Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla wegzetten

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga lange tijd met mijn nieuwe catamaran op pad vd zomer en vroeg me af hoe lang ik hem, model X, met volle lading kan wegzetten in de haven. Iemand een idee ? (Ben van plan 6-7 maanden weg te zijn)

Bestaat er geen optie om een min waarde op te geven en dat de Tesla laadt als hij daaronder komt ? Laat ik hem aan een 220v hangen of zo
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191
Ik herinner mij dat wij met de caravan die een jaar stil stond, een paar keer kort na vertrek een platte band kregen. De betonnen vloer van de stalplaats werd toen als oorzaak aangewezen. Daarna altijd op houten plankjes gezet.

dat is natuurlijk grote nonsens (sorry) want of die band op beton, hout, platina of wat dan ook staat, het is het gewicht van de caravan die het veroorzaakt, niet de ondergrond. Spanning omhoog is het enige wat helpt, of de steunen van de caravan zo ver uitdraaien dat de banden de grond niet raken.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Upvote 0
Mijn auto heb ik net ca. 6 maanden geparkeerd terwijl in het buitenland.
Zoals eerder gezegd: niet met volle lading wegzetten, maar 'het schuifje' in het laden-scherm op minimaal zetten (ca. 50%).
Verder gewoon aan 220V hangen, dan wordt de auto netjes op die ca. 50% gehouden; is het behoud van je accu-pack.
Als je 12V batterij er al lang in zit, kan je bij terugkomst wel de melding krijgen dat hij vervangen moet worden (had ik na 6 maanden).
In dat geval de 12 V batterij snel vervangen (of beter: preventief vervangen voordat je vertrekt als hij al een paar jaar oud is).
Banden heb ik op 4 atmosfeer gezet tegen afvlakken en weer naar de normale spanning bij terugkomst.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Upvote 0
Mijn auto heb ik net ca. 6 maanden geparkeerd terwijl in het buitenland.
Zoals eerder gezegd: niet met volle lading wegzetten, maar 'het schuifje' in het laden-scherm op minimaal zetten (ca. 50%).
Verder gewoon aan 220V hangen, dan wordt de auto netjes op die ca. 50% gehouden; is het behoud van je accu-pack.
Als je 12V batterij er al lang in zit, kan je bij terugkomst wel de melding krijgen dat hij vervangen moet worden (had ik na 6 maanden).
In dat geval de 12 V batterij snel vervangen (of beter: preventief vervangen voordat je vertrekt als hij al een paar jaar oud is).
Banden heb ik op 4 atmosfeer gezet tegen afvlakken en weer naar de normale spanning bij terugkomst.
Vond het wel raar dat die 12V batterij niet regelmatig bijgeladen wordt…. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
 
Upvote 0