Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ars Technica: Tesla’s 2 million car Autopilot recall is now under federal scrutiny. NHTSA has tested the updated system and still has questions.


Etc. Zie Tesla’s 2 million car Autopilot recall is now under federal scrutiny


Maar weer even de brontekst van de NHTSA erbij gezocht


IMG_7065.jpeg
IMG_7066.jpeg


Deze ‘recall query’ gaat dus over de vraag of Tesla de eerdere recall (meer nags) wel dwingend genoeg heeft uitgerold naar de auto’s.

Blijft natuurlijk een issue zolang AP/FSD L2 is, hoe hou je de chauffeurs bij de les, alhoewel ik dat toch vooral de verantwoordelijkheid van de chauffeur vind.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Maurice1
Maar weer even de brontekst van de NHTSA erbij gezocht


View attachment 1042234View attachment 1042235

Deze ‘recall query’ gaat dus over de vraag of Tesla de eerdere recall (meer nags) wel dwingend genoeg heeft uitgerold naar de auto’s.

Blijft natuurlijk een issue zolang AP/FSD L2 is, hoe hou je de chauffeurs bij de les, alhoewel ik dat toch vooral de verantwoordelijkheid van de chauffeur vind.
Ik vind het sowieso raar dat het in verband wordt gebracht met AP. Gebruik van de smartphone tijdens het rijden is een algemeen probleem.
 
Ik vind het sowieso raar dat het in verband wordt gebracht met AP. Gebruik van de smartphone tijdens het rijden is een algemeen probleem.

Mjah de mens vindt een dode veroorzaakt door een medemens nou eenmaal veel acceptabeler, ‘moment van onoplettendheid blabla’.

De focus zou sowieso moeten liggen op hoeveel mensenlevens er gespaard worden door AP/FSD, 100% foutloos is per definitie onmogelijk.
 
Als het stuk leest is het allemaal terug te voeren op menselijke fout.
Ik vind het sowieso raar dat het in verband wordt gebracht met AP.
Daarom moest volgens de NHTSA de supervisie afgedwongen worden. Zelfs als het een menselijke fout is.
Daarom is de interieurcamera geactiveerd.
Ik geef toe dat ik sedertdien ook meer oplet (niet meer lang actief op het scherm of de smartphone) en ik dus te veel vertrouwen had in AP. Onterecht vertrouwen dus. Ik nam dus risico ‘s en had zo wel eens in de statistieken kunnen komen.
Maar ik begrijp dat de interieurcamera update niet voldoende is voor de NHTSA. Ik vond al meteen dat er te grote ‘gaten’ in de bewaking zitten, als je consequent wil zijn.
  • Je mag rijden op AP met een afgeplakte camera
  • Met een zonnebril krijg je geen nags
  • Je krijgt minder nags in het donker
  • Je krijgt geen nags als je door de zijruiten naar buiten kijkt
 
  • Like
Reactions: Stream and job-lek
Mjah de mens vindt een dode veroorzaakt door een medemens nou eenmaal veel acceptabeler, ‘moment van onoplettendheid blabla’.

De focus zou sowieso moeten liggen op hoeveel mensenlevens er gespaard worden door AP/FSD, 100% foutloos is per definitie onmogelijk.
Eens. Dat is ook het grootste probleem van zelfrijdende auto’s (en AI in het algemeen). Als die niet 100% foutloos zijn, dan is het onveilig. Ook al is het 10x beter dan een mens.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Daarom moest volgens de NHTSA de supervisie afgedwongen worden. Zelfs als het een menselijke fout is.
Daarom is de interieurcamera geactiveerd.
Ik geef toe dat ik sedertdien ook meer oplet (niet meer lang actief op het scherm of de smartphone) en ik dus te veel vertrouwen had in AP. Onterecht vertrouwen dus. Ik nam dus risico ‘s en had zo wel eens in de statistieken kunnen komen.
Maar ik begrijp dat de interieurcamera update niet voldoende is voor de NHTSA. Ik vond al meteen dat er te grote ‘gaten’ in de bewaking zitten, als je consequent wil zijn.
  • Je mag rijden op AP met een afgeplakte camera
  • Met een zonnebril krijg je geen nags
  • Je krijgt minder nags in het donker
  • Je krijgt geen nags als je door de zijruiten naar buiten kijkt
Het is simpelweg onlogisch. Mensen die op hun smartphone willen kijken doen dat ongeacht of ze in een Tesla op AP rijden of in een Aygo zonder enig systeem. We zijn het er hoop ik over eens dat met AP het veiliger is.

En dan nog verplichten we het alleen als je een systeem gebruikt die de kans op een ongeval terwijl je op je smartphone kijkt het kleinst maakt.
 
Eens. Dat is ook het grootste probleem van zelfrijdende auto’s (en AI in het algemeen). Als die niet 100% foutloos zijn, dan is het onveilig. Ook al is het 10x beter dan een mens.
Het verschil zit hem in statistische benadering. De kans dat een mens een veroorzaakt is 1 op honderdduizenden (?). Perceptie is dus dat er zo goed als geen kans is.
Bij wagens is dat voor de constructeur en de validitiecommissie 1 op miljoenen x het aantal wagens. Dat is geen kans meer maar een zekerheid. Als dat er 10 zijn per jaar, wil je die verantwoordelijkheid niet. Zelfs niet bij 1.
 
Het verschil zit hem in statistische benadering. De kans dat een mens een veroorzaakt is 1 op honderdduizenden (?). Perceptie is dus dat er zo goed als geen kans is.
Bij wagens is dat voor de constructeur en de validitiecommissie 1 op miljoenen x het aantal wagens. Dat is geen kans meer maar een zekerheid. Als dat er 10 zijn per jaar, wil je die verantwoordelijkheid niet. Zelfs niet bij 1.
Dat is geen rationele benadering. Want je kiest dan gewoon voor meer doden.

Dus we moeten af van deze denkwijze. Tenminste, als we minder ongevallen willen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Afplakken camera zou mi redelijk eenvoudig te detecteren moeten zijn. Gewicht aan het stuur detecteren lijkt mij wel lastig, tenzij je daar ook de camera voor gaat gebruiken.

De camera is altijd wel voor de gek te houden. En bovendien: als je een zonnebril op hebt, dan ziet de camera ook niets.

Daarnaast: zodra die camera verplicht wordt gaat AP bij mij uit en was dit de laatste Tesla. Ik laat mij niet bespioneren. En ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die daar een probleem mee gaat hebben.
 
De camera is altijd wel voor de gek te houden. En bovendien: als je een zonnebril op hebt, dan ziet de camera ook niets.
Hij staat dus nog niet op punt. Zelfs met een zonnebril op kan je zien of je naar het scherm kijkt. De camera (nog) niet. Dat is net de claim van de NHTSA.
Daarnaast: zodra die camera verplicht wordt gaat AP bij mij uit en was dit de laatste Tesla.
Denk je dat de regels alleen voor Tesla gemaakt worden? Als hij verplicht wordt, zal jij op alle wagens verplicht worden.
 
Daarnaast: zodra die camera verplicht wordt gaat AP bij mij uit en was dit de laatste Tesla. Ik laat mij niet bespioneren. En ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die daar een probleem mee gaat hebben.


Ik begrijp dat veel mensen hun auto zien als een soort huiskamer maar dat is een illusie, je bevindt je in de openbare ruimte en daar worden we sowieso al in de gaten gehouden door talloze camera’s.

Niet dat ik dat nou altijd zo’n toffe ontwikkeling vind maar In ieder geval is Tesla controleerbaar en gehouden aan wetgeving, met de miljoenen deurbelcamera’s is dat wel anders.
 
Ik begrijp dat veel mensen hun auto zien als een soort huiskamer maar dat is een illusie, je bevindt je in de openbare ruimte en daar worden we sowieso al in de gaten gehouden door talloze camera’s.

Niet dat ik dat nou altijd zo’n toffe ontwikkeling vind maar In ieder geval is Tesla controleerbaar en gehouden aan wetgeving, met de miljoenen deurbelcamera’s is dat wel anders.
Ik ben gewoon niet bereid om mijn vrijheden in te leveren voor schijnveiligheid.
 
  • Like
Reactions: Dan84