You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Ik begrijp absoluut niet wat de obsessie is van MS owners met vermogen en de 0-100 tijd"
"Maar om terug te komen op die obsessie van owners met die 0-100 tijd"
"Ga je uberhaupt iets merken van 0,1 sec sneller naar de 100??"
"Als je als een BMW M3 rijder de hooligan uithangt met een P85D zal je het verbruik wel op 500-600 Kw/h krijgen en dan heb je 80kw energie verbruikt voor 160km. Waar zit de ecologische component dan nog?"
Nou voel ik me toch een keer aangesproken op dit forum.....
Deels om de simplificatie:
Het gaat mij NIET om het verschil in 0-100! Het gaat mij om het ontbreken van verschil vanaf ca 60? km/hr ten opzichte van mijn eerdere P85 die door mij toch wel verwacht was door het vermogensverschil!
De eerste Punch is geweldig, maar gezien het geadverteerde vermogen van 700 pk, had ik die dus over een groter toerengebied verwacht, en niet dat eenmaal op snelheid een P85 of 85D vergelijkbaar zou zijn.
En deels door het aanspreken op de ecologische component wat ook een oversimplificatie in zich heeft (zelfs den Haag vergoeilijkt de jaloezietaks met het argument dat veel vermogen wel slecht MOET zijn voor het verbruik en dus hogere belasting):
Mijn All time Average is inmiddels 197 Wh / km en dalende, dus de ecologische component wordt zeker niet vergeten (met de P85 had ik 200 Wh / km als ATA)
Ik mis alleen de pk's (die ik gezien mijn verbruik dus niet continu aanspreek) voor betaald heb toen ik de overstap maakte naar een nog mooiere droomauto.
Een vreemde prijs. Ik zit met 12.500 euro in mijn hoofd voor het vervangen van een 85 kWh batterij. En als "optie" bij de configuratie is de meerprijs 3.000 euro dus zou je denken dat ze op 15.500 euro moeten uitkomen? :frown:
Upgrade kost 29.000 dollar:Toch zoemt voor de vervanging naar de nieuwe batterij voor de Roadster al een tijdje een prijs van minder dan 10K$ rond...
Maar dat zal ongetwijfeld een geste naar de klanten zijn, icm inname oude pakket.
Toch zoemt voor de vervanging naar de nieuwe batterij voor de Roadster al een tijdje een prijs van minder dan 10K$ rond...
Maar dat zal ongetwijfeld een geste naar de klanten zijn, icm inname oude pakket.
Tja, er zoemt hier op het forum wel meer rond dat meer op wishfull thinking gebaseerd is dan de echte waarheid. Je kan van Tesla alles zeggen maar niet dat ze goedkoop zijn. Verhaaltjes van financiele gestes naar de klanten toe moet je dan ook met een hele dikke korrel zout nemen... Gelden plaatste al de link naar de officiele webshop : $29 000 en geen cent minder.
"Ik begrijp absoluut niet wat de obsessie is van MS owners met vermogen en de 0-100 tijd"
"Maar om terug te komen op die obsessie van owners met die 0-100 tijd"
"Ga je uberhaupt iets merken van 0,1 sec sneller naar de 100??"
"Als je als een BMW M3 rijder de hooligan uithangt met een P85D zal je het verbruik wel op 500-600 Kw/h krijgen en dan heb je 80kw energie verbruikt voor 160km. Waar zit de ecologische component dan nog?"
Nou voel ik me toch een keer aangesproken op dit forum.....
Deels om de simplificatie:
Het gaat mij NIET om het verschil in 0-100! Het gaat mij om het ontbreken van verschil vanaf ca 60? km/hr ten opzichte van mijn eerdere P85 die door mij toch wel verwacht was door het vermogensverschil!
De eerste Punch is geweldig, maar gezien het geadverteerde vermogen van 700 pk, had ik die dus over een groter toerengebied verwacht, en niet dat eenmaal op snelheid een P85 of 85D vergelijkbaar zou zijn.
En deels door het aanspreken op de ecologische component wat ook een oversimplificatie in zich heeft (zelfs den Haag vergoeilijkt de jaloezietaks met het argument dat veel vermogen wel slecht MOET zijn voor het verbruik en dus hogere belasting):
Mijn All time Average is inmiddels 197 Wh / km en dalende, dus de ecologische component wordt zeker niet vergeten (met de P85 had ik 200 Wh / km als ATA)
Ik mis alleen de pk's (die ik gezien mijn verbruik dus niet continu aanspreek) voor betaald heb toen ik de overstap maakte naar een nog mooiere droomauto.
Kan je volgen dat je natuurlijk graag hebt waar je voor betaald hebt.
Om een andere poster te antwoorden : ja, ik heb een testrit gemaakt met een P85D en ja die acceleratie is simpelweg GEWELDIG.
Alleen vind ik het een beetje haaks op de groene(?) filosofie van tesla om zoveel de kaart van "vermogen" te trekken?
wagens als een 911, Ferrari, Lambo worden door de band toch wel door andere publiek gekocht dan een Tesla.
Die laatste toch eerder uit ecologische overweging dan puur uit liefde voor auto's? Of hebt ik het mis? Koop je een tesla dan echt voor zijn 0-100 tijd ? Misschien wel als je voor een P90DL gaat want je kan inderdaad voor een gewone 85S gaan
Alleen vind ik het een beetje haaks op de groene(?) filosofie van tesla om zoveel de kaart van "vermogen" te trekken?
Dit is nu een aanname waar ik totaal niet bij kan. :wink:
.
Op de Belgische TV ging gisteren een film ploeg mee met een professor die een MS had en het eerste dat die man wou tonen was de 0-100 sprint?????
Met alle respect, maar echt belangrijk lijkt me dat niet al al helemaal niet voor een prof om even te showen voor TV. Wel voor iemand met een petje in een M3.
Juist de performance van de auto zorgt ervoor dat in no time het imago van elektrisch rijden veranderd is. En dat is in dit stadium nog wel nodig.
En daar zit naar mijn mening precies de kracht van Tesla. Het groene geitenwollensokken volk en de patserpetjes hebben opeens een gemeenschappelijke interesse terwijl ze voorheen recht tegenover elkaar stonden. Dáár zit de winst want het maakt niet uit waarom je groener rijdt zolang het maar gebeurd. En powerjunks zoals ik besluiten ineens dat er dan ook maar zonnepanelen op het dak moeten komen, we ontdekken dat elektrisch rijden eigenlijk heel lekker is dus de volgende auto voor de vrouw moet ook elektrisch zijn. Bij mij is deze beweging enkel en alleen opgang gekomen door de buitenaardse prestaties van Tesla.
Naar mijn mening wordt er juist door de uitmuntende prestaties van de Tesla veel milieu gespaard. No way dat ik ooit in een Prius of soortgelijke zou gaan rijden. Ik ben een bekeerde Petrol head die er niet over dacht om power en plezier in te leveren voor het milieu. Ik was groot vervuiler en tevens levensgenieter. Nu rijd ik groen en ben een nog grotere levensgenieter geworden.
Als de Tesla 0-100 in 9 seconden deed stond ie never nooit niet bij mij op de oprit.
En daar zit naar mijn mening precies de kracht van Tesla. Het groene geitenwollensokken volk en de patserpetjes hebben opeens een gemeenschappelijke interesse terwijl ze voorheen recht tegenover elkaar stonden. Dáár zit de winst want het maakt niet uit waarom je groener rijdt zolang het maar gebeurd. En powerjunks zoals ik besluiten ineens dat er dan ook maar zonnepanelen op het dak moeten komen, we ontdekken dat elektrisch rijden eigenlijk heel lekker is dus de volgende auto voor de vrouw moet ook elektrisch zijn. Bij mij is deze beweging enkel en alleen opgang gekomen door de buitenaardse prestaties van Tesla.