Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Naast wie sta ik nu te laden in Zwolle?

image.jpg


- - - Updated - - -

Nog even Maurice' voorbeeld gevolgd :smile::

image.jpg
 
Het is ff geleden, maar leuk om te zien dat de club nog zo actief is.
Gisteren met flinke vaart van Rotjeknor naar Friesland gereden. Vannacht 14 uur geladen aan een gewoon stopcontact en toch onvoldoende geladen voor de terugreis. In Franeker is het EV-denken nog niet helemaal doorgedrongen, zo lijkt het. Bof ik even dat Zwolle al operationeel is. In 3 kwartier al 4 anderen zien tanken. Prima locatie trouwens voor een slok en een hap.
Ik had zelf op Meppel gestemd als plek voor een SC. Zwolle is close enough. Thank you Tesla.

Weet iemand waarom de opstelling in Zwolle afwijkt van Oosterhout en Zevenaar? De enige reden die ik kan bedenken, is dat iedereen nu netjes moet parkeren, maar ik kan me niet herinneren dat dit op die andere plaatsen een probleem was.
 
Het is ff geleden, maar leuk om te zien dat de club nog zo actief is.
Gisteren met flinke vaart van Rotjeknor naar Friesland gereden. Vannacht 14 uur geladen aan een gewoon stopcontact en toch onvoldoende geladen voor de terugreis. In Franeker is het EV-denken nog niet helemaal doorgedrongen, zo lijkt het. Bof ik even dat Zwolle al operationeel is. In 3 kwartier al 4 anderen zien tanken. Prima locatie trouwens voor een slok en een hap.
Ik had zelf op Meppel gestemd als plek voor een SC. Zwolle is close enough. Thank you Tesla.

Weet iemand waarom de opstelling in Zwolle afwijkt van Oosterhout en Zevenaar? De enige reden die ik kan bedenken, is dat iedereen nu netjes moet parkeren, maar ik kan me niet herinneren dat dit op die andere plaatsen een probleem was.

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik deze opstelling zie. Misschien minder 'per ongeluk' geparkeerde ICEs hier?
 
als je de foto niet weet te kantelen, fotografeer dan gewoon recht.
ik hou er niet van om telkens mijn beeldscherm op zijn kant te plaatsen.:wink:

Is denk ik een iOS probleempje. Op de iPad en iPhone staat de foto rechtop en op de pc ligt deze op z'n kant... :confused:

- - - Updated - - -

Ik denk dat we hiervoor misschien een nieuwe topic moeten maken.
En natuurlijk een pakkende naam verzinnen: "Kids Supercharged" oid
Of een naam in de lijn van "faith hilling" of "planking" (voor degenen onder ons die de southpark klassiekers kennen ;-))

Goed plan. De kleine van jou zal ook al wel bijna in een Supercharger kunnen staan, niet? :)

- - - Updated - - -

Het is ff geleden, maar leuk om te zien dat de club nog zo actief is.
Gisteren met flinke vaart van Rotjeknor naar Friesland gereden. Vannacht 14 uur geladen aan een gewoon stopcontact en toch onvoldoende geladen voor de terugreis. In Franeker is het EV-denken nog niet helemaal doorgedrongen, zo lijkt het. Bof ik even dat Zwolle al operationeel is. In 3 kwartier al 4 anderen zien tanken. Prima locatie trouwens voor een slok en een hap.
Ik had zelf op Meppel gestemd als plek voor een SC. Zwolle is close enough. Thank you Tesla.

Weet iemand waarom de opstelling in Zwolle afwijkt van Oosterhout en Zevenaar? De enige reden die ik kan bedenken, is dat iedereen nu netjes moet parkeren, maar ik kan me niet herinneren dat dit op die andere plaatsen een probleem was.

Vandaag ook ongepland een ritje gemaakt: Den Haag - Zaandam - Afsluitdijk - Makkum (lunchen en laden) - Westhoek - Lollum - Bolsward (diner en laden) - Terwispel - Zwolle (dessert en superchargen) - Den Haag. Het aantal laadpalen in Friesland viel me eerlijk gezegd nog mee (vooral e-Laad).
En inderdaad is Van der Valk Zwolle een prima plek voor een versnapering (vriendelijke bediening, leuk restaurant en bar). Denk wel de beste plek van de superchargers die we tot nu toe bezocht hebben.

- - - Updated - - -

De nieuwe generatie superchargers is toch aanzienlijk sneller. Bij 92 km range nog steeds 113 kW, waar de oude superchargers met 108/109 kW begonnen bij 0 km range.

image.jpg
 
- - - Updated - - -

De nieuwe generatie superchargers is toch aanzienlijk sneller. Bij 92 km range nog steeds 113 kW, waar de oude superchargers met 108/109 kW begonnen bij 0 km range.

View attachment 57308

hmmm, dus nu moet je nog weer een SuC locatie-filter gaan toepassen in je app :)

(ps, ik zal van de week weer eens een avondje gaan klooien met die laadpas-uitlezer, beloofd is beloofd!)
 
Weet iemand waarom de opstelling in Zwolle afwijkt van Oosterhout en Zevenaar? De enige reden die ik kan bedenken, is dat iedereen nu netjes moet parkeren, maar ik kan me niet herinneren dat dit op die andere plaatsen een probleem was.

Nu ik veronderstel dat het minder uitnodigend is voor ICE's, en voor ons is het eenvoudiger dus vlotter
nauwkeurig op de laadplaats te rijden. En de afstand tot het laadpoortje is korter, zodat er minder kans
is op strak staande kabeltjes, wat ook problemen voorkomt. Kortom het lijkt me een goed experiment,
met een hoge waarschijnlijkheid voor bredere uitrol.
 
Net ook in Zwolle geweest: goede locatie.
laden werkte prima.
2A was nog buiten werking met een hoes erover.
Nog twee andere Teslas gezien.

Helemaal top dat deze er nu ook is.

eind september gaan naar München (Oktoberfest), dus dan ga ik de Duitse superchargers eens gebruiken!
 
Je was sneller vol dan wij ;) toen we terugliepen stond er wel nog een andere te laden, even gedag gezegd maar de kleine was lastig aan het doen dus tijd om snel weer huiswaarts te gaan.
De supercharger Zwolle ligt op een mooie locatie met veel ruimte, het gebouw van van der Valk is vrij nieuw en heeft een lekkere lounge om een bakkie te doen. Het eten was ook prima.
Vond wel de laadplaatsen ietwat smal aanvoelen omdat je tussen die twee palen door moet, kwestie van even wennen aan deze nieuwe opstelling denk ik.
 
Je was sneller vol dan wij ;) toen we terugliepen stond er wel nog een andere te laden, even gedag gezegd maar de kleine was lastig aan het doen dus tijd om snel weer huiswaarts te gaan.
De supercharger Zwolle ligt op een mooie locatie met veel ruimte, het gebouw van van der Valk is vrij nieuw en heeft een lekkere lounge om een bakkie te doen. Het eten was ook prima.
Vond wel de laadplaatsen ietwat smal aanvoelen omdat je tussen die twee palen door moet, kwestie van even wennen aan deze nieuwe opstelling denk ik.

Paar honderd meter verderop komt straks ook een IKEA (Duizenden mensen willen werken bij IKEA Zwolle, lange rijen bij stadhuis) dus je je ook een Billy kopen terwijl je laad?!