Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
In Frankrijk krijgt men als particulier voor elke EV eenzelfde forfaitair bedrag. Ik dacht dat het 6.000€ was. Verder dacht ik dat een salariswagen in Frankrijk niet bestaat. Dus wel een echte bedrijfswagen voor vertegenwoordigers en anderen die hun wagen voor hun werk nodig hebben, maar geen systeem van extralegale voordelen in de vorm van een auto.

Yep, die bestaat wel in FR. Wel iets minder interessant.
 

Raar dat ze dat woordje "alweer" enkel bij Tesla gebruiken, en niet bij de talloze Mercedes-branden waarover de laatste tijd ook veel berichten veschenen.

12 juni "Mercedes in lichterlaaie op Koninklijke Baan"
2 augustus "auto brandt volledig uit" (was Mercedes)
8 augustus "Mercedes brandt uit in Garage"
26 augustus "Mercedes die werd binnengebracht in garage vat plots vuur"
27 augustus "Mercedes uitgebrand op Liersesteenweg, chauffeur raakt maar net op tijd uit wagen"

En dan zetten ze erbij "Laad uw elektrische wagen buiten op" terwijl deze brand niet eens tijdens het opladen was.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Raar dat ze dat woordje "alweer" enkel bij Tesla gebruiken, en niet bij de talloze Mercedes-branden waarover de laatste tijd ook veel berichten veschenen.

12 juni "Mercedes in lichterlaaie op Koninklijke Baan"
2 augustus "auto brandt volledig uit" (was Mercedes)
8 augustus "Mercedes brandt uit in Garage"
26 augustus "Mercedes die werd binnengebracht in garage vat plots vuur"
27 augustus "Mercedes uitgebrand op Liersesteenweg, chauffeur raakt maar net op tijd uit wagen"

En dan zetten ze erbij "Laad uw elektrische wagen buiten op" terwijl deze brand niet eens tijdens het opladen was.
Dat is een mooie.
Als je van deze gevallen de links hebt naar de berichten dan kunnen we daar een mooie reply van maken.
 
En dan zetten ze erbij "Laad uw elektrische wagen buiten op" terwijl deze brand niet eens tijdens het opladen was.
De brandweer... De beroeps leidinggevenden kennen er wel wat van, maar vergis je niet dat ze iets van elektrische auto's kennen. Ze kennen inmiddels wel van het blussen ervan (met scha en schande) maar voor de oorzaak moet je niet bij een doorsnee brandweerkazerne zijn.
 
Inmiddels oud nieuws:
Tesla launches its own insurance program, claims up to 30% cheaper - Electrek

Maar eerlijk gezegd wacht ik hier wel op. Ik heb nog geen verzekeraard gevonden die mij beloond dat ik mijn Tesla WA+ verzeker en dus zelf het grootste risico mitigeer door gewoon iedereen te ontwijken die mij probeerd van de weg te rijden.... Dat doe ik al 10 jaar zo en het risico dek ik zelf liever af.

Ik betaal nu naar mijn idee veel teveel geld per maand met mijn 16 schadevrije jaren en landelijk wonend in diefstal luw gebied, betaal ik bijna 100 euro per maand. Dat voor een Model-S die nog slechts 35000 incl btw?? aan restwaarde heeft.....

Met het feit dat mijn oude Tesla weinig in trek zal zijn bij het dievengilde is brand het grootste resterende risico voor de verzekeraar.
Vernieling wellicht nog binnen WA maar dat valt meestal toch slecht te bewijzen (heb nog geen sentry mode op mijn 2013).

Ik heb zeer sterk het idee dat door de verzekeraars misbruik gemaakt word van de hype/ nieuw merknaam die zo verbonden is aan hard accelererende Tesla die ook nog eens in de brand vliegen en duur te repareren zijn.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Wat een kulverhaal weer.

Dit riekt wel heel erg naar betaalde promotie van de VAG groep.

Alle tekortkomingen worden weggemoffeld alsof ze niet bestaan.
Was het een Tesla test geweest dan was de toon waarschijnlijk heel anders geweest...

Rit naar het zuiden per elektrische auto kan, maar naar het oosten ook? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Gezellig samen met knikkebollende Frank van de ANWB naar Slovenië. Wat een feest. Dat van die meereizende bus met slaapcabines zijn voor het gemak maar even vergeten te vermelden.
 
Gezellig samen met knikkebollende Frank van de ANWB naar Slovenië. Wat een feest. Dat van die meereizende bus met slaapcabines zijn voor het gemak maar even vergeten te vermelden.
Dat mobiele oplaadpunt spreekt ook tot de verbeelding, bestaande uit twee containers... met daarin een diesel generator dan ??

Dit is ook een mooie zin:

Op de snelweg met de airconditioning aan komt de actieradius echter onder de 300 kilometer uit.

Wat is onder de 300km... is dat 100km of 200km ?