Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig wint de MY, maar wel wat onjuistheden, zoals 18 inch op de MY en nog een paar dingen die niet klopten, zoals dat je moet remmen om tot stilstand te komen.

Maar ook bij een test tussen EV's moet je het ook altijd over de app hebben dunkt me, maar die slaan ze voor het gemak over.

Ondertussen neemt Bjørn Nyland de Model Y RWD (LFP) de maat en concludeert na daadwerkelijk meten dat het geluidsniveau binnen, op het (lage) niveau zit van duurdere EV’s van ‘premium’ merken als Mercedes en Audi. En in de review van de ANWB wordt gemekkerd over ‘afrolgeluiden’ zonder ook maar een meting te hebben gedaan. Andere spijkers op laag water zijn dat gelul over die achterruitwisser en dat one-pedal driving niet zou werken. Enkel als de achterruit beslaat heb ik minder goed zicht. In de regen is er totaal geen probleem. Wat betreft one-pedal driving merk ik in de praktijk zelden tot nooit verschil met mijn vorige Tesla, een Model 3 SR+. In geen enkele andere EV die ik testgereden heb werkt one-pedal driving zo goed, maar goed, wie ben ik. En het infotainment systeem (hart van hedendaagse auto) en de app buiten beschouwing laten, tja, dan kan je zo’n review niet echt serieus nemen. Vermakelijk, niets meer.
 
. In geen enkele andere EV die ik testgereden heb werkt one-pedal driving zo goed, maar goed, wie ben ik.
Hier snapte ik ook helemaal niks van, je vraagt je af of ze dan wel echt gereden hebben, maar ze rijden altijd van Den Haag naar Lelystad airport. Dus in het begin met 100% koude accu doet one pedal niet zoveel , maar na een paar km werkt het goed en na een stuk werkt het geweldig. Met de juiste dosering kom ik nagenoeg altijd precies tot stilstand met one pedal.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and NielsA
Belg wint rechtszaak tegen Tesla en krijgt auto terugbetaald. Rechter: “Fabrikant hinderde onderzoek”

Iemand van hier?
 
Belg wint rechtszaak tegen Tesla en krijgt auto terugbetaald. Rechter: “Fabrikant hinderde onderzoek”

Iemand van hier?
Krijgt dit nog een staartje? Ik bedoel, in de US regent/de het ook rechtzaken maar werd er nooit echt zo "extreem" veroordeeld. (Dacht ik)

Wat dan net een Belgische rechter aan inzichten en oordelen kan aanbrengen, is op zich ook al erg "interessant".

Zou hij weten wat een phantom brake is en beschikken over statistieken ivm ongevallen ?

Zou graag dat vonnis en vooral de argumentatie wel eens willen lezen.
 
Krijgt dit nog een staartje? Ik bedoel, in de US regent/de het ook rechtzaken maar werd er nooit echt zo "extreem" veroordeeld. (Dacht ik)

Wat dan net een Belgische rechter aan inzichten en oordelen kan aanbrengen, is op zich ook al erg "interessant".

Zou hij weten wat een phantom brake is en beschikken over statistieken ivm ongevallen ?

Zou graag dat vonnis en vooral de argumentatie wel eens willen lezen.

Ik ook, dus even gezocht. JUPORTAL-zoekmachine Met zoekstring Tesla niet kunnen vinden
 
Ik denk dat, nu tesla zich in EU heeft geconformeerd aan CCS (en daar al veel mee heeft afgeleverd) het te laat is. Achteraf gezien hadden ze beter eigenwijs kunnen blijven, dan hadden wij ook van die mooie ranke stekkers gehad. Publicitair was het gewoon te lastig in de jaren waarin dit is besloten. Tesla was eenvoudigweg te klein en wilde niet de hele EU al tegen de haren instrijken. Het kan zijn dat de wal het schip nog keert, maar dan moeten vooral de Chinezen de voordelen in China zelf zien en meedoen met NACS (wat dan de facto in het vervolg kortweg ACS mag heten AutomobileChargingStandard)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink