Wellicht heb je gelijk voor wat de S en X betreft, maar het kwalijke schuilt zich in de populistische mindset die de Telegraaf voedt(/creëert?). Immers, een deel van de "Telegraaf-doelgroep" behoort ook tot de model 3 doelgroep.
Toen ik de Leaf kocht was dat uit nieuwsgierigheid en de 0% bijtelling. Tot dan hadden we twee privé auto's waar ik ook zakelijk mee reed maar de bijtelling wilde ik niet.
Daarna zag ik de Tesla (kan ook moeilijk anders als je in Tilburg woont) maar wat waren nu mijn aankoopmotieven?
Milieu? Welnee! Lage bijtelling? Welnee? Goedkope brandstof? Welnee!
Ik vond het gewoon een absurd mooie auto en was na de eerste proefrit volledig verkocht, zoals (bijna) elke huidige Tesla rijder.
Milieu, bijtelling, goedkope of gratis stroom, ecologisch goed bezig zijn, geringe footprint? Dat waren uiteindelijk mijn excuses om die extreem dure auto te kopen en te verantwoorden.
En dat is nu juist de manier om mensen te kunnen "beroeren". Ik heb er alle vertrouwen in dat Elon met de Model 3 een auto gaat neerzetten die hetzelfde effect zal oproepen. En natuurlijk is 40.000 euro voor een auto nog steeds veel geld voor met name een particulier, maar er wordt wel een model neergezet dat voor de gehele zakelijke markt bereikbaar is. Als dan ook de passie van de auto afstraalt dan zijn alle publicaties van de betweters, gesponsorde "vak"bladen, vooringenomen criticasters e.d. van nul en generlei waarde. Men volgt gewoon zijn hart, zoals wij ook allemaal gedaan hebben.
Bovendien zijn dat wel de kilometervreters.
Daarna komt er ook wel een model # die in de categorie 15k tot 25k gaat vallen en wellicht is de bodemplaat met aandrijflijn voor Model 3 al iets dat we ook onder andere auto's gaan zien? We weten het niet maar tot nu toe hebben we ons steeds laten verassen.
Zo, wie volgt?