Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ziet er niet goed uit. Plus, een peukje roken en weggooien bij de SuC is kennelijk normaal in Noorwegen...


Tja, dat is misschien wel de simpelste verklaring van de brand. Iedereen zoekt wel naar de auto of de Supercharger als oorzaak van de brand maar de meeste auto's branden niet uit als gevolg van een fout in de auto maar als gevolg van een fout van de bestuurder. Heel de pers erop alsof er iets mis is met de Tesla en blijkt het straks gewoon een smeulende peuk geweest te zijn
 
Tja, dat is misschien wel de simpelste verklaring van de brand. Iedereen zoekt wel naar de auto of de Supercharger als oorzaak van de brand maar de meeste auto's branden niet uit als gevolg van een fout in de auto maar als gevolg van een fout van de bestuurder. Heel de pers erop alsof er iets mis is met de Tesla en blijkt het straks gewoon een smeulende peuk geweest te zijn

Technisch gezien ook de meest logische verklaring.

330A is bijv niet zo spannnend, beetje optrekken en er gaat 900A uit de accu.

Verder zit de S echt bomvol zekeringen, sluiting kan het bijna niet zijn geweest.
 
330A door de pennen van de type2 stekker vind ik anders best veel.
Worden er niet 2 pennen voor + en 2 pennen voor de - gebruikt? Dat halveert de stroom per pen alweer ;-)

In mijn zoektocht naar een bron kwam ik dit plaatje toevallig tegen. Ik wist al dat een SuC zo was opgebouwd, maar deze illustratie maakt het wel wat visueler:
12993a7d8991fe5f8506d8d55b09f28a.jpg
 
Last edited:
Worden er niet 2 pennen voor + en 2 pennen voor de - gebruikt? Dat halveert de stroom per pen alweer ;-)

Dat klopt uiteraard. Maar het blijft veel stroom door de stekker.

Ik vraag me af of Tesla aan beide zijden (ik bedoel kant SuC en kant batterij) stroom en (vooral) spanning zou bewaken, om eventuele abnormale verliezen (en dus hitte!) tijdig te detecteren.

- - - Updated - - -

Ik heb begrepen dat de SuperChargers juist al met AC laden, zodat er direct op de batterij wordt geladen.

Je bedoelt DC neem ik aan. Ik ken geen batterij op AC. :wink:
 
Gewoon aangeven dat het TNO-onderzoek is.
Staat bij het artikel.
Erg jammer dat, gezien de opdrachtgever van het TNO onderzoek, niet direct ook auto's op waterstof er bij zijn betrokken. Gemiste kans om duidelijk te maken hoe enorm vervuilend een auto op waterstof is. Minstens even vervuilend in productie als een EV, maar, omdat op schaal duurzaam waterstof produceren niet reëel is de komende 30 jaar, wordt dat gedurende het gebruik van de auto niet terugverdiend, sterker nog, ik verwacht dat de vervuiling op 220.000 km al snel 50% hoger uit komt dan een benzine auto.