Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij aankomst waren ze van Tesla toevallig aan het testen.
Goed nieuws! Eind volgende week kunnen we daar laden! 8 plekken in totaal
Minder nieuws, voorlopig geen supercharges erbij, ze gingen eerst nu naar duitsland.
View attachment 37173View attachment 37174

Dit is vet. Kan ik na volgende week ff lekker rangechargen voordat ik D inrij.

Hoe werkt het? Kabel uit SC nemen, op auto aansluiten en de rest gaat vanzelf??
Of moet je op de SC nog een knop indrukken (zoals thuis op de EVBox).
Vanuit de auto vervolgens het chargen via het scherm stoppen?
 
Dit is vet. Kan ik na volgende week ff lekker rangechargen voordat ik D inrij.

Hoe werkt het? Kabel uit SC nemen, op auto aansluiten en de rest gaat vanzelf??
Of moet je op de SC nog een knop indrukken (zoals thuis op de EVBox).
Vanuit de auto vervolgens het chargen via het scherm stoppen?

Bij mij leek het gisteren in eerste instantie leek net of de kabel vergrendeld was en vast bleef zitten.
Ik kreeg het toen even warm met 71 km range op mijn teller.
Je moet de kabel iets naar boven duwen en dan uitnemen.
Op de knop duwen inderdaad en je hoort dan een klic en dan de kabel plaatsen en de lampen worden groen.
Als hij opgeladen is weer op de knop duwen en dan uitnemen.
Starten en stoppen gaat automatisch, heb niets op het scherm gedaan.
Succes!
 
image.jpg
Kon het gisteren niet laten om op de terugweg uit Antwerpen ook even langs Oosterhout te rijden. Er was verder niemand. Ik haalde denk ik mede daardoor de 600 km / uur.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    806.4 KB · Views: 397
Weet iemand waarom de laadsnelheid op bovenstaande foto's wordt aangegeven in km per uur, terwijl dit bij Loek in kW was? Zie Supercharger in Oosterhout - bevestigd. - Page 20
Is dat een instelling of heeft het te maken met de software versie?
Verder vroeg ik me af of de km/hr altijd wordt aangegeven in Rated Range of dat deze gerelateerd is aan de gekozen weergave (typical of rated).

Volgens mij is dat een instelling die je zelf kan kiezen bij controls. Bij mij is het ook in Km. Trouwens, vanochtend stond er bij mij ook 500km bij een 100% charge terwijl de wagen gewoon aan het oplaadkastje thuis stond. Dus ook zonder SC krijg je de volle 500km
 
Heeft iemand al gemeten hoe lang het duurt om de auto vol te laden? Ik ben erg benieuwd, omdat dit wel interessant is om te weten, wanneer je een langere trip door Duitsland gaat plannen. Misschien goed om met z'n allen eens op een rijtje te zetten.
Hoeveel km had je nog over toen je hem aansloot op de SC en hoelang duurde het tot hij vol was?
Ik zal het morgen zelf ook eens gaan proberen.
 
Heeft iemand al gemeten hoe lang het duurt om de auto vol te laden? Ik ben erg benieuwd, omdat dit wel interessant is om te weten, wanneer je een langere trip door Duitsland gaat plannen. Misschien goed om met z'n allen eens op een rijtje te zetten.
Hoeveel km had je nog over toen je hem aansloot op de SC en hoelang duurde het tot hij vol was?
Ik zal het morgen zelf ook eens gaan proberen.

Het ligt er natuurlijk aan hoeveel er nog in de accu zit als je aankomt en hoeveel je erin wilt hebben voordat je vertrekt. Je zult meestal niet helemaal leeg aankomen en meestal ook niet helemaal vol weer vertrekken, indien er straks maar 200-250 km tussen de Duitse supercharger-locaties zit. Dan kun je volstaan met een snelle 'splash and dash' (daar moeten we 'trickle and dash' van maken voor elektrische auto's).

Het beste is natuurlijk om met een redelijk lege accu aan te komen, want dan laadt je het snelst. En dan zou je, als je het aandurft, na 20-25 minuten met een 2/3 volle accu weer kunnen vertrekken om 200 km verderop hetzelfde te herhalen. Maar het ligt dus helemaal aan de onderlinge afstanden tussen de SC's.
 
Gisteren nog een keer geladen in Oosterhout. Begon met typical rabge van 160km (dus ongever half vol). Daarbij kwam het vermogen bij het laden niet boven de 60kW. Iemand dezelfde eevaring? Hoe leeg moet ie zijn om aan 600km/u of 100+ kW te kunnen laden?

Verder waren er gisteren twee mannen de belijning aan het doen. Geen verdere tekens op het asfalt. Ook kwam er nog een tesla medewerker testen, maar daar heb ik verder niet mee gesproken.
 
Gisteren nog een keer geladen in Oosterhout. Begon met typical rabge van 160km (dus ongever half vol). Daarbij kwam het vermogen bij het laden niet boven de 60kW. Iemand dezelfde eevaring? Hoe leeg moet ie zijn om aan 600km/u of 100+ kW te kunnen laden?

Verder waren er gisteren twee mannen de belijning aan het doen. Geen verdere tekens op het asfalt. Ook kwam er nog een tesla medewerker testen, maar daar heb ik verder niet mee gesproken.

Als ik naar alle laad sessies kijk, dan lijkt het wel alsof het per auto verschilt afgezien nog van de invloed van de reeds aanwezige lading van de accus of dat er niet altijd vol vermogen aanwezig is.
 
Waarom zou je per se tot 100% willen laden? Die laatste procenten kosten het meeste tijd. Handiger is genoeg (+een beetje reserve) op te laden om tot volgende supercharger te komen.

Vol zal inderdaad niet nodig zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt, voordat hij echt hard gaat minderen. Wanneer je naar Zuid-Duitsland gaat, dan kun je rekening houden met wachttijd om te berekenen hoe lang je erover doet. Jullie denken dus dat je 20 - 30 minuten gaat laden en dan weer verder gaat. Dus even de benen strekken en een plaspauze en dan weer gaan.
 
ik ben ook een Hamburgerke gaan steken in Oosterhout....

Laden zoals het hoort te zijn....
Parkeren (80km range), kabel erin, telefoontje, natje en droogje, plasje, kabel eruit en vertrekken met (bijna) volle batterij.
super charging !

Ik zie dat de lokale McDonald's al goed inspeelt op de nieuwe situatie! Ze leveren zelfs een oranje pilon om je plekje bij de charger te reserveren ;)
 
Gisteren nog een keer geladen in Oosterhout. Begon met typical rabge van 160km (dus ongever half vol). Daarbij kwam het vermogen bij het laden niet boven de 60kW. Iemand dezelfde eevaring? Hoe leeg moet ie zijn om aan 600km/u of 100+ kW te kunnen laden?

Verder waren er gisteren twee mannen de belijning aan het doen. Geen verdere tekens op het asfalt. Ook kwam er nog een tesla medewerker testen, maar daar heb ik verder niet mee gesproken.
Er zijn 8 talls, maar 4 laders beschikbaar.

Éen lader levert 120kW en als daar twee auto's aan staan is er 60kW per auto beschikbaar.

Je hebt laadplek: 1A, 1B, 2A, 2B, 3A, 3B, 4A en 4B.

Als er een auto bij 1A staat, ga dan indien mogelijk bij 2, 3 of 4 A danwel B staan om de volle 120kW te krijgen.
 
Er zijn 8 talls, maar 4 laders beschikbaar.

Éen lader levert 120kW en als daar twee auto's aan staan is er 60kW per auto beschikbaar.

Je hebt laadplek: 1A, 1B, 2A, 2B, 3A, 3B, 4A en 4B.

Als er een auto bij 1A staat, ga dan indien mogelijk bij 2, 3 of 4 A danwel B staan om de volle 120kW te krijgen.

Dat wist ik niet, goed tip!

Iemand nog in Zevenaar geweest?