Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tips voor avondje Amsterdam?

This site may earn commission on affiliate links.
Parking centrum oosterdok, is die tesla vriendelijk ?

Ja dit is een hele goede parking, ik woon er om te hoek. Als je dan te dronken bent om terug te rijden dan zit er een heel fijn hotel direct boven de parking: Double Tree by Hilton. Direct daarnaast lekker eten bij Samhoud places, van Moshid Roth voorheen 't Brouwerskolkje. Dit wordt een top avond en nacht. Wel een goedgevulde portemonnee meenemen!
 
Ja dit is een hele goede parking, ik woon er om te hoek. Als je dan te dronken bent om terug te rijden dan zit er een heel fijn hotel direct boven de parking: Double Tree by Hilton. Direct daarnaast lekker eten bij Samhoud places, van Moshid Roth voorheen 't Brouwerskolkje. Dit wordt een top avond en nacht. Wel een goedgevulde portemonnee meenemen!

Bedankt voor de tips, was van plan te overnachten in art'otel, ; door de zag zitten we op de rai. Dacht van 's avonds eens Amsterdam te verkennen met mijn collega, en dan de dag erop 's middags terug richting huiswaarts te karren.
 
Misschien een beetje laat maar de beste tip voor een avondje Amsterdam is al eens door Theo Maassen gegeven:

Pak de trein naar Eindhoven! :biggrin:

https://www.youtube.com/watch?v=J2rJBBzgu0k

ff geniete ...

Natuurlijk zijn de onderwerpen Berry van Aerle en Mengvoeders United ook zeker de moeite waard om een keer naar Theo zijn voorstelling te gaan zodra hij weer naar Amsterdam komt:biggrin:
Ben ik meteen weer on topic:wink:
 
Parking centrum oosterdok, is die tesla vriendelijk ?

Ik parkeer hier vaak en graag! Vaak goedkoper dan P+R omdat je hier al in het centrum bent en dus geen metro/tram meer hoeft te betalen. In ieder geval eenvoudiger dan P+R! De parkeergarage is vrij ruim. Dus dat lukt wel met de Tesla.

- - - Updated - - -

Parking RAI is nog wel eens uitdaging heb ik gelezen.

De RAI is niet echt geschikt voor grote auto's. Echter... als je een elektrische grote auto hebt moet je 2 a 3 bochtjes voorzichtig nemen en dan sta je bij de overbemeten mooie vakken met laadpalen. Dus dan valt het nog wel mee. Tenzij ze allemaal bezet zijn, maar dat heb ik bij de RAI nog niet meegemaakt.
 
Ik had vorige week om 10.00 's ochtends het laatste plekje...

Ah, het kan dus wel! Bij P+R Sloterdijk mag je trouwens gratis laden, maar elke keer als ik daar kom staan daar die Smart deelauto's aan de lader. Dus daar valt niks (gratis) te laden. Bij P+R Zeeburg is het me wel eens gelukt om gratis te laden, maar ook daar staan slechts twee (langzame) laders.
 
Hebben jullie ook een ervaring voor de parkings in het Westen: bos en lommer of westergasfabriek? Ook oplaadfac op website: maar veilig en breed genoeg?

Ik sta vaak in de Westergasfabriek parking, dat is een zeer ruime parking. Het laden kun je daar overdag wel vergeten, er zijn twee plekken maar die zijn bijna altijd in gebruik. Net buiten de parking staan nog twee palen op normale parkeerplekken, daar zie ik nog wel eens een plekje.
 
Parking Stopera/Stadhuis. Ruim, licht, en centrumcentrumcentrum. Ook opladen dacht ik.

Vanuit daar loop je door de Staalstraat richting Hotel de l'Europe langs de beste Thai in in Amsterdam, Krua Thai. Niets leuker aan Amsterdam dan langs de Amstel te lopen.
En via de S112, en de vernieuwde Wibautstraat supersnel aan te rijden (groene golf).
 
Wat zijn de ervaringen met de Byzantium garage aan de Stadhouderskade ? Ik moet daar morgenmiddag zijn.

Update 15-10-2015:
Inmiddels ben ik hier geweest. Prima garage, met Tesla goed te doen. Erg makkelijk in en uitrijden. Parkeerplaatsen zelf zijn weliswaar niet erg breed, maar er is (was in ieder geval vandaag) voldoende plaatsen waardoor je wel ergens een rustig plekje kunt zoeken op -2.
 
Last edited:
P+R In De Arena echt aan te raden voor dagje Amsterdam voor EUR 7,50 hele dag parkeren + tickets voor OV trein of metro. Arena heeft ook nog eens een stuk of 20 laadpalen, dus altijd een plekje om te laden. Anders Byzantium, maar 6,- per uur voor het parkeren. Als je even snel Amsterdam in wilt kan het nog wel. Maar een hele dag/avond wordt weer prijzig. Of inderdaad Europarking aan de Marnixstraat ook meerdere laadpalen op elke verdieping.
 
Op uitnodiging van de ING-bank ga ik vanavond naar het Rijksmuseum. Advies is te parkeren in de Q-park garage van het Museumplein, Van Baerlestraat 33b. Kan iemand me vertellen of ik hier ongeschonden in en uit kan komen? Of anders een beter alternatief in de buurt heeft?
 
Om zelf maar even antwoord te geven op mijn vraag. Bovenstaande parking is Tesla 21" proof. Makkelijk in en uitrijden, ruime parkeerplekken. Bij t trappenhuis zelfs een aantal bekende Q-park 3,7kw laadpaaltjes. Laden €0,25/kw geloof ik. Niet goedkoop maar wel schadevrij:).
 
Nieuwe vraag meer dan een jaar na laatste post in dit draadje, maar dacht dat het relevanter was dan een nieuwe te starten:

Zaterdag vertrek ik voor een vrijgezellenweekend naar Amsterdam, en we zouden allen parkeren op een P+R omdat we er 2 dagen blijven. Welke parking heeft de meeste plaatsen voor EV's, of de meeste kans om er te kunnen laden? Hebben ze allemaal laadpalen, of slechts enkelen? Ik vind tot nu toe dat de P+R van ArenA, Rai, Sloterdijk en Zeeburg EV plaatsen hebben.

Praktische kant dan: is er een pasje nodig?
 
RAI zou ik niet doen, daar mag je maximaal 24 uur staan op P&R tarief. Olympisch stadion is ook een goede optie, hebben direct bij de ingang links 8 plekken of zo. nog nooit gehad dat er geen plek was. Verder is het handig om het te laten afhangen van waar je zit in de stad. Zodat je zonder al te veel overstappen bij je bestemming kan komen. kijk even op Parkeren + Reizen (P+R) voor detail informatie.
 
  • Like
Reactions: xveys