Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
En weer een typisch staaltje van hoe gemakkelijk een potentiële P85D koper kan misleid worden. Zowel het vermogen als de range die ze in de test opgeven is fout.

En ten tijde van dit stuk (1 Oktober) had Tesla ook nog niets "gerectificeerd" dus... op dat moment dachten ze ongetwijfeld nog dat dit klopte...
En weer een review in de wereld (ca 1 jaar nadat de P85D op papier werd geïntroduceerd) met 700 pk...

 
Last edited:
En opnieuw slechte journalistiek in Nederland ten top. Niet onderbouwd, op basis van halve aannames en gekraakte onderzoeken. En dat noemt zich een freelance journalist.
http://motherboard.vice.com/nl/read/een-elektrische-auto-is-in-nederland-net-zo-vervuilend-als-een-normale-auto

Op Facebook ben ik hier ook al weer los over gegaan.

Het probleem is dat mensen deze onzin voor waar aannemen omdat het hun idee van een EV ondersteund.

Bij de volgende verjaardag zegt "Henk": "Nou, ik las laatst dat die Tesla helemaal niet zo schoon is!! Stond op internet heel artikel over".

Zucht... Vreselijk.
 
De beruchte studie uit Leuven komt ook weer aan bod als toonaangevend.
'Vermits de elektrische auto zwaarder is, komt er meer fijn stof vrij bij het remmen.'

Tja, never argue with a fool, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Bovendien is remmen iets voor lutsers die niet kunnen anticiperen. Ik doe rustig 120K met een setje remschijven.
 
wagens met 50% korting.
Je moet wel in CH wonen of tenminste de wagen daar 12 maanden geregistreerd laten.

Faites vos jeux...

Jarige website verkoopt nieuwe Tesla's aan halve prijs

- - - Updated - - -

dit hoort eigenlijk thuis in de rubriek 'TESLA NIET in de pers', maar aangezien deze niet bestaat, dit toch maar hier gedropt.

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedrijven/article/detail/2545346/2015/12/03/Vijf-steden-engageren-zich-voor-meer-laadpunten-voor-elektrische-wagens.dhtml

Opmerkelijk dat de steden samen zitten met de 5 auto merken zonder dat het auto merk erbij is ?!
 
De beruchte studie uit Leuven komt ook weer aan bod als toonaangevend.
'Vermits de elektrische auto zwaarder is, komt er meer fijn stof vrij bij het remmen.'

Tja, never argue with a fool, they will drag you down to their level and beat you with experience.
Het zal niet veel uithalen, maar toch dit mailtje maar aan deze dwaas gestuurd:

Beste Toon,
Met stijgende verbazing en ergernis heb ik je verhaal over de Tesla en vervuiling gelezen.
Je hebt je kennelijk niet echt op de hoogte gesteld van de werkelijke gang van zaken rond het gebruik van een Tesla.

Je gaat er, volkomen onterecht, van uit dat Tesla's op stroom uit centrales rijden. Ik ben zo’n Tesla rijder en ik rij op hernieuwbare energie, stroom van Qurrent. Volkomen schoon opgewekte Hollandse windenergie.
Wat jij niet weet, maar ik wel, is dat 85% van de Tesla rijders hun eigen energie opwekken met zonnepanelen.

Dan fijnstof. Je stelt dat een zwaardere Tesla meer fijnstof veroorzaakt omdat deze zware auto ook afgeremd moet worden. Tesla’s remmen niet met de gewone remmen maar voor 95% door regeneratie. Hiermee wordt de energie die bij benzine- of dieselauto’s verloren gaat, voor meer dan 70% weer terug de accu in gebracht.

Als laatste stel je dat lithium vervuilend wordt gewonnen en de recycling de boel ook vervuilt.
Weer geef je er blijk van dat je geen onderzoek hebt gedaan. Accu’s van een Tesla gaan onder de auto meer dan 10 jaar mee. Daarna kunnen ze nog zeker 20 jaar mee als opslag van energie van zonnepanelen en windenergie. Als na zeg 30 jaar de accu gerecycled moet worden kun je in de literatuur vinden dat dat voor 95% al lukt.

Al met al een verschrikkelijk tendentieus verhaal dat van geen kant klopt.
Tijd voor een eerlijke rectificatie dus.
Met vriendelijke groet,
Wim Schermer
 
Goed verhaal Wim, maar ik mis nog een punt. Hij zegt dat ICE voertuigen ook wel vervuilen bij de productie van de brandstof maar dat streept hij gemakshalve maar weg tegen de accu-gerelateerde vervuiling (die jij keurig onderuit haalt overigens). Het is echter zo dat er zo ontzettend veel CO2 vrij komt bij het maken van benzines en diesel dat de electrische auto bij voorbaat al schoner is, zelfs als hij alleen maar op 'vieze' stroom rijdt. Als je dat niet meeneemt, en dat doet hij niet, dan is het makkelijk 'winnen'..

Ik heb bewondering voor je doorzetting dat je toch de tijd neemt om zo iemand als dit iets te leren....