You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is er geen wet in België dat al wat je op internet koopt, 7 dagen op proef is?Ziet ernaar uit dat de 7 dagen op proef policy werd verwijderd..... tbc
Tesla’s seven-day return policy has been quietly removed
Sowieso is er verwarring. De proeftermijn bestaat wel nog in Duitsland en Nederland. Kans is groot dat dat inderdaad onder Europese wetgeving valt, en je je niet expliciet zorgen moet maken in Europa.Is er geen wet in België dat al wat je op internet koopt, 7 dagen op proef is?
...geldt wel niet voor business klanten, al passen de meeste bedrijven dat wel toe.
Doorhalen wat niet van toepassing is... wel/nietIs er geen wet in België dat al wat je op internet koopt, 7 dagen op proef is?
...geldt wel niet voor business klanten, al passen de meeste bedrijven dat wel toe.
Het zou zelfs 2 weken zijn: bron: Uw herroepingsrecht uitoefenen bij een aankoop op afstand (bv. via internet) | FOD Economie
en
- Kleding mag u bijvoorbeeld passen. Maar u mag een keukenapparaat niet testen: het gebruiken zou ongetwijfeld sporen nalaten.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht
In sommige gevallen kunt u zich niet beroepen op het herroepingsrecht:
- de bestelling van goederen op maat;
Gezien de beperkte keuze opties is het de vraag of dit een product op maat is.
De 14 dagen van de Nederlandse wet Kopen op Afstand gaat pas in als het product is geleverd. Die vlieger gaat dus niet op. Het product van een ISP is niet vergelijkbaar met een fysiek product en valt niet onder die voorwaarden.Doorhalen wat niet van toepassing is... wel/niet
Bedenktijd kan ook van toepassing zijn. Afleveren na 14 dagen en probleem is opgelost.
Een internet abonnement zetten providers altijd pas na 7 dagen in werking.
Juristen aan de bak. Ook voor kapotte ledjes?
https://www.perssupport.nl/persberi...tomaker-voor-rechter-in-collectieve-vordering
Zoals inmiddels bekend zijn de communicatieve vaardigheden van Tesla uitstekend waar het gaat om promotie en twitterberichten van Elon en intimidatie van ontevreden klanten, maar notoir slecht communiceert op telefoontjes, emails, juridische claims en dagvaardingen. Zie deze reactie van TeslaClaim op de dreigbrief van de nederlandse advocaat van Tesla:
“Ik wil u mededelen dat de eerdere genoemde dreigingen c.q. intimidatietechnieken niet vallen onder dat wat een behoorlijk advocaat betaamt. Dergelijke gedragingen zijn immers te kwalificeren als klachtwaardig. Client is van mening dat u tuchtrechtelijk verwijtbaar heeft gehandeld als bedoeld in artikel 46 Advocatenwet, doordat u met uw e-mail van 7 juni 2020 en uw brief van 28 april 2020 tekort bent geschoten in de op u als advocaat rustende plicht jegens derden [in dit geval cliënt], omdat u zonder enig voorbehoud, en zonder verifieerbare onderbouwing en/of zonder dat sprake is van een daaraan ten grondslag liggend onherroepelijk vonnis, cliënt schriftelijk heeft beschuldigd van strafbare feiten en daarmee zijn eer en goede naam heeft aangetast.”