Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch ook negatief nieuws vanuit onverwachte hoek: van Jack Hoogland, beleggingsadviseur. In zijn nieuwste nieuwsbrief schrijft hij o.a.:

Daarnaast hoef je maar naar Tesla te kijken. Als je je op de feiten richt, dan is er werkelijk niets positiefs meer te vinden aan Tesla.

Peperduur aandeel, belabberde cijfers, stelselmatig gebroken beloften, vertrekkende directieleden én een stroom berichten over de slechte kwaliteit auto's. Dat allemaal terwijl concurrenten hard aan de weg timmeren.

Dat is toch niet helemaal zoals wij het ervaren...
 
Toch ook negatief nieuws vanuit onverwachte hoek: van Jack Hoogland, beleggingsadviseur. In zijn nieuwste nieuwsbrief schrijft hij o.a.:

Daarnaast hoef je maar naar Tesla te kijken. Als je je op de feiten richt, dan is er werkelijk niets positiefs meer te vinden aan Tesla.

Peperduur aandeel, belabberde cijfers, stelselmatig gebroken beloften, vertrekkende directieleden én een stroom berichten over de slechte kwaliteit auto's. Dat allemaal terwijl concurrenten hard aan de weg timmeren.

Dat is toch niet helemaal zoals wij het ervaren...

De verwijten kloppen feitelijk allemaal. Maar ze kloppen voor ons gevoel veel minder of niet omdat wij rijden in een elektrische auto die qua vormgeving, connectiviteit, bereik, SuperCharger, Autopilot, geluid, vermogen, service enz. enz. al 6 jaar geen enkele concurrentie heeft.
De verwijten, hoewel op zich min of meer juist, kan je extra negatief beoordelen zoals Hoogland doet.

Het aandeel is duur, maar kennelijk hebben de kopers dit er voor over, geen relevant verwijt dus.
De cijfers zijn belabberd, als je ziet met welke investeringen en waar Tesla allemaal mee bezig is, geen relevant verwijt dus.
De beloften niet nakomen, dat is wel een dingetje. Veel zaken komen laat maar komen toch, geen relevant verwijt dus.
Vertrekkende directieleden zie je overal, kijk eens bij Apple, geen relevant verwijt dus.
Slechte kwaliteit auto's. We hebben te maken met US producten en die zijn minder verfijnd dan Europese, een klein beetje relevant verwijt.
Dat de concurrenten hard aan de weg timmeren is meer schijn dan realiteit. Zolang de grote Europese fabrikanten geen megafactory's voor eigen accuproductie gaan neerzetten, zijn ze voor de productie 100% afhankelijk van LG, Samsung, Panasonic e.d. We zien bijv. met de Hyundai Ioniq hoe dit gaat, mondjesmaat beschikbaar.

Natuurlijk moeten we de producten van Tesla niet alleen door een roze bril bekijken. De productkwaliteit is beter dan in 2013 maar kan nog veel beter. De beloften over navigatie en AutoPilot worden al heel lang niet waargemaakt.

Maar zou ik daardoor mijn Model S willen omruilen voor een even dure Audi S6? Ik heb er drie gehad, maar zou nooit meer terug willen. En dat geldt voor inmiddels 300.000 huidige Tesla eigenaren. Gezien de eerste - positieve - ervaringen met de Model 3, komen daar nog eens 500.000 nieuwe eigenaren bij die vrijwel zeker trouw aan Tesla zullen blijven.

Jack Hoogland kan oreren wat ie wil, ik verkoop noch mijn Tesla noch mijn Tesla aandelen.
 
Ik heb nog nooit van Jack Hoogland gehoord, maar heb hem net even gegoogled, vrijwel alleen maar negatieve reacties. Vond ik eindelijk een positieve, is die post door een andere gebruiker gequote met de opmerking dat die gebruiker pas 1 post heeft gemaakt en dus zeer waarschijnlijk een fan, of hem zelf was.
Misschien dat ik nu dus maar eens in Tesla ga investeren.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: HWS and PaulusdB
Toch ook negatief nieuws vanuit onverwachte hoek: van Jack Hoogland, beleggingsadviseur. In zijn nieuwste nieuwsbrief schrijft hij o.a.:

Daarnaast hoef je maar naar Tesla te kijken. Als je je op de feiten richt, dan is er werkelijk niets positiefs meer te vinden aan Tesla.

Peperduur aandeel, belabberde cijfers, stelselmatig gebroken beloften, vertrekkende directieleden én een stroom berichten over de slechte kwaliteit auto's. Dat allemaal terwijl concurrenten hard aan de weg timmeren.

Dat is toch niet helemaal zoals wij het ervaren...

Bovendien, Jack who?

Eurobench cookie toestemming
 
De verwijten kloppen feitelijk allemaal. Maar ze kloppen voor ons gevoel veel minder of niet omdat wij rijden in een elektrische auto die qua vormgeving, connectiviteit, bereik, SuperCharger, Autopilot, geluid, vermogen, service enz. enz. al 6 jaar geen enkele concurrentie heeft.
De verwijten, hoewel op zich min of meer juist, kan je extra negatief beoordelen zoals Hoogland doet.

Het aandeel is duur, maar kennelijk hebben de kopers dit er voor over, geen relevant verwijt dus.
De cijfers zijn belabberd, als je ziet met welke investeringen en waar Tesla allemaal mee bezig is, geen relevant verwijt dus.
De beloften niet nakomen, dat is wel een dingetje. Veel zaken komen laat maar komen toch, geen relevant verwijt dus.
Vertrekkende directieleden zie je overal, kijk eens bij Apple, geen relevant verwijt dus.
Slechte kwaliteit auto's. We hebben te maken met US producten en die zijn minder verfijnd dan Europese, een klein beetje relevant verwijt.
Dat de concurrenten hard aan de weg timmeren is meer schijn dan realiteit. Zolang de grote Europese fabrikanten geen megafactory's voor eigen accuproductie gaan neerzetten, zijn ze voor de productie 100% afhankelijk van LG, Samsung, Panasonic e.d. We zien bijv. met de Hyundai Ioniq hoe dit gaat, mondjesmaat beschikbaar.

Natuurlijk moeten we de producten van Tesla niet alleen door een roze bril bekijken. De productkwaliteit is beter dan in 2013 maar kan nog veel beter. De beloften over navigatie en AutoPilot worden al heel lang niet waargemaakt.

Maar zou ik daardoor mijn Model S willen omruilen voor een even dure Audi S6? Ik heb er drie gehad, maar zou nooit meer terug willen. En dat geldt voor inmiddels 300.000 huidige Tesla eigenaren. Gezien de eerste - positieve - ervaringen met de Model 3, komen daar nog eens 500.000 nieuwe eigenaren bij die vrijwel zeker trouw aan Tesla zullen blijven.

Jack Hoogland kan oreren wat ie wil, ik verkoop noch mijn Tesla noch mijn Tesla aandelen.
Leuk dat dezelfde feiten je toelaten zowel te concluderen dat Tesla de volgende Lernout & Hauspie is als dat Tesla de volgende Apple is.
De waarheid zal ergens tussenin zitten. Maar als iemand iets op het internet zet moet het blijkbaar 1 van de 2 extreme conclusies zijn.
 
Leuk dat dezelfde feiten je toelaten zowel te concluderen dat Tesla de volgende Lernout & Hauspie is als dat Tesla de volgende Apple is.
De waarheid zal ergens tussenin zitten. Maar als iemand iets op het internet zet moet het blijkbaar 1 van de 2 extreme conclusies zijn.
Je mag dat zeker concluderen, en de vergelijking Apple en Tesla gaat voor mij, voormalig Nederlands grootste Apple dealer, goeddeels op.
Lernout & Hauspie waren luchtverkopers die veel meer beloofden dan ze ook maar in de verste verte konden waarmaken.
De vergelijking tussen de grote woorden van Tesla en L & H zijn wel vergelijkbaar, alleen Tesla maakt ze waar.
 
  • Like
Reactions: HWS and MusQueTear
Je mag dat zeker concluderen, en de vergelijking Apple en Tesla gaat voor mij, voormalig Nederlands grootste Apple dealer, goeddeels op.
Lernout & Hauspie waren luchtverkopers die veel meer beloofden dan ze ook maar in de verste verte konden waarmaken.
De vergelijking tussen de grote woorden van Tesla en L & H zijn wel vergelijkbaar, alleen Tesla maakt ze waar.
L&H waren wel prima aandelen ;)
 
Tesla employees say automaker is churning out a high volume of flawed parts requiring costly rework
  • Tesla employees say the company is manufacturing a high ratio of flawed parts and vehicles that need rework and repairs.
  • The electrical vehicle maker has had to ship some flawed parts to remanufacturing facilities to avoid scrapping them, rather than fixing them in-line, according to sources; Tesla denies this.
  • CEO Elon Musk is under pressure to ramp up production of the Model 3 sedan, Tesla's first mass-market electric vehicle.

Tesla employees say automaker is churning out a high volume of flawed parts requiring costly rework
 
Tesla employees say automaker is churning out a high volume of flawed parts requiring costly rework
  • Tesla employees say the company is manufacturing a high ratio of flawed parts and vehicles that need rework and repairs.
  • The electrical vehicle maker has had to ship some flawed parts to remanufacturing facilities to avoid scrapping them, rather than fixing them in-line, according to sources; Tesla denies this.
  • CEO Elon Musk is under pressure to ramp up production of the Model 3 sedan, Tesla's first mass-market electric vehicle.

Tesla employees say automaker is churning out a high volume of flawed parts requiring costly rework
Mooi, blij om te zien dat er perfectionistische medewerkers bij Tesla werken :D;)