Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar even in dit draadje. Straks zijn we met een groot deel van de "kern" bij elkaar. Ik wil graag een idee in de week leggen. We krijgen nu elk kwartaal iets van 500 (and rising) nieuwe Teslarijders bij in Nederland die allemaal dezelfde fases doorlopen. Denk aan het delen van een SuC dat we telkenmale opnieuw moeten uitleggen en vragen over range etc. Op ons forum is veel te vinden maar dat is vluchtig want idee van de tijdlijn en niet iedereen komt er. Wat als we een website beginnen, iets als Mijn eerste Tesla.nl waar we de basics uitleggen. Elk van ons schrijft ergens een item over.

Of.... laat ze mij bellen... heb nu toch tijd over :biggrin:

Gaan we van te voren nog een hapje eten bij vdv? Of doen we dat vanaf 1300?
 
Maar even in dit draadje. Straks zijn we met een groot deel van de "kern" bij elkaar. Ik wil graag een idee in de week leggen. We krijgen nu elk kwartaal iets van 500 (and rising) nieuwe Teslarijders bij in Nederland die allemaal dezelfde fases doorlopen. Denk aan het delen van een SuC dat we telkenmale opnieuw moeten uitleggen en vragen over range etc. Op ons forum is veel te vinden maar dat is vluchtig want idee van de tijdlijn en niet iedereen komt er. Wat als we een website beginnen, iets als Mijn eerste Tesla.nl waar we de basics uitleggen. Elk van ons schrijft ergens een item over.

Goed idee. Ik help graag mee.
 
Maar even in dit draadje. Straks zijn we met een groot deel van de "kern" bij elkaar. Ik wil graag een idee in de week leggen. We krijgen nu elk kwartaal iets van 500 (and rising) nieuwe Teslarijders bij in Nederland die allemaal dezelfde fases doorlopen. Denk aan het delen van een SuC dat we telkenmale opnieuw moeten uitleggen en vragen over range etc. Op ons forum is veel te vinden maar dat is vluchtig want idee van de tijdlijn en niet iedereen komt er. Wat als we een website beginnen, iets als Mijn eerste Tesla.nl waar we de basics uitleggen. Elk van ons schrijft ergens een item over.

Als aankomend Teslarijder vind ik dit zeker ook een initiatief welke ik zeker zal waarderen. Dit omdat ze veel zaken in dit forum al behandeld zijn, maar inmiddels ook achterhaalt ofwel ondergesneeuwd zijn waardoor ze moeilijk of haast niet meer terug te vinden zijn. Veel zaken zijn ook aan verandering onderhevig. Inmiddels probeer ik, voor mezelf, de nodige informatie te verzamelen en heb ik ze voor mezelf opgeslagen. Zou dan inderdaad mooi zijn dat we de wetenswaardigheden over de jaren verzameld gecentraliseerd met elkaar kunnen delen en zo ook weer eenvoudig kunnen terugvinden. Opzetten is één, maar ook iemand vinden die het wil onderhouden, met hulp van dit forum bijvoorbeeld. Dan hoeft die persoon het niet alleen te doen, maar dragen we allemaal een steentje bij.
 
889a8b3468f343b4a55a185c1ac450bb.jpg

Best gezellig in Eindhoven, geen taxi te zien
 
Vind dat een goed idee ! Heb weinig tijd, maar stukje tekst schrijven lukt altijd.
heb al eens iets over laden en rijden in Italië gemaakt in een Google doc. Het voorbeeld in MyTM spreekt me niet zo aan.
Zie liever iets vanuit perspectief van de rijder dan vanuit de auto/techniek (dat laatste is meer een handleiding van welke knopje doet wat..)



Maar even in dit draadje. Straks zijn we met een groot deel van de "kern" bij elkaar. Ik wil graag een idee in de week leggen. We krijgen nu elk kwartaal iets van 500 (and rising) nieuwe Teslarijders bij in Nederland die allemaal dezelfde fases doorlopen. Denk aan het delen van een SuC dat we telkenmale opnieuw moeten uitleggen en vragen over range etc. Op ons forum is veel te vinden maar dat is vluchtig want idee van de tijdlijn en niet iedereen komt er. Wat als we een website beginnen, iets als Mijn eerste Tesla.nl waar we de basics uitleggen. Elk van ons schrijft ergens een item over.
 
Maar even in dit draadje. Straks zijn we met een groot deel van de "kern" bij elkaar. Ik wil graag een idee in de week leggen. We krijgen nu elk kwartaal iets van 500 (and rising) nieuwe Teslarijders bij in Nederland die allemaal dezelfde fases doorlopen. Denk aan het delen van een SuC dat we telkenmale opnieuw moeten uitleggen en vragen over range etc. Op ons forum is veel te vinden maar dat is vluchtig want idee van de tijdlijn en niet iedereen komt er. Wat als we een website beginnen, iets als Mijn eerste Tesla.nl waar we de basics uitleggen. Elk van ons schrijft ergens een item over.
Heel goed idee. Ik zal graag bijdragen. Hier maak ik er weleens een zooidje van, maar ik kan naar men zegt (en te zien aan mijn facturen, die netjes worden betaald) aardig schrijven en redigeren naar fadsoenlijk Nederlands. Bijvoorbeeld.

Wat ik graag een plaats zou geven, in diezelfde hoek of elders op dit forum, is een verzamelplaats voor goede quotes en links naar degelijke informatie omtrent milieu-aspecten van EV-rijden en alternatieven. (We komen maar al te vaak elders op het web, bijvoorbeeld in fora, onzin tegen waar sterke teksten tegenover zouden kunnen worden gezet. Ik heb wel een link of tien verzameld, maar er is vast meer).

Wordt al tijd voor een apart draadje?



Edit: helpen we de burgerij niet nóg meer met een goede wiki of startpagina over EV-rijden in het algemeen?
 
Last edited:
Tip (gratis:wink:) : noem de club dan wel Tesla Owners Club Nederland.

Net als Tesla Owners Club Norway....

Maar.... ik heb aangegeven het initiatief te willen nemen. Binnenkort eens afstemmen met Hans en Maurice mbt webmogelijkheden.
Daarnaast idd interessante optie voor clublokaal in de toekomst. En een oud idee van stal gehaald waarbij er minimaal 6 events per jaar plaatsvinden.

Idee is dan dat er minimaal 6 man zich opwerpen om eens per jaar iets met mij te organiseren. Dan hebben we dus elke 2 maanden iets te doen. liefst geografisch verspreid om te voorkomen dat steeds de zelfden ver moeten reizen. Dus... die 6 mogen zich al gaan melden:biggrin:

Dit moet idd aanvullend zijn op wat er in België gebeurd, en er zal worden afgestemd dat we dat niet gaan overlappen qua data. En net zoals de Nederlanders in België welkom zijn, zullen zij ook bij ons welkom zijn...

Indien er iemand administratief ervaring heeft met opzetten van vereniging / stichting, graag even contact. Ik heb wat ideeën die het ook voor deelnemers interessant zouden moeten maken, maar die wil ik wel eerst even goed uitwerken....
 
Zou het meer richting Wikipedia achtig systeem zoeken, dus vrij toegankelijk en waar nodig gemodereerd door wat seniors. Dan groeit zo'n kennisbank vanzelf groter en kwalitatief goed.

Eens. Dit forum heeft een prima wiki. Het is zaak om dat te vullen en als je vragen en opmerkingen tegenkomt op Twitter, Facebook of LinkedIn kun je ze daar naar verwijzen. NOG een website heeft geen zin, niemand gaat voor zijn lol naar nog een website. Dat was in 1995 misschien zo, maar nu niet meer. De hardcore vind dan ook meteen de weg naar de community, en zo niet dan is het alsnog een kennisbank. Een tweede argument is dat teslamotorsclub.com al een uitstekende ranking in Google heeft, waarmee je gegarandeerd hoog in de zoekresultaten naar voren komt. Met yet-another-website gaat je dat niet lukken.

- - - Updated - - -

Net als Tesla Owners Club Norway....

Maar.... ik heb aangegeven het initiatief te willen nemen. Binnenkort eens afstemmen met Hans en Maurice mbt webmogelijkheden.
Daarnaast idd interessante optie voor clublokaal in de toekomst. En een oud idee van stal gehaald waarbij er minimaal 6 events per jaar plaatsvinden.

Idee is dan dat er minimaal 6 man zich opwerpen om eens per jaar iets met mij te organiseren. Dan hebben we dus elke 2 maanden iets te doen. liefst geografisch verspreid om te voorkomen dat steeds de zelfden ver moeten reizen. Dus... die 6 mogen zich al gaan melden:biggrin:

Dit moet idd aanvullend zijn op wat er in België gebeurd, en er zal worden afgestemd dat we dat niet gaan overlappen qua data. En net zoals de Nederlanders in België welkom zijn, zullen zij ook bij ons welkom zijn...

Indien er iemand administratief ervaring heeft met opzetten van vereniging / stichting, graag even contact. Ik heb wat ideeën die het ook voor deelnemers interessant zouden moeten maken, maar die wil ik wel eerst even goed uitwerken....

Daarmee maak je het meteen heel groot, en haak ik ook meteen af. Vraag maar eens aan Byron hoeveel tijd dat hem, en zijn team kost... Zoiets gaat de eerste paar keer goed, en dan stort het in.

Mijn voorstel ik om, op onregelmatige basis, ergens in het land een 'stammtisch' te organiseren naar Duits voorbeeld. Als blijkt dat dit werkt, kun je altijd nog opschalen naar grotere ambities. Just my 2c.
 
Eens. Dit forum heeft een prima wiki. Het is zaak om dat te vullen en als je vragen en opmerkingen tegenkomt op Twitter, Facebook of LinkedIn kun je ze daar naar verwijzen. NOG een website heeft geen zin, niemand gaat voor zijn lol naar nog een website. Dat was in 1995 misschien zo, maar nu niet meer. De hardcore vind dan ook meteen de weg naar de community, en zo niet dan is het alsnog een kennisbank. Een tweede argument is dat teslamotorsclub.com al een uitstekende ranking in Google heeft, waarmee je gegarandeerd hoog in de zoekresultaten naar voren komt. Met yet-another-website gaat je dat niet lukken.

+1!
 
Eens. Dit forum heeft een prima wiki.
Prima Wiki? Die ziet er verschrikkelijk uit. Niet echt aantrekkelijk om daar te gaan zoeken naar informatie. Voor Nederlandstalige info zou er dan weer een subfolder aangemaakt moeten worden waardoor het nog lastig wordt voor een nieuwe eigenaar om de juiste informatie te vinden.
Een heldere website, waar de aangeboden informatie door een aantal moderatoren wordt gecontroleerd op juistheid, taalgebruik, onpartijdigheid, waarde etc lijkt me een veel beter resultaat te geven.