Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
Sind pas in de krantenwinkel. Natuurlijk weer een hoop onzin in, maar ook wel enkel interessante nieuwtjes zoals bv dat Tesla wil gaan overschakelen naar Google Chrome als browser..

Scannen0001.jpg
 
Scherp oog! Geen idee waarom deze bij het Tesla artikel geplaatst is. Wel 90kw..

Had ik ook zonder het opschrift herkend hoor. Was 4 a 5 jaar geleden het eerste pack dat ze open en bloot demonstreerden.
En is ondertussen legendarisch geworden omwille van zijn temperatuursafhankelijk presteren.
 
onlangs een artikel gelezen in een automagazine over een test met de BMW i3, Nissan Leaf en Volkswagen E-golf. Men wou met deze 3 auto's van Doel naar Tihange rijden (2 kerncentrales) over een afstand van ongeveer 140 Km. Zowel BMW als Volkswagen hadden vooraf gezegd dat dit te ver zou zijn op 1 lading. Toch wou men het proberen op meest zuinige modus. Geen verwarming dus en beperkt vermogen. De rest van het artikel ging dan over het feit dat het koud in de wagen was en dat ze er uiteindelijk niet geraakt zijn (Nissan kwam 10 Km te kort). Het is tegenwoordig echt moeilijk om iets zinnig te schrijven over een elektrische wagen.
 
onlangs een artikel gelezen in een automagazine over een test met de BMW i3, Nissan Leaf en Volkswagen E-golf. Men wou met deze 3 auto's van Doel naar Tihange rijden (2 kerncentrales) over een afstand van ongeveer 140 Km. Zowel BMW als Volkswagen hadden vooraf gezegd dat dit te ver zou zijn op 1 lading. Toch wou men het proberen op meest zuinige modus. Geen verwarming dus en beperkt vermogen. De rest van het artikel ging dan over het feit dat het koud in de wagen was en dat ze er uiteindelijk niet geraakt zijn (Nissan kwam 10 Km te kort). Het is tegenwoordig echt moeilijk om iets zinnig te schrijven over een elektrische wagen.

De Renault Zoë moet dat wel kunnen halen als je zonder verwarming rijdt. Jammer dat ze die niet hebben meegenomen in die test. In de zomer op 17" haalde ik 150 km. Winter met 15" zie ik dat ze 125 halen. Zomer 15" gaan we nog eens testen. Deze afstanden zijn 75% snelweg gebruik overigens.