Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Kwam eens iemand tegen in SuC Urmond. Hij vertelde om de hoek te wonen en zijn Tesla wekelijk vol liet lopen bij de SuC. Thuis of ergens anders werd niet geladen. Kreeg de inruk dat dat een extra koopargument was geweest - een gratis thuislader.
Denk wel/hoop wel dat het hier uitzonderingen betreft..
 
Kwam eens iemand tegen in SuC Urmond. Hij vertelde om de hoek te wonen en zijn Tesla wekelijk vol liet lopen bij de SuC. Thuis of ergens anders werd niet geladen. Kreeg de inruk dat dat een extra koopargument was geweest - een gratis thuislader.
Denk wel/hoop wel dat het hier uitzonderingen betreft..

Nou ja, als hij nu wekelijks laat op de avond als er toch niemand staat komt bijladen mag dat van mij. Zolang hij maar niet anderen hindert. De stroomkosten zijn bijna nul. En ik kan me herinneren dat bij mij ook de aanwezigheid van Oosterhout werd genoemd als extra verkoopargument, maar ik heb het dan wel over bijna drie jaar geleden. Je moet het er ook voor over hebben, zullen we maar zeggen.
 
Ja, de Mac ken ik.

Alleen is het buitengewoon ongemakkelijk om daar te geraken. Je moet dan langs de berm een stuk lopen ( er is geen voetpad). Dit is onveilig en niet prettig. Zeker in geval van regen.

Een ding weet ik zeker, Tesla wil geen ongemakkelijke of onveilige situatie voor z'n klanten.
 
Sprak net met een paar taxi chauffeurs (blauwe taxi) bij SeC Amsterdam. Zei kregen te horen dat ze inprincipe in Zuid-oost vanaf 4 oktober niet meer mogen laden. Maar ze wisten ook nog niet zeker of Hoofddorp daardoor alleen voor Taxi's toegankelijk zou zijn. Weet niet of dit ook voor de witte taxi's ook zal gelden.
 
Mochten er nog twijfels zijn.. SuC Schiphol is Taxi only. (zie onderste foto). Slagboom moet nog worden aangebracht, maar voorbereidingen zijn klaar. Aarden wal om het parkeergedeelte voorkomt dat je buitenom er bij kunt komen. Stond nog geen spanning op vanochtend.. Maar kan zo te zien 4 oktober zo open.

IMG_5017.jpg

IMG_5023 (1).jpg
IMG_5019.jpg
 
Mochten er nog twijfels zijn.. SuC Schiphol is Taxi only. (zie onderste foto). Slagboom moet nog worden aangebracht, maar voorbereidingen zijn klaar. Aarden wal om het parkeergedeelte voorkomt dat je buitenom er bij kunt komen. Stond nog geen spanning op vanochtend.. Maar kan zo te zien 4 oktober zo open.

View attachment 196998
View attachment 196999 View attachment 197000
Indien je als Taxi voor je gezin/bekenden fungeert mag je dan wel laden?


;-)
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Mee eens Hans, maar toch is het ergens vreemd dat bepaalde groepen (nu dus de niet-taxi's - en de volgende vraag is wat dan de exacte definitie van taxi is?) nu uitgesloten worden van gebruik van een specifieke SuC? Wat is dan de volgende stap? SuC's niet beschikbaar voor Tesla's die binnen een straal van 50km van een SuC wonen? Bovendien; hebben we niet een overeenkomst met Tesla dat we van alle SuC's gebruik kunnen maken? Begrijp me niet verkeerd; ik denk dat hiermee inderdaad het probleem in Adam ZO opgelost wordt maar is dit niet een typisch voorbeeld van symptoom bestrijding ipv een structurele oplossing (simpelweg meer SuC's)?
 
Vind het ook een goede oplossing voor de 150 taxi's die nu op Schiphol hun basis hebben. Toont ook commitment naar de toekomst, en wellicht komen er wel meer dan 150 taxi's op Schiphol. Die Tesla dag in dag uit veel publiciteit geven.
Vergeet niet dat veel van die taxi's rond de 100.000 km per jaar doen en dus een serieuze capaciteit nodig hebben en verdienen.
Ik hoop dat de chauffeurs dit ook kunnen waarderen en dat er ook voor hen voldoende faciliteiten komen om de boel aangenaam en netjes te houden.

Wereld primeur ook nog.

(En nee er komt niet een slimmerik met een verlengsnoer voor Superchargers.)
 
Vind het ook een goede oplossing voor de 150 taxi's die nu op Schiphol hun basis hebben. Toont ook commitment naar de toekomst, en wellicht komen er wel meer dan 150 taxi's op Schiphol. Die Tesla dag in dag uit veel publiciteit geven.
Vergeet niet dat veel van die taxi's rond de 100.000 km per jaar doen en dus een serieuze capaciteit nodig hebben en verdienen.
Ik hoop dat de chauffeurs dit ook kunnen waarderen en dat er ook voor hen voldoende faciliteiten komen om de boel aangenaam en netjes te houden.
Wereld primeur ook nog.
(En nee er komt niet een slimmerik met een verlengsnoer voor Superchargers.)

Mee eens. Even scheppen volstaat overigens om toegang te realiseren -;)
Primeur lijkt me het niet - er staat al een taxi-only SuC bij Schiphol Aankomst.
 
Ik vind het een prima oplossing - uiteraard op voorwaarde dat de Schiphol-Taxi's dan wel op de Schiphol-Suc gaan laden en niet meer in A'dam ZO.

Wat is de afstand tussen Suc-Schiphol en Suc-Adam ? goed 15km ? M.i. in elk geval niets om een drama van te maken.


Overigens speel ik zelf dikwijls 'taxi' als vrouw of kinderen weer eens gaan vliegen; en dat doen wij meestal vanaf Schiphol.
(Al jaren laat ik Zaventem zo veel mogelijk links liggen, er is wel altijd iets waarom het daar fout loopt.:mad:)

Grobbendonk-Schiphol en terug is +/- 360km.
Als ik de reizigers ga brengen, dan laad ik op de terugweg even bij in Oosterhout; als ik hen ga halen, dan ga ik op de heenweg in A'dam laden en wacht daar tot de bagage op de band wordt gemeld.
Eens deze melding komt (via de schiphol-app); ga ik rustig rijden en dan komen we zowat gelijk aan de vertrekzone. Instappen en wegwezen.
 
Wanneer de Schiphol-suc niet voor iedereen te gebruiken is, heb ik hem liever niet in mijn navigatie staan.
Ik ga er normaal vanuit dat als ik naar een suc navigeer, ik daar ook terecht kan.
Dit is overigens 1 keer al fout gegaan toen ik niet in Calais maar in Folkestone wilde laden. Daar aangekomen bleek dat ik alleen maar kon laden als ik de kanaaltunnel terug naar Frankrijk zou nemen .
het gevolg was een ritje op de vrachtwagen naar Maidstone om daar te laden.
 
Dat probleem heb je niet. De huidige taxi-only SuC op Schiphol (4 stalls - zie foto even terug) staat ook niet in je navigatie. En het is altijd verstandig om vooraf even naar de details te kijken als je de SuC niet kent. Veel mensen hebben zo de SuC in Senlis (bij Parijs) de eerste keer gemist en via Parc Asterix moeten omrijden.
 
Natuurlijk komt hij niet in de navigatie te staan. En laten we wel wezen, Tesla staat aan het roer en het heeft weliswaar wat geduurd maar ik herinner me nog uit de beginperiode van de constipatie dat we in onze eigen essays diverse keren geroepen hebben om voor de taxi's een eigen SuC op Schiphol te maken. Dat is nu dan gebeurd en we mopperen alweer. En we zijn ook nog maar net op weg wat SuC's in NL betreft. Als straks andere SuC's oppoppen aan de route horen we niemand meer. Tesla kent het plan en voert dit uit aan de hand van verleende vergunningen o.a. Over een jaartje nog eens de balans opmaken?