Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De link geeft inmiddels een not found. Lijkt weg te zijn gehaald!

De Telegraaf is en blijft verder gewoon een drama.

De Telegraaf is het symptoom. Ze schrijven heel bewust voor een doelgroep die dit graag leest, dat blijkt ook wel uit de commentaren. Enige vorm van 'verheffing' of de behoeft om juist te informeren is in de journalistiek is al jaren geleden uitgestorven. Het gaat allemaal om de kliks en de views, de advertenties. Daar moet dat hele bedrijf van overleven.

Ik kan het artikel niet meer lezen, maar de gemiddelde Tesla doelgroep leest ook de Telegraaf niet, anders dan voor een zekere amusementswaarde. Niemand gaat op basis van dit soort meuk beslissen tot een aankoop :)

Keep smiling :)
 
...
maar de gemiddelde Tesla doelgroep leest ook de Telegraaf niet, anders dan voor een zekere amusementswaarde. Niemand gaat op basis van dit soort meuk beslissen tot een aankoop :)

Keep smiling :)
Wellicht heb je gelijk voor wat de S en X betreft, maar het kwalijke schuilt zich in de populistische mindset die de Telegraaf voedt(/creëert?). Immers, een deel van de "Telegraaf-doelgroep" behoort ook tot de model 3 doelgroep.
 
Wellicht heb je gelijk voor wat de S en X betreft, maar het kwalijke schuilt zich in de populistische mindset die de Telegraaf voedt(/creëert?). Immers, een deel van de "Telegraaf-doelgroep" behoort ook tot de model 3 doelgroep.

Toen ik de Leaf kocht was dat uit nieuwsgierigheid en de 0% bijtelling. Tot dan hadden we twee privé auto's waar ik ook zakelijk mee reed maar de bijtelling wilde ik niet.

Daarna zag ik de Tesla (kan ook moeilijk anders als je in Tilburg woont) maar wat waren nu mijn aankoopmotieven?

Milieu? Welnee! Lage bijtelling? Welnee? Goedkope brandstof? Welnee!

Ik vond het gewoon een absurd mooie auto en was na de eerste proefrit volledig verkocht, zoals (bijna) elke huidige Tesla rijder.

Milieu, bijtelling, goedkope of gratis stroom, ecologisch goed bezig zijn, geringe footprint? Dat waren uiteindelijk mijn excuses om die extreem dure auto te kopen en te verantwoorden.

En dat is nu juist de manier om mensen te kunnen "beroeren". Ik heb er alle vertrouwen in dat Elon met de Model 3 een auto gaat neerzetten die hetzelfde effect zal oproepen. En natuurlijk is 40.000 euro voor een auto nog steeds veel geld voor met name een particulier, maar er wordt wel een model neergezet dat voor de gehele zakelijke markt bereikbaar is. Als dan ook de passie van de auto afstraalt dan zijn alle publicaties van de betweters, gesponsorde "vak"bladen, vooringenomen criticasters e.d. van nul en generlei waarde. Men volgt gewoon zijn hart, zoals wij ook allemaal gedaan hebben.
Bovendien zijn dat wel de kilometervreters.

Daarna komt er ook wel een model # die in de categorie 15k tot 25k gaat vallen en wellicht is de bodemplaat met aandrijflijn voor Model 3 al iets dat we ook onder andere auto's gaan zien? We weten het niet maar tot nu toe hebben we ons steeds laten verassen.

Zo, wie volgt?
 
Misschien moeten we eens een protest-actie opzetten, met een grote groep Tesla-rijders bij hun hoofdkwartier gaan protesteren.
Zetelt hun board niet in het Shell-hoofdkwartier ?

Ben ook van de partij -;) We hebben er ervaring mee !
Onlusten_in_Amsterdam,_ravage_voor_Telegraafgebouw.jpg
Onlusten_in_Amsterdam,_Telegraaf-auto's_in_brand_op_NZ_Voorburgwal.jpg
 
Nog even een klein vervolgje op mijn post hierboven. Inderdaad was ik net als de rest die weliswaar het klimaat/milieu een warm hart toedroeg maar daar feitelijk niets in deed.
Nadat de keuze voor de Tesla gemaakt was, gewoon op, laten we maar zeggen, emotionele gronden kwam als vanzelf belangstelling voor de energie, elektriciteit, in het bijzonder.
Nog voordat de Tesla was afgeleverd waren de 32 zonnepanelen al besteld, hing het huis vol met LED lampen en begon ik er steeds meer enthousiast voor te worden.

Dat wil ik zeggen. Met alleen, op zich goede, argumenten krijg je de gewone automobilist niet in een EV. Ook prijs is alleen geen goed middel. Ja, de Tesla Model S en X zijn voor velen te duur maar alleen het feit dat de Model 3 (in meerdere mate) betaalbaar zal zijn is niet voldoende.

Er moet gewoon een te gekke auto neergezet worden die net als de Model S tot op het diepste niveau aanspreekt en die op alle fronten beter is dan de rest.
Ik heb er vertrouwen in dat Elon dat gaat neerzetten en dan gaat het vanzelf. Al het gecalculeer ten spijt.
 
Inderdaad was ik net als de rest die weliswaar het klimaat/milieu een warm hart toedroeg maar daar feitelijk niets in deed.
Nadat de keuze voor de Tesla gemaakt was, gewoon op, laten we maar zeggen, emotionele gronden kwam als vanzelf belangstelling voor de energie, elektriciteit, in het bijzonder.

Hier hetzelfde. Het klonk allemaal wel mooi dat "milieu-gedoe" maar ik deed er niets mee. En dat was zeker geen overweging om de 'S' aan te schaffen. Nee, het rijgenot, de uitstraling, het techno-gehalte, daar viel ik voor. Ik maakte ook de standaard grap voor hij afgeleverd werd, als iemand zei: "Jouw auto is wel groen he? " " Nee, hij is rood!"

Maar dat veranderde al snel.Juist door de Tesla ben ik veel bewuster geworden van de schade die we met z'n allen toebrengen door zonder na te denken maar te consumeren. Zeker het verkeer is daar voor een groot deel schuldig aan, iets wat ik voorheen niet zag. Nu ben ik me daar uitermate bewust van en laat ik me in mijn keuzes vooral door die argumenten leiden. Grappig hoe zo'n auto zo'n effect kan hebben. Maar mijn Eddie is nog steeds voornamelijk rood ;)
 
Helaas zijn er nog veel domme mensen... ondanks de evolutie. -;)
Stond net lege flessen weg te gooien.. staat er iemand minutenlang op 10 meter afstand voor AH met Renault diesel-motor aan op - bleek later - zijn vrouw te wachten..
Ik stond 'm zo vreemd aan te kijken klaarblijkelijk dat hij de auto uitkwam en vroeg waarom ik naar zijn auto keek.. vroeg hem vriendelijk waarom hij de motor niet uit deed.. kreeg me daarna toch een reactie.. "omdat hij er voor betaald had, was zijn auto.. moest de grote vervuilers aanspreken.. etc. Hij bleef maar door gaan, werd kwaad... heb m'n schouders opgehaald, en ben toen maar weggegaan.. Was een Belgisch kenteken trouwens. Maar sprak alleen slechts Engels - was denk ik geen Belg. Zijn zo ongeveer de laatste die zullen overstappen lijkt me.
 
En jullie dachten dat de Telegraaf erg was? Lees dan eens dit stukje proza: Elektrische autos | Nieuwscheck

Erger is nog dat er op NuJij nog op wordt gereageerd ook: http://www.nujij.nl/verkeer/elektrische-auto-s-blijken-2-keer-onzuiniger-te.34987559.lynkx

Op Twitter kun je overigens nog terugvinden dat dit allemaal de schuld is van het Sjoemelkabinet.

Mag ik een zakje? :mad::cursing:

Tja, zulke onzin is er vaak. Ik raakte gisteren op een verjaardag bij de mannen precies in wéér de zelfde discussie:

- EV's zijn vies ivm kolencentrales
- EV's zijn vies ivm batterijen
- EV's zijn te duur, dus worden nooit wat
- EV's kan je nergens snel opladen

Het leuke is, bij elk van de punten hebben ze eigenlijk geen enkel argument danwel feit om het te kunnen onderbouwen.

Mensen horen graag wat ze willen horen. Lezen graag wat ze willen lezen. Zo hoef je je comfort-zone niet uit en krijg je niet het gevoel 'verkeerd' te hebben gezeten.

Daar gaat het met de pers ook steeds fout. Journalisten zijn ook mensen (echt!) en die doen precies het zelfde.
 
Zo'n discussie had ik 1,5 jaar geleden ook tijdens een gezellige avond in Maastricht. Heb er weinig woorden aan vuil gemaakt. Ik ben met 3 man een stukje gaan rijden, toevallig:rolleyes: even bij Urmond gestopt. Resultaat: 1 ex Porsche Cayenne rijder en 1 ex Mercedes R rijder. En je wilt niet weten hoe enthousiast ze nu zijn:biggrin:.

Mijn vrouw was not amused dat we meer dan een uur weg waren...:redface:
 
Zo'n discussie had ik 1,5 jaar geleden ook tijdens een gezellige avond in Maastricht. Heb er weinig woorden aan vuil gemaakt. Ik ben met 3 man een stukje gaan rijden, toevallig:rolleyes: even bij Urmond gestopt. Resultaat: 1 ex Porsche Cayenne rijder en 1 ex Mercedes R rijder. En je wilt niet weten hoe enthousiast ze nu zijn:biggrin:.

Je slaat de spijker op zijn kop. Laten we gewoon vaststellen dat we met argumenten (en zelfs forse besparingen) bijna niemand enthousiast kunnen krijgen maar dat éénmaal een ritje gemaakt te hebben voldoende is om alle bakens om te gooien.

Scheelt ook een hoop ergernis. Elon zal met Model 3 dit wel gaan neerzetten, het zou mij zwaar tegenvallen als Model 3 niet hetzelfde effect bij de zakelijke rijders in het middensegment zal hebben als bij Model S bij ons.

En om heel eerlijk te zijn, die reactie van de dieselrijder is best een beetje te begrijpen. Als je alleen de "pers" als info hebt dan haal je inderdaad gauw je schouders op.
 
Mensen horen graag wat ze willen horen. Lezen graag wat ze willen lezen. Zo hoef je je comfort-zone niet uit en krijg je niet het gevoel 'verkeerd' te hebben gezeten.

Ja, precies. Helaas is dat maar al te waar. Maak me daar maar niet al te druk meer om. Er wordt z o v e e l onzin uitgekraamd (ook in de pers). Als mensen niet open staan voor nieuwe ideeën, ontwikkelingen, enz. zullen ze zich zelf ook niet echt ontwikkelen over het algemeen. Maar kudde dieren en papegaaien moeten er ook zijn, toch?

- - - Updated - - -

En om heel eerlijk te zijn, die reactie van de dieselrijder is best een beetje te begrijpen
.

Uh, nee. Ik vind zijn reactie nogal onbeschoft en stijlloos. Hij had ook op een normale manier kunnen reageren toch?
 
Uh, nee. Ik vind zijn reactie nogal onbeschoft en stijlloos. Hij had ook op een normale manier kunnen reageren toch?

Begrijpen is niet hetzelfde als waarderen. Maar die groep weet het allemaal niet meer, lezen dat hun eigen auto "gesjoemeld" is, betalen zich blauw en moeten zich ook nog schuldig voelen. Het zou mooi zijn als dat de komende jaren verandert en dat ze net zo enthousiast gaan worden als wij.