Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt 19 inch, maar dat had mn 2019 m3 LR ook.
Die had in het begin ook precies dezelfde getallen (499km range bij 100%), maar met een range van 525km in de “advertentie” destijds.
Dus ik had gehoop nu toch wel iets met een 5.. te zien.

Onze my rwd 2024 heeft een aangegeven range van 455 en geeft op het scherm bij 100% netjes 420km weer. En mag overigens altijd 100% vol.

Maar ik ben overigens alleen benieuwd wat andere m3 2024 LR rijders ervaren. Om er zeker van te zijn dat er niets mis is met mn accu!

Verder ben ik uiteraard fan….
Mijn model y RWD van Januari 2024, km stand 6000, geeft op 100 procent nu 414 km aan en toen ik hem nieuw had stond die op 418 km

Dus elk maand is er 1 km van af gegaan.

Wat geeft die bij jullie aan?
 
Die initiële drop heeft weinig betekenis, aangezien geen enkele batterij identiek is. De ene zal dus iets sneller degraderen dan de andere... Eens die initiële drop voorbij is, moet dat meer uitvlakken.

Wat telt is de reële range die je bereikt, niet de EPA die de wagen aangeeft ;)

Initieel gaf mijn M3 als 438 km aan, woensdag toevallig nog eens gecheckt en stond op 435 km (km stand = 6300 km, sinds 31/1), dus pakweg 2-3 km minder.