Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
En dan nu: Wanneer!?

Al vind ik Assen niet écht logisch, ik zou eerder Zwolle gekozen hebben. Maar misschien omdat Tesla er toch al een store gaat openen.

Elke SuperCharger er bij is welkom!

Die medewerker zei, binnenkort zal Basel en Assen openen, als ik moet gissen aan de hand van de indruk die hij mij gaf nog deze maand. Echter, iemand in de buurt van Assen zou eens kunnen gaan kijken, moet makkelijk te zien zijn of ze al met de werkzaamheden aangevangen zijn.

Assen is eigenlijk best wel logisch. 230 km tot aan Oosterhout en 150 tot aan Zevenaar. Route Berlijn over Emsburen (reeds actief), en route Nordics over Bremen (verwacht Aral Autohof binnen 6 weken, 195 km) Vergeet ook niet, dat niet één Supercharger in de Randstad zal komen. Zwolle is toch wel het randje. Meeste Tesla rijders komen uit de Randstad, en Tesla wil het toch wel een beetje ontmoedigen dat iedereen daar "domestic" rijders daar gaan staan laden. HEt is mt name bedoeld om internationale reizen te maken, of lange nationale.
 
Is er een AC in de buurt van Assen?
Edit: Laat maar, Messchenveld dus. Spanjelaan en daar in de buurt.

Van welke richting kom je? Vanuit het Noorden, kan je gratis 22kW laden op de nieuwe 43kW lader van Century Autogroep, aan de Bornholmstraat 20. Vanuit Zuidelijke richting naar Assen bij Beilen, Ossebroeken 26. Ook 22kW, wel betaald van TNM. Beide zijn operationeel. Wij hebben er met Zoé's geladen, dus Tesla zou ook géén enkel probleem moeten zijn.
 
Die medewerker zei, binnenkort zal Basel en Assen openen, als ik moet gissen aan de hand van de indruk die hij mij gaf nog deze maand. Echter, iemand in de buurt van Assen zou eens kunnen gaan kijken, moet makkelijk te zien zijn of ze al met de werkzaamheden aangevangen zijn.

Assen is eigenlijk best wel logisch. 230 km tot aan Oosterhout en 150 tot aan Zevenaar. Route Berlijn over Emsburen (reeds actief), en route Nordics over Bremen (verwacht Aral Autohof binnen 6 weken, 195 km) Vergeet ook niet, dat niet één Supercharger in de Randstad zal komen. Zwolle is toch wel het randje. Meeste Tesla rijders komen uit de Randstad, en Tesla wil het toch wel een beetje ontmoedigen dat iedereen daar "domestic" rijders daar gaan staan laden. HEt is mt name bedoeld om internationale reizen te maken, of lange nationale.
Ik kom er vrijdag langs, zal eens even van de snelweg af gaan daar.

Ik snap dat ze het willen ontmoedigen dat men gaat staan laden in de randstad, maar Zwolle ligt net wat beter voor andere routes.
 
En dan nu: Wanneer!?

Al vind ik Assen niet écht logisch, ik zou eerder Zwolle gekozen hebben. Maar misschien omdat Tesla er toch al een store gaat openen.

Elke SuperCharger er bij is welkom!

Ik had een Supercharger verwacht tussen Meppel en Zwolle, omdat op dat traject 2 routes noord-zuid samenvallen. 20 jaar te laat 6baans gemaakt (files waren er altijd voor Zwolle in de spits, met 6baansweg structureel opgelost).
 
Vandaag werd me tijdens een bezoek aan het SeC gezegd dat de oorzaak voor geïmproviseerde laders in Frankrijk de infrastructuur zou zijn. Zodra die op orde is komen er op die locaties volwaardige SuC stations met 4-8 SuC's. Ook gaan er de komende weken nog heel veel locaties bijkomen.... We wachten vol spanning af:smile:.
 
Ik reed net langs Assen dus ben even gaan kijken in het industrie terrein aldaar. 10 min rond gereden maar geen spoor kunnen vinden van Eco Velthuis noch Tesla.

Tot nu toe wijst daar niets fysiek op een SuperCharger. Wel zeeën van ruimte!
 
Lijkt erop dat Zwollen ook beweging is aldus deze (met dank aan Hans Noordsij):
Schermafbeelding 2014-07-24 om 21.36.43.png
 
O ja... 3 routes die daar (bij Meppel) samenkomen. Dus supercharger bij Meppel lijkt toch een veel betere plaats (voor mij is Assen even goed).
Lijk ik toch nog een beetje gelijk te krijgen over de 3e supercharger in Nederland, die komt bij de Van der Valk in Zwolle (vlak boven Zwolle nabij de A28).
In een ander topic "25-26-27 juli tour assemblagefabriek Tilburg" zijn daarvan al foto's geplaatst. Beetje off-topic daar, maar hier eigenlijk ook want deze topic gaat over de bestaande superchargers in Nederland... :rolleyes: