Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week zaten wij heerlijk op het terras te lunchen in Bad Rappenau. Was grotendeels de enige Tesla die stond te laden, later kwam er een 2e Nederlandse bij. Wat ons opviel was hoeveel lawaai de SuC's maken. Zelfs met 1 ladende Tesla stonden er al ventilatoren op hoog vermogen te draaien. Iemand anders al eens opgevallen? Voor ons was het acceptabel, kon snel gratis laden :), maar kan me voorstellen dat het voor anderen hinderlijk is.
 
Vorige week zaten wij heerlijk op het terras te lunchen in Bad Rappenau. Was grotendeels de enige Tesla die stond te laden, later kwam er een 2e Nederlandse bij. Wat ons opviel was hoeveel lawaai de SuC's maken. Zelfs met 1 ladende Tesla stonden er al ventilatoren op hoog vermogen te draaien. Iemand anders al eens opgevallen? Voor ons was het acceptabel, kon snel gratis laden :), maar kan me voorstellen dat het voor anderen hinderlijk is.

Ja, erg veel herrie inderdaad.
In Auxerre is dat helemaal leuk. Daar staat de SuC vlak naast de hotelkamers. Voelde me bijna schuldig om daar te staan laden. 'Lekker stil hè zo'n elektrische auto?' :redface:
 
Ja, erg veel herrie inderdaad.
In Auxerre is dat helemaal leuk. Daar staat de SuC vlak naast de hotelkamers. Voelde me bijna schuldig om daar te staan laden. 'Lekker stil hè zo'n elektrische auto?' :redface:

Ik had de kamer direct naast de SuC in Auxerre.... Dit aangezien ik dus met de Tes zou komen..... Maar die avond Tes kapot en ik dus naast de SuC slapen... Ik baalde meer van het feit dat ik daar lag en op 5 meter van mij Tesla's aan het laden waren en ik zonder zat. Geluid binnen viel best mee, niet irritant... Lijkt beetje op geluid van luchtbehandeling
 
In Den Helder zie ik zo al vier 22kW laders, 24/7 beschikbaar.

Je zult daar toch een tijdje vertoeven dus je kunt daar dan (met duolader) in 2 uurtjes 200 km bijladen.

Ik zou het hier niet op laten afketsen. Zonde om met die vier man de MS te laten staan toch? Het lijkt mij geen probleem

Jan Verfailleweg 5 (2 stuks 22kW)

Havenplein 3 (2 stuks 22kW)

+

Vliestroomlaan 8 (1 stuk 11kW)

Verkeerstorenweg 3 (1 stuk 11kW)

Nou de plannen toch maar gewijzigd en we gaan met de Tesla, ben inderdaad enkele uren daar dus dat moet gaan lukken.
Bedankt voor jullie hulp...
 
ImageUploadedByTapatalk1411747816.723178.jpg
ImageUploadedByTapatalk1411747828.505053.jpg
Urmond update 18:05
 
Vandaag ineens 4 witte Tesla's bij SuC Oosterhout. Bleken taxichauffeurs te zijn uit Amsterdam die hun auto's net in Tilburg hadden opgehaald. Zelfstandige ondernemers die zelf hun auto kopen en gezamenlijk de concessie (200 Tesla's) invullen.
Gelukkig toch wit, niet blauw. Zwart leer, luchtvering, piano black, geen panoroof, 85kwh, 19". Als je die config hebt wordt je dus voor taxi aangezien
View attachment 60014


Niet helemaal correct. Taxielectric zijn allemaal zelfstandige onder hun paraplu. Ik had afgelopen donderdag een tesla taxi geboekt, dat was een witte, 19inch met Pano, geen luchtvering en zwart leer. Los van de taxielectric komen er dus ook nog van andere taxicentrale 70stuks op Schiphol.
Meest erge, ze schijnen iets van korting te hebben gehad. En over SuC Schiphol weten ze nog niks.
 
Taxi-ondernemers hoeven normaliter geen BPM over de aanschaf van hun wagen betalen.
Die zit er natuurlijk sowieso niet op de Tesla's. Ben benieuwd of de overheid dan nog een ander voordeel voor elektrische taxi's vertrekt?

3000 Euro Subsidie:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/09/25/subsidie-voor-schone-taxi-s-en-bestelwagens.html

En dan ook nog MIA (bijna volledig want dicht bij de 50 K ex vanwege ook nog korting????) Schandalig! Er zou iemand uit ..... "omzichtig" Kamervragen over moeten gaan stellen...:wink:

Maar, aan de andere kant verliezen ze wel een extra inkomstenbron: de Mercedes die ze normaliter zonder BPM kunnen kopen kunnen ze na een paar jaar normaliter erg gunstig verkopen. Er zijn er die er zelfs creatief op verdienden..... doordat de uitstoot daarvan lager is geworden (dus bpm voordeel kleiner) is dat feestje al wat minder geworden overigens.

Voor diegenen die vorig jaar de bus gemist hadden, en toch nog het onderste uit de kan willen:

De Nissan bus (wel incl. batterijen aanschaffen natuurlijk) heeft dus MIA (want EV), KIA (want bestelauto), deze 3000 Euro (want EV en bestelauto) en soms ook nog lokale susidies (bijv. Regio Rotterdam)....
 
3000 Euro Subsidie:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/09/25/subsidie-voor-schone-taxi-s-en-bestelwagens.html

En dan ook nog MIA (bijna volledig want dicht bij de 50 K ex vanwege ook nog korting????) Schandalig! Er zou iemand uit ..... "omzichtig" Kamervragen over moeten gaan stellen...:wink:

Maar, aan de andere kant verliezen ze wel een extra inkomstenbron: de Mercedes die ze normaliter zonder BPM kunnen kopen kunnen ze na een paar jaar normaliter erg gunstig verkopen. Er zijn er die er zelfs creatief op verdienden..... doordat de uitstoot daarvan lager is geworden (dus bpm voordeel kleiner) is dat feestje al wat minder geworden overigens.

Voor diegenen die vorig jaar de bus gemist hadden, en toch nog het onderste uit de kan willen:

De Nissan bus (wel incl. batterijen aanschaffen natuurlijk) heeft dus MIA (want EV), KIA (want bestelauto), deze 3000 Euro (want EV en bestelauto) en soms ook nog lokale susidies (bijv. Regio Rotterdam)....
Subsidies voor taxies in Amsterdam liggen nog wel een beetje hoger... Amsterdamse EV subsidie 2013 bekendgemaakt - Samenelektrisch.nlSamenelektrisch.nl

:redface: Zie dat ik net off topic ben gegaan.
 
Last edited: