Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
M3 Performance 12/2021
1,5 jaar oud
18900 km
435km @ 90%

Nieuwe batterij September 2022
Wekelijks 2x DC supercharge (enkel voor wat marge om comfortabel thuis te raken)
AC tot 85% laden

Origineel 506km @ 100%

Heb wel de indruk dat tijdens de winter de Guess-o-meter lager aangeeft dan in de zomer.
Het feit dat ik een nieuwe batterij halverwege gekregen heb, lijkt mij niet van “degredatie” bespaard te hebben, wat ik wel raar vind.
 
Model Y Performance
September 2022
8000 km
90% = 430 km

Eerste 3 maanden alleen maar SuC geladen ivm opmaken referral km's Icm energieprijzen.
KMs had ik uiteindelijk nog 40.000 over, dus niet gelukt ;)
Bijzonder hoor! Ik heb er ook één uit september en zit ook op 430 km bij 90% terwijl ik maar maximaal 10 keer gebruik heb gemaakt van SuC. Heeft dus geen impact gehad zo te lezen.
 
  • Helpful
Reactions: Hes Paul
Mijn MS die ik vorig jaar in juni verkocht had 200000 km, waarvan de helft SuC.
Ik kocht hem als demowagen met 4000km.
In het begin zat de degradatie heel slecht (5,2%) in vergelijking met statistieken die ik vond. Ik vermoedde een slechte behandeling tijdens zijn 3 maand als demowagen.
Bij verkoop na 6 jaar zat ik op 8,9 %, niet eens een verdubbeling tussen 1 en 6 jaar.
terwijl ik maar maximaal 10 keer gebruik heb gemaakt van SuC. Heeft dus geen impact gehad zo te lezen.
Inderdaad, ik denk dat de batterij nu optimaal gepreconditioneerd wordt voor en tijdens het SuC laden. ik heb in die 6,5 jaar het BMS voorzichtiger zien worden en de batterijconditionering voor vertrek of voor het SuC laden er zien bij komen. Tesla krijgt dank zij de datacaptatie veel ervaring binnen en handelt er naar.
Niet alle wijzigingen via updates zitten aan de oppervlakte.
 
Let wel: betreft (bij jou en bij mij) projected range en zegt dus niet echt iets over degradatie.
Wat bedoel je met projected? Als dat de waarde is bovenaan het scherm en in de app, dan heeft dit net wel alles te maken met degradatie. Eigenlijk met niets anders dan degradatie.
Als het de waarde is in het scherm met de energiegrafiek die je op actual gezet hebt, dan heeft het vooral met de historiek van de laatste 10, 20 of 50 km, maar zelfs met hetzelfde verbruik over die afstand, zal die waarde ook minder zijn als er meer degradatie is.