Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The last mile :)

This site may earn commission on affiliate links.
Na enige 1000 kilometers in mijn Model S100D te hebben gereden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik moet verhuizen naar het midden van het land.

Vandaag een ritje Roermond -> Hengelo en terug 100% geladen bereik 500KM volgens mijn auto.
Na een uurtje of 6 bij de klant op locatie terug via Apeldoorn want ik kom niet tot Horst zonder te laden, eenmaal aangekomen bij vd Valk, geen laders meer vrij, na een paar minuten komt er een plekje vrij, top :)
Ik denk nog 15 minuten max dan door naar huis misschien in Horst 40 KM van mij thuis nog ff laden indien nodig.

Aangesloten start het laden met 11KW, en komt niet hoger, na een minuut of 10 komt er een andere vrij ik snel de auto omgezet, komt ook niet boven de 25KW :( uiteindelijk komt er een A en B vrij omzetten hop naar de 115KW :)

Aangezien ik niet van plan ben om te verhuizen is de tussenoptie om op locatie te laden, aangezien dat er vandaag 2KM verderop een vd Valk was met een DEC was dat geen probleem geweest, heeft iemand een oplossing die in de trunk past zodat ik snel van laadpaal naar auto kan ? ( geen sportschoenen )

Toch nog even in Horst gestopt, 1 van de 12 stalles bezet.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Na enige 1000 kilometers in mijn Model S100D te hebben gereden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik moet verhuizen naar het midden van het land.

Vandaag een ritje Roermond -> Hengelo en terug 100% geladen bereik 500KM volgens mijn auto.
Na een uurtje of 6 bij de klant op locatie terug via Apeldoorn want ik kom niet tot Horst zonder te laden, eenmaal aangekomen bij vd Valk, geen laders meer vrij, na een paar minuten komt er een plekje vrij, top :)
Ik denk nog 15 minuten max dan door naar huis misschien in Horst 40 KM van mij thuis nog ff laden indien nodig.

Aangesloten start het laden met 11KW, en komt niet hoger, na een minuut of 10 komt er een andere vrij ik snel de auto omgezet, komt ook niet boven de 25KW :( uiteindelijk komt er een A en B vrij omzetten hop naar de 115KW :)

Aangezien ik niet van plan ben om te verhuizen is de tussenoptie om op locatie te laden, aangezien dat er vandaag 2KM verderop een vd Valk was met een DEC was dat geen probleem geweest, heeft iemand een oplossing die in de trunk past zodat ik snel van laadpaal naar auto kan ? ( geen sportschoenen )

Toch nog even in Horst gestopt, 1 van de 12 stalles bezet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Zodra de temperatuur weer wat gaat stijgen gaat het beter. Dan moet je moeiteloos die trip kunnen maken, zeker als je op de terugweg nog even bij Horst wat bijlaadt maar bij rustig rijden zelfs zonder. Deze periode verbruikt iedereen behoorlijk meer ook (en zelfs) ik.
 
  • Informative
Reactions: Riestad
Een klant zoeken die je wel een contactpunt aanbied ;-) hoeft niet altijd een dure laadpaal te zijn.

stilstaan is in princiepe laadtijd, we gaan niet wachten op het laden (tenzij je langere afstand rijdt), die 6 uur op lokatie is veel bij te laden, zelfs met een simpel stekkertje zou je al gered zijn.

ik snap dat dit niet altijd mogenlijk is, maar vaak wordt geroepen dat iets niet kan - wat simpel te regelen is.
 
Een klant zoeken die je wel een contactpunt aanbied ;-) hoeft niet altijd een dure laadpaal te zijn.

stilstaan is in princiepe laadtijd, we gaan niet wachten op het laden (tenzij je langere afstand rijdt), die 6 uur op lokatie is veel bij te laden, zelfs met een simpel stekkertje zou je al gered zijn.

ik snap dat dit niet altijd mogenlijk is, maar vaak wordt geroepen dat iets niet kan - wat simpel te regelen is.

De eerste keer bij een nieuwe klant is een beetje lastig om de haspel uit te leggen, En ik maak veel eerste bezoekjes.

Ik zit serieus te kijken naar een electro step of iets dergelijks.
 
Deze electrische scooter (Europese typegoedkeuring, officieel toegelaten op de openbare weg, kentekenplaatje en dergeljke) is ideaal daarvoor: tot 25km/uur snelheid, tot 40km range, en in 2 seconden heb je hem in elkaar elkaar geklikt en in de trunk gelegd. Ik heb hem een weekend geleend en hoewel het er ielig uitziet rijdt hij prima. Je rolt hem ook zo achter je aan, neemt hem ergens mee naar binnen en bergt hem even op in een garderobe of bij een kapstok oid, ik heb er nooit bezwaren tegen gekregen.
Ideaal voor the last mile :)
Max gewicht berijder: 100kg ;-)

Home - Stigo Bike Nederland

Verdere info: [email protected]

A6D6CC2C-7F3F-465D-825E-400E017190CB.jpeg 7C7910E3-0FE9-4729-8400-8D63E609B05B.jpegEB93423C-9BA2-49A1-9621-881498C306B3.jpeg
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Riestad
Deze electrische scooter (Europese typegoedkeuring, officieel toegelaten op de openbare weg, kentekenplaatje en dergeljke) is ideaal daarvoor: tot 25km/uur snelheid, tot 40km range, en in 2 seconden heb je hem in elkaar elkaar geklikt en in de trunk gelegd. Ik heb hem een weekend geleend en hoewel het er ielig uitziet rijdt hij prima. Je neemt hem ook zo ergens mee naar binnen en bergt hem even op in een garderobe of bij een kapstok oid, ik heb er nooit bezwaren tegen gekregen.
Ideaal voor the last mile :)

Home - Stigo Bike Nederland

View attachment 269170 View attachment 269169View attachment 269171
Dat ziet er wel goed uit, helaas neem ik altijd een projectiescherm mee in de trunk ik weet niet of dit gaat passen, ik ga er zeker naar kijken!
 
Ik had onlangs een sollicitant op bezoek die kwam aanrijden op onderstaande elektrische eh.... “koffer”. Een Segway Airwheel.

35km bereik en haalt 18 km/u.
Past in de frunk en je draagt hem binnen als een koffertje bij je.
Wel veel bekijks mee, maar zijn we gewend met een Tesla :)
De sollicitant heb ik natuurlijk aangenomen.

Airwheel Q5 Blauw – Bestel je bij Epine SmartWheelz
 
  • Funny
Reactions: nico180 and Riestad
Waarom moet het altijd iets elektrisch zijn? Een Brompton vouwfiets doet het fantastisch.
Zelf heb ik voor dit doel een Giant Halfway fiets. Die is minder klein op te vouwen maar past nog steeds in de frunk van een Classic.
Met beide fietsen rij je makkelijk 25 km/u en de accu kan nooit leeg zijn.
 
  • Like
Reactions: FVO
Waarom moet het altijd iets elektrisch zijn? Een Brompton vouwfiets doet het fantastisch.
Zelf heb ik voor dit doel een Giant Halfway fiets. Die is minder klein op te vouwen maar past nog steeds in de frunk van een Classic.
Met beide fietsen rij je makkelijk 25 km/u en de accu kan nooit leeg zijn.
Het moet niet, maar het lijkt me wel passend, ik zou ook met trein kunnen gaan maar liever met de Tesla...
 
Heb vorige week toevallig op een dag 3x ca. 4km te voet "moeten" (lees: er voor gekozen) afleggen.
Kon hiervoor een volwassenenstep gebruiken. Ben er van geschrokken hoe gemakkelijk je een deftige snelheid kan aanhouden. Als het is om maar een paar keer per jaar te gebruiken is dit een zeer goedkope en toch handige oplossing (tenzij je iets moet meenemen dat niet in een rugzak past)!
Vraag ook eens aan @PeDuvelt die heeft 2 elekt. Stepjes uit china laten komen.