met de L maar net de non L S bij kan houden... daar kunnen we niet aan beginnen.... :D;)

Maar, eerlijk is eerlijk... de keuze is OF geen P OF P met L in mijn ogen... Dus doen.... niet zo zeer voor de snellere 0-50, maar voor de snellere 50-150... waar de L dichter in de buurt komt van wat wij destijds met de PD aankoop verwacht hadden...
 
  • Like
Reactions: Wolfke
Zonet melding gekregen dat de upgrade in Aartselaar mogelijk is vanaf mei. Begint nu toch te kriebelen ...
Als ik de posts op het US forum goed lees:
Positief: prestaties liggen enorm dicht bij de P90DL. Prijs 1/2 bij bestelling nieuwe.
Negatief: batterij wordt sneller te warm bij langdurig "doorduwen".

Nu ben ik niet echt een track-beest dus het sneller warm worden is niet echt een issue. Ik hou er wel van om af en toe serieus door te trekken om dan nadien terug relax te rijden.

Voor mij is het bijna een no-brainer. Wat denken jullie?

Mei ?
Ik heb op 9 Maart een offerte gekregen vanuit Aartselaar (6100,01 Euro, let op die ene eurocent). De update zou 3 dagen in beslag nemen. Vroegste inplanning zou voor Juli zijn.
En vandaag is het dan Mei, raar?
(er zijn tot nu slechts een vijftal reserveringen heb ik begrepen)

Nu ik wacht nog altijd op een testrit vooraleer te bestellen. Deze keer wil ik zeker zijn dat het beloofde ook effectief geleverd wordt. Maar een testauto met L is blijkbaar niet zomaar beschikbaar.
 
Last edited:
Mei ?
Ik heb op 9 Maart een offerte gekregen vanuit Aartselaar (6100,01 Euro, let op die ene eurocent). De update zou 3 dagen in beslag nemen. Vroegste inplanning zou voor Juli zijn.
En vandaag is het dan Mei, raar?
(er zijn tot nu slechts een vijftal reserveringen heb ik begrepen)

Nu ik wacht nog altijd op een testrit vooraleer te bestellen. Deze keer wil ik zeker zijn dat het beloofde ook effectief geleverd wordt. Maar een testauto met L is blijkbaar niet zomaar beschikbaar.

Kun je niet een P90DL uitproberen? Ik heb begrepen dat de prestaties van een "omgekatte" P85DL maar fractioneel lager zijn.

Ik zie trouwens in je handtekening dat je op zoek bent naar een Jensen Interceptor. Het garagebedrijf waar mijn oldtimers in onderhoud zijn is dé Nederlandse Jensen specialist (klassieker service Schackman, www.klassiekerservice.info) met veel contacten. Wellicht dat hijnog een goede tip voor je heeft!
 
Kun je niet een P90DL uitproberen? Ik heb begrepen dat de prestaties van een "omgekatte" P85DL maar fractioneel lager zijn.

Ik zie trouwens in je handtekening dat je op zoek bent naar een Jensen Interceptor. Het garagebedrijf waar mijn oldtimers in onderhoud zijn is dé Nederlandse Jensen specialist (klassieker service Schackman, www.klassiekerservice.info) met veel contacten. Wellicht dat hijnog een goede tip voor je heeft!

Bedankt voor de tip, ik zal zeker contact opnemen met Schackman. Intussen heb ik toch al heel wat info en aanbiedingen ivm de Jensen, binnenkort valt de beslissing welke het gaat worden. Het is eens iets anders een dikke V8 die 25l/100km verbruikt.

Idd de P90DL en P85DL zijn zo goed als identiek. Echter in Aartselaar hadden ze niet direct een P90DL. Ze gaan me bellen zodra die beschikbaar is, er is blijkbaar een demowagen die de ronde doet langs de verschillende service centers.
 
ik heb begrepen dat er vandaag eentje naar L wordt omgebouwd. Als je de posts hierboven leest zie je van wie. Misschien eens lief vragen of je mag meerijden?

That would be me ;) Hij staat nu in Rotterdam, hoop dat hij morgen klaar is, ben heeeeeeel benieuwd of ik positief verrast wordt door het resultaat.
En meerijden kan altijd geregeld worden! (maar gezien je locatie vermoed ik dat anderen dichter bij je zitten qua reistijd)
 
  • Like
Reactions: redevries and HWS
Morgenochtend ophalen, hoop dat t lukt voor die tijd, nu al drie update failed notificaties ontvangen
image.jpeg
 
Net mijn P85D opgehaald in Rotterdam waar hij de Ludicrous upgrade gekregen heeft. Wat me opviel is dat ze daar vertelden dat dit pas de 5e was die ze daar gedaan hadden, had verwacht dat er meer gekken zoals ik waren ;)

Anyway, flink stukje rustige snelweg naar huis dus genoeg kunnen testen. In eerste instantie dacht ik "Meh, is dit het nu?" want het verschil in stoplicht sprintjes is voor het gevoel niet heel veel anders maar gaandeweg ga je toch het verschil voelen.
Het is geen gigantische verandering, maar er is toch wel duidelijk een verschil vanaf +- 100km/u te voelen tov de P85D, waar deze vanaf die snelheden aanvoelde als een "normale" P85 lijkt het nu alsof het duwtje achter je rug net dat beetje meer is.

En dan bij hogere snelheid: even van 150 naar 200 getrokken (in Duitsland natuurlijk :cool:) en dat is toch echt wel een goed merkbaar verschil met voorheen.
Het doet me een beetje denken aan "vroeger" toen ik met mijn Porsche nog regelmatig bij vrij baan op de snelweg ff het gaspedaal op de vloer stompte en dat lekkere duwtje in je rug voelde, heerlijk!
Nu met de Ludicrous kan dat ook weer maar dan met in je hoofd een groene weide met windmolens en bloemetjes want er worden geen liters olie verstookt in het proces :)

Toen ik bijna terug thuis was zat er nog zo'n 30-40% in en waar voorheen bij lagere SoC een merkbaar beperkt vermogen beschikbaar was lijkt er nu duidelijk meer pit in te zitten bij lagere SoC.
Binnenkort nog wat 0-100 sprintjes proberen, dat heb ik nu niet echt kunnen testen, maar mijn gevoel zegt dat ik dat verschil niet echt zal gaan merken. Het was sowieso al een nekhernia-machine die P85D dus dat zat al wel snor.

Al met al niet ontevreden, maar eigenlijk moet je wel een steekje los hebben als je zo'n upgrade doet ;) En de hoofdprijs betalen bij aanschaf: dat zou ik echt alleen doen als geld geen issue is en je het beste van het beste wil.

Paar andere puntjes ook netjes afgevinkt door het SeC, en natuurlijk is de config van de auto veranderd, zo staat er nu een streepje onder de P85D in het infoscherm en op de badge achterop:

IMG_4103.JPG
IMG_1370.JPG
IMG_1371.JPG
 
Vandaag een proefrit gedaan met een P90DL in Zaventem. Ik ga de L upgrade voor mijn P85D dus niet bestellen.
De acceleratie van 80 naar 120 is idd iets sneller, maar nu ook weer niet dusdanig veel sneller dat het 6000 Euro waard is. Dat de auto ook nog sneller naar 250 kan interesseert mij bitter weinig.

Ik raad echt iedereen aan eens een proefrit te doen vooraleer de L upgrade te bestellen. En natuurlijk ook graag jullie mening hier posten.
 
Gisteren mij P85DL in ontvangst mogen nemen. Je voelt wel degelijk een verschil. Ik stapte uit de P85 loaner in mijn P85DL en gaf "plankgas" (uit gewoonte) en verwachtte de schok niet. Het was de eerste keer dat ik echt het gevoel had dat mijn ogen in mijn oogkassen gedrukt werden en alles wat wazig begon te worden. De volgende keren anticipeerde ik de schok wel en ging het beter.

Ook is het beschikbaar vermogen duidelijk beter op hogere snelheden. Ik heb wel de indruk dat hij iets minder handelbaar is wanneer je serieus optrekt (breekt gemakkelijker wat uit)?

Binnenkort eens vergelijken met Jan z'n P85D en zien of ik hem kan overtuigen ;-)
 
  • Like
Reactions: LuckyLuke and HWS
Gisteren mij P85DL in ontvangst mogen nemen. Je voelt wel degelijk een verschil. Ik stapte uit de P85 loaner in mijn P85DL en gaf "plankgas" (uit gewoonte) en verwachtte de schok niet. Het was de eerste keer dat ik echt het gevoel had dat mijn ogen in mijn oogkassen gedrukt werden en alles wat wazig begon te worden. De volgende keren anticipeerde ik de schok wel en ging het beter.

Ook is het beschikbaar vermogen duidelijk beter op hogere snelheden. Ik heb wel de indruk dat hij iets minder handelbaar is wanneer je serieus optrekt (breekt gemakkelijker wat uit)?

Succes en hou alles heel zou ik zeggen. Overmoed zit altijd in een klein hoekje en voor je het weet overkomt het je een keer. Maar het is wel leuk en zonder geluk vaart niemand wel. :)