You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 392764 View attachment 392764 Voor t eerst 4 (model ☰) op een rij SuC Apeldoorn. Tijd dat die andere acht worden omgebouwd! En weer vier maar nu een blauwe erbij.
Is dat wel groene stroom wat we laden bij de SuC's?
Heb je een autoratieve bron voor deze bewering? Afhankelijk van het land waar je bent is er een mix bij grijze stroom, met een steeds verder afnemend aandeel kolencentrales. Als de bewering op waarheid stoelt, ga ik mij toch nog eens achter de oren krabben wat ik van het Tesla SuC-netwerk wil ‘vinden’.Nope! Je laadt je Tesla vol met energie die verkregen is mbv kolencentrales
Voor zo ver ik weet staan die dingen bij jullie altijd stil dus die stroom moet dan wel van windmolens komen.Oef, ik dacht al dat de stroom van de SUC in Ekeren recht van de kerncentrales van Doel kwam, op 10 kilometer afstand.
Ah neen, ik zit in het verkeerde draadje : die SUC ligt in België.
Off-topic, dus.
Ik denk dat er een knipoog bij die post van Sven ontbrak.Heb je een autoratieve bron voor deze bewering? Afhankelijk van het land waar je bent is er een mix bij grijze stroom, met een steeds verder afnemend aandeel kolencentrales. Als de bewering op waarheid stoelt, ga ik mij toch nog eens achter de oren krabben wat ik van het Tesla SuC-netwerk wil ‘vinden’.
Ik verbaas mij nergens meer over. Heb jij voor jouw info een bron?Ik denk dat er een knipoog bij die post van Sven ontbrak.
Tesla heeft voor zover ik weet in NL een contract met VandeBron voor levering van stroom.
Ja, Valk Duiven zou een logische vervanging zijn. Bij zo’n outlet center zou ik Destination Chargers verwachten.Klopt, maar dat zal nog een paar jaar duren. Bij de nieuwe afrit komt een fashion outlet (100 winkels), horeca(, mijn nieuwe kantoor) bij de afrit en dan misschien ook wel die Supercharger. Van der Valk Duiven zou ook wel een prima plek zijn.
Nee niet zwart op wit maar wat ik heb begrepen tijdens diverse events waar beide partijen aanwezig waren.Ik verbaas mij nergens meer over. Heb jij voor jouw info een bron?
zal wel anders zijn bij het gebruik van de Suc.
Ik ben wel op meer plaatsen geweest waar het betalend parkeren was; maar dat gold nooit voor het laden.
Wel één keer waarbij expliciet vermeld werd dat je met de Tesla maximaal 1 uur 'gratis parkeren' had, daarna moest je ook betalen.
Oh jee wat heb ik in gang gezet..
Heb geen bron anders dan deze Een kudtkoekiewall. Omdat dat moet, van de kudtkoekiewet.
Als je nadenkt hoeveel superchargers we hebben en als je hoort bij Zondag met Lubach (tip) dat al die groene stroom een wasseneus is. Dat energiebedrijven een groene stroom certificaat afkopen om het als groene stroom te mogen labellen. Dan twijfel ik of wij nou echt zo groen onze Tesla’s aan het opladen zijn.. aangezien groen sowieso een mix is van allerlei soorten energie.
Ik hoop het maar wat ik dan lees is dat dit voorlopig nog niet echt schoon en ‘groen’ is.
Er zijn een aantal energiemaatschappijen in Nederland die uitsluitend duurzame elektriciteit inkopen/produceren in Nederland. Vandebron en Pure Energie zijn er daar twee van. Het behoeft enige moeite, maar je kunt het gewoon op hun website vinden.
Stroometiket van Pure Energie
Vandebron - Duurzame energie van Nederlandse bodem
Ik 'heb' windenergie uit Nederland van Greenchoice. Ik neem aan dat dit dus geen sjoemelstroom is.
Dit is totale energie, dus niet alleen elektriciteit. Aandeel duurzaam in elektriciteit ligt boven de 17% inmiddels.
Greenchoice | Wise Nederland : "Greenchoice zou haar score kunnen verbeteren door het inkoopbeleid verder te vergroenen. 46% van de inkoop bestaat nu nog uit de slecht beoordeelde handelsmix. In plaats daarvan zou er nog meer duurzame elektriciteit direct bij de bron ingekocht moeten worden."Ik 'heb' windenergie uit Nederland van Greenchoice. Ik neem aan dat dit dus geen sjoemelstroom is.